Kleine Beursfeiten

Ik heb het niet over studenten in het bijzonder:

De conclusie is heel simpel: particulieren moeten niet massaal gaan beleggen. Huisvaders en huismoeders moeten niet gaan beleggen.
Particulieren moeten een goed loon hebben en minder belastingen betalen.

Dat wil ook zeggen dat aandeelhouderschap niet moet worden aangemoedigd maar extra belast moet worden.
Waar blijft die belasting op meerwaarde van aandelen?
Ook huisvaders en huismoeders betalen geen belastingen want die werken niet.

En het is door zo een mensen dat de andere dus veel belastingen betalen

Waar vinden ze die mensen toch altijd om een interview bij af te nemen 🙈

Jongeren die in 2020-2021 massaal in de beurs stapten, die denken om binnen een jaar of 5-10 FIRE te zijn (rendementen van 15-30% per jaar zijn immers normaal), met tech en 'hoge groei' als lievelingsaandelen.

Dus @Brt belegt al van vóór 2007.

Verbrandt zijn vingers in de financiële crisis.

Laat het beleggen dan ontgoocheld voor wat het is, voor jaren.

Komt nu terug in de markt gestormd, yolo'en in zotte tech aandelen.

Zou dit een perfecte bullmarkt top indicator kunnen zijn? :)
Half november 2021: quasi dag op dag de top in de SAAS en crypto bullmarkt.

Nu, men rinkelt geen belletje aan de top. Maar soms kan je toch ruiken wanneer je serieus moet beginnen opletten...

Er wordt hier gelachen met de jongeren in dat Nieuwsblad artikel.
Maar heeft iemand het BG forum gevolgd het voorbije jaar? :crazy:

Voor degenen met teveel tijd/interesse en die realtime willen meelezen met een retail bullmarkt: herlees het forum vanaf begin november 2021 tot april of mei 2022.

Neem er vooral een Yahoo finance bij om de prijzen van aandelen te checken onderweg.:oink:

Voor degenen met teveel tijd/interesse en die realtime willen meelezen met een retail bullmarkt: herlees het forum vanaf begin november 2021 tot april of mei 2022.

Neem er vooral een Yahoo finance bij om de prijzen van aandelen te checken onderweg.:oink:

Threads herlezen nu zijn we bij de overtreffende trap van de BG'r met tijd teveel medunkt

Dus @Brt belegt al van vóór 2007.

Verbrandt zijn vingers in de financiële crisis.

Laat het beleggen dan ontgoocheld voor wat het is, voor jaren.

Komt nu terug in de markt gestormd, yolo'en in zotte tech aandelen.

Zou dit een perfecte bullmarkt top indicator kunnen zijn? :)
Nee, status quo omwille van fortis (het goede huisvaderaandeel) anders winst.

En ik herhaal:

De conclusie is heel simpel: particulieren moeten niet massaal gaan beleggen. Huisvaders en huismoeders moeten niet gaan beleggen.
Dat wil ook zeggen dat aandeelhouderschap niet moet worden aangemoedigd maar extra belast moet worden.
Waar blijft die belasting op meerwaarde van aandelen?

Nu is/was colruyt het goede huisvaderaandeel dus nogmaals:

Waar blijft die belasting op meerwaarde van aandelen? Eerlijke fiscaliteit?

Met het feit dat die kerel vertelt 12 euro verlies gemaakt te hebben.
Eerst Netflix kopen, dan spreiden en ook ETF's kopen. In een dalende markt, na alle kosten, 12 euro verlies maken. Even geloofwaardig als Wouter "Fire" Schrijvers.

Ik ben effectief voorstander van een belasting op meerwaarde van aandelen ook al zou dit mij veel geld kosten.

Dat geld moet gebruikt worden om al diegene die werken meer loon te geven (en voor de sociale zekerheid, etc...).
Maar dan mogen we ook minwaarden aftrekken neem ik aan?

Maar dan mogen we ook minwaarden aftrekken neem ik aan?
Ik weet niet hoe dat allemaal in de praktijk gaat zoals bijvoorbeeld in de VS maar dat zou zeker een optie kunnen zijn.
Het zal sowieso geld opleveren voor de belastingbetaler. Het is een vorm van eerlijke fiscaliteit.

De afwerzigheid van Racing Genk is mij ook al opgevallen. (Kan vele redenen hebben natuurlijk)
Ik vraag mij wel af of hij nog steeds uit gaat van zijn 20% jaarlijks rendement

Het zou mij toch sterk verbazen mocht hij nog op koers zitten daarvoor.

De afwerzigheid van Racing Genk is mij ook al opgevallen. (Kan vele redenen hebben natuurlijk)

Hij heeft hier donderdag nog gepost ;)

Heel augustus en september in Indonesie gezeten, dus inderdaad niet echt actief geweest hier de laatste maanden. :D

En die 20% hangt er vanaf van wanneer je begint te tellen natuurlijk. Van de piek in november 2021, vanaf vandaag of vanaf pakweg 8 jaar geleden geeft telkens een heel ander resultaat.

Verder weinig te melden, portfolio is nog altijd zo goed als hetzelfde en de IPO markt is gesloten dus geen interessante nieuwe bedrijven. En ja, ik ben nog altijd even bullish op mijn aandelen, dat het sentiment nu slecht is verandert daar niks aan. :smile:

Heel augustus en september in Indonesie gezeten, dus inderdaad niet echt actief geweest hier de laatste maanden. :D

En die 20% hangt er vanaf van wanneer je begint te tellen natuurlijk. Van de piek in november 2021, vanaf vandaag of vanaf pakweg 8 jaar geleden geeft telkens een heel ander resultaat.

Verder weinig te melden, portfolio is nog altijd zo goed als hetzelfde en de IPO markt is gesloten dus geen interessante nieuwe bedrijven. En ja, ik ben nog altijd even bullish op mijn aandelen, dat het sentiment nu slecht is verandert daar niks aan. :smile:
Ik zou zeggen vanaf het moment dat je je huidige strategie gebruikt die tot 20% jaarlijks rendement zou moeten leiden.
Er is ook een verschil tussen bullish zijn en een gemiddeld rendement van 20% verwachten.

Doe je dat nog steeds? Mij lijkt dat onmogelijk alleszins

Terug
Bovenaan