Kleine Beursfeiten

Vandaag nog een plukje Steinhoff bijgekocht op 0,15. Zijn koopjes te doen :cool:
Aandeel heeft een intrinsieke waarde van ong. 75c, stijgende omzet, ..
Mits renteverlaging en schuldafbouw zie ik dit tegen het einde van het jaar toch een stuk stijgen.

(Ik ben geen expert en haal mijn info van op andere fora, dus zeker geen financieel advies)
Verklaring van de cruciale fout, enkel info halen uit Beyondgaming!!
Ik zit nog altijd in Steinhoff maar OXY houdt mijn portefeuille recht
Aha, stiekem oxy in de portefeuille, jij deugniet!
In afwachting dat Steinhoff gaat knallen moet ik toch ergens geld verdienen 🤓
Je hebt mijn pareltje gewoon bij een cocaïne-straathoer gestoken :headshake:
Onvoorspelbare wending waardoor mijn broek kortstondig even naar beneden gleed van verbazing:

De cocaïne-straathoer Steinhoff vandaag -65%, aandeel staat op 0,03 euro.
Waarschijnlijk schiet er voor aandeelhouders 0 euro over, de obligatiehouders nemen het bedrijf over.

Was inderdaad verschieten. Benieuwd hoe die in de toekomst gaat evolueren...
De schuldeisers worden de grootste aandeelhouders, hebben die er dan zelf geen baat bij dat het verder een gezond bedrijf wordt (ken te weinig van de hele materie, dus kan totaal fout zijn)?
Dit was steeds voor mij een YOLO aandeel, kon ofwel mooie winst geven ofwel de dieperik ik.

Was inderdaad verschieten. Benieuwd hoe die in de toekomst gaat evolueren...
De schuldeisers worden de grootste aandeelhouders, hebben die er dan zelf geen baat bij dat het verder een gezond bedrijf wordt (ken te weinig van de hele materie, dus kan totaal fout zijn)?
Dit was steeds voor mij een YOLO aandeel, kon ofwel mooie winst geven ofwel de dieperik ik.

Waar kan ik me aanbieden ? cege Inc. AI + block chain YOLo gedoe. Te koop aan 0.50 eur. Lager kan het niet gaan!

Anyway, mijn corporate stock vesting hedge verkoop is getriggered deze week. Links kopen met 15% korting. Rechts een order aan +10% ingeven. 2d later verkocht en ondertussen staat het terug op 0%. Een 14e en 15e maand op paar dagen niks doen. Firma dankt u. De zonnepanelen zijn al terug verdiend.

Steinhof +18%

8paK.gif
Ik denk dat hij vertrokken is.
Zijn mooie kwartaal cijfers gekomen. De echte lift-off is als de settlement goedgekeurd is 😊
Steinhoff was voor mij geen blinde gok, als je hun cijfers zag na hun doorstart zag je toch een mooie toekomst als tekkie Town niet te moeilijk ging doen.
Al mooie winst genomen en mooie toekomst in het verschiet.

:oi22::hurrr:

Laatst bewerkt:
Schuldeisers gaan dan massaal schulden omzetten naar aandelen, of wat?
Lees je dan maar wat bij.
Vorige ceo heeft er een boeltje van gemaakt en heeft veel schulden achter gelaten. De werknemers hebben het bedrijf over genomen en willen een doorstart...
Sindsdien maakt steinhoff mooie winsten en breiden ze verder uit, en dat zelfs in corona tijden!
De schuldeisers zien dit nu ook in en gaat steinhoff verschillende deals sluiten. Momenteel zijn alle schuldeisers buiten 1 reeds akkoord.
Zijn nu nog 2 uitspraken, 1 maandag in NL en 1 op een later tijdstip in Zuid Afrika.

Als die mooi uitdraaien is het een gezond en goed draaiend bedrijf met mooie omzet en zelfs dividend in de toekomst!
Situatie uit de cijfers lijkt vrij duidelijk.
Schuldeisers zijn fucked. Bedrijf is niet solvabel. Bedrijf kan verre van de schulden afbetalen. Als alles geliquideerd wordt krijgen ze mss 30% van hun geld terug.
Interest op hun schuld twee keer zo hoog als hun fcf.

Enige uitweg lijkt gewoon schulden omzetten naar equity (mogelijk preferred shares) om die interest expense op te lossen en hopen dat het bedrijf vrij normaal wordt.
En zo zal het gebeuren.
Aandeelhouders worden in de grond verwaterd.

Waar kan ik me aanbieden ? cege Inc. AI + block chain YOLo gedoe. Te koop aan 0.50 eur. Lager kan het niet gaan!

Anyway, mijn corporate stock vesting hedge verkoop is getriggered deze week. Links kopen met 15% korting. Rechts een order aan +10% ingeven. 2d later verkocht en ondertussen staat het terug op 0%. Een 14e en 15e maand op paar dagen niks doen. Firma dankt u. De zonnepanelen zijn al terug verdiend.
Uit interesse: Kan je even jouw hedge in wat meer detail toelichten?

Uit interesse: Kan je even jouw hedge in wat meer detail toelichten?
Uiteraard.

Ik heb een sloef corporate aandelen voor long term. Elke zoveel maanden kan ik er x bijkopen met korting. Die moeten 2y geblokkeerd blijven (tax purposes). Ik verkoop rond dat moment telkens ongeveer zelfde hoeveelheid (van wat niet meer geblokkeerd zit), kwestie van op den duur niet alles in corporate stock te hebben.

Normaal 15% cashen, maar nu door random omstandigheden dus 25%.

Uiteraard.

Ik heb een sloef corporate aandelen voor long term. Elke zoveel maanden kan ik er x bijkopen met korting. Die moeten 2y geblokkeerd blijven (tax purposes). Ik verkoop rond dat moment telkens ongeveer zelfde hoeveelheid (van wat niet meer geblokkeerd zit), kwestie van op den duur niet alles in corporate stock te hebben.

Normaal 15% cashen, maar nu door random omstandigheden dus 25%.

Duidelijk! Nogal een no-brainer om te doen eigenlijk aan 15% discount.. Leuke werkgever op dat vlak.

1 van mijn aandelen, dat ik al 7 jaar in mijn portefueille heb en dat met uitzondering van het eerste jaar ALTIJD op verlies gestaan heeft (tot -80% zelfs), is stilletjes aan naar het groen aan het gaan. :support:

Nog een paar procentjes en ik kan het break-even buiten smijten. 🤞

1 van mijn aandelen, dat ik al 7 jaar in mijn portefueille heb en dat met uitzondering van het eerste jaar ALTIJD op verlies gestaan heeft (tot -80% zelfs), is stilletjes aan naar het groen aan het gaan. :support:

Nog een paar procentjes en ik kan het break-even buiten smijten. 🤞
De euros weten niet of het groene of rode zijn. Is er niks dat meer potentieel heef? Indien zo, dumpen en naar het volgende.

Aandelen Volkswagen verkocht n.a.v. super dividend. Indien we winst kunnen maken koop ik ze terug.

Twas te druk op het werk, ben vergeten ze te verkopen. Oh well…nog iets meer rood kan er wel bij.

Mijn vader had (nu gepensioneerd) ook zo’n systeem van zijn werkgever zoals Cege. Hij moest zijn aandelen wel 5 jaar bijhouden en de bedragen waren beperkter, ik denk dat hij er een kleine 1000 euro per jaar mee verdiende. Hij was ook quasi de enige die aan dat programma meedeed…

Laatst bewerkt:
Vind ik niet relevant -> een goede analist kan beter dan de beurs zowel in goede als in slechte jaren -> er zijn te veel mensen die de voorbije jaren "dachten" dat ze goed waren omdat ze beter deden dan de index, maar het enige wat ze eigenlijk deden was stockpicking van hoge beta aandelen, als je dan in een bullmarkt zit dan ga je automatisch beter doen dan de index natuurlijk.

Nu pas kan je het kaf van het koren scheiden en zien wie zich kan aanpassen aan de omstandigheden en er ook naar kan handelen... die van KBC dus alvast niet, hun stock picks voor 2023 zijn alvast veel behoudender dan 2022 ... dus misschien contra-indicatie dat 2023 wél een goed beursjaar gaat worden :biglaugh:

Hehe, deze ga ik bewaren voor de kersttafel. Familielid zeer dicht betrokken bij die stockpicks voor KBC. Beetje plagen mag.

Afgelopen 2 weken na 1 jaar uit de markt te zijn gestapt terug 4 posities (EVS, Aperam, Nyxoah en Adyen) ingenomen vermits het me komend jaar interessant lijkt om bij "hopelijk" dalende beurzen aan stockpicking te doen. Hoop er dit jaar nog Equinox Gold Corp. aan toe te voegen. Uiteindelijk hoop ik einde 2023-begin 2024 een 30-tal aandelen (voornamelijk BE-NL) in portefeuille te hebben.

Mijn favorietenlijst op dit ogenblik (combinatie van dividentrendement zoeken in standvastige bedrijven en kleine beloftevolle opportuniteiten :
- Aedifica
- Ageas
- Care property invest
- Ekopak
- Elia
- Galapagos
- Greenyard
- KBC
- O3 Mining
- Solvay
- Tinc
- UCB
- Umicore
- Veolia
- X-fab
- VGP

Wat is jullie bedenking bij deze lijst en zouden jullie nog andere suggesties toevoegen.
Welke aandelen staan bij jullie bovenaan de watchlist voor 2023?

Terug
Bovenaan