Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sorry, maar ik ga weeral eens direct zijn: Belgische vastgoedbedrijven in portefeuille houden de laatste 6-7 maand, dat is er gewoon om vragen vanuit een onverklaarbare allergie aan geld.
Harder kon ik het niet roepen de afgelopen 6 maand.
Ik ben absoluut niet bearish over onze huizenmarkt... de belg en zijn baksteen dat blijft toch iets apart.
Die huizenprijzen in België zullen in reële termen ferm naar beneden gaan.Maar ben ermee eens dat verwachten dat het de komende jaren nog iets gaat opbrengen te optimistisch is.
Hier in de rand rond Brussel zie je alleszins niks van afkoeling, vraag - aanbod is nog steeds niet in balans en er blijken nog zeer veel gezinnen te zijn die uit de stad naar de rand willen komen wonen.Die huizenprijzen in België zullen in reële termen ferm naar beneden gaan.

Liever niet, ik heb liever een boiling frog scenario inzake olieprijzen ;-)Ondertussen wel sprake van strenge winter op komst -> OXY kan er maar van profiteren![]()
)Mss nog wat geduld oefenen.Hier in de rand rond Brussel zie je alleszins niks van afkoeling, vraag - aanbod is nog steeds niet in balans en er blijken nog zeer veel gezinnen te zijn die uit de stad naar de rand willen komen wonen.
Ook (nieuw?) fenomeen zijn Marokaanse gezinnen die een huis van 600-700k of zo kopen en daar dan met 2 - 3 generaties samen intrekken, dat zorgt nog eens voor extra druk op de markt hier.
Dus misschien in sommige provincies, maar een gehele afkoeling lijkt met niet.
Ik geloof niet in dat supply-demand riedeltje. Petrol is politiek. Er is meer dan genoeg. Schalieboeren willen niet oppompen omwille van capex en winsten. Opec wil hoge prijzen. Tuurlijk, er zijn onderinvesteringen en supply-demand is tight maar dit is echt wel iets wat voor een groot deel op te lossen is op termijn met wat goodwill.Liever niet, ik heb liever een boiling frog scenario inzake olieprijzen ;-)
Supply-demand is compleet uit evenwicht de komende jaren.
Korte termijn schommelingen door recessies, of integendeel strenge winters en dergelijke, zorgen alleen maar voor ruis.
(En @Brt die bij plots stijgende prijzen eufemistisch wordt en zichzelf als energie-analist ziet, ofwel bij dalende prijzen depressief wordt en stoplosses begint te zetten)
Iets dat totaal niet geweten is. Onmogelijk te voorspellen.Ondertussen wel sprake van strenge winter op komst -> OXY kan er maar van profiteren![]()
En je houdt dus oxy in portefeuille voor de schone ogen van CEO Vicky?Ik geloof niet in dat supply-demand riedeltje.
-onderwaardering tov concurrenten (door balance sheet die ivg met anderen nog niet zo goed is)En je houdt dus oxy in portefeuille voor de schone ogen van CEO Vicky?
Is jouw oxy thesis op basis van supply-demand? Mij lijkt het eerder een consistente onderwaardering van olie bedrijven, waarvan OXY 1 van de veiligere/winstmakendere is. Enkele goede kwartelen op rij en een +/- stabiele olieprijs zouden hier wel verandering aan kunnen maken.En je houdt dus oxy in portefeuille voor de schone ogen van CEO Vicky?
Als dat de reden is dat je oxy in port hebt dan zou ik het forum maar goed volgen zodat je weet wanneer je moet verkopen...Is jouw oxy thesis op basis van supply-demand? Mij lijkt het eerder een consistente onderwaardering van olie bedrijven, waarvan OXY 1 van de veiligere/winstmakendere is. Enkele goede kwartelen op rij en een +/- stabiele olieprijs zouden hier wel verandering aan kunnen maken.
-onderwaardering tov concurrenten (door balance sheet die ivg met anderen nog niet zo goed is)
Olieprijs zal hoog blijven
- tight supply-demand
- schalieboeren focussen op meerwaarde voor aandeelhouders dus geen opschaling naar productie
-opec is in control
- Iran deal over en out
- zoals gezegd: opec wil hoge prijzen en wil profiteren vd huidige situatie
- Switch van gas naar petrol?
-Recessie is tijdelijk
-Rusland olie over en out
-China terug open en meer verbruik
Conclusie: een combinatie van macro en politiek en supply-demand.
Supply-demand is slechs een klein onderdeel van het hele verhaal...
En dan gaat @JanusDR zeggen: ja maar dat is allemaal supply gerelateerd.
Correct maar supply is politiek.
Waarom gaat OPEC naar alle waarschijnlijkheid productie cutten? Ze halen hun quota's niet en toch gaan ze wellicht productie cutten.
Waarom? Dit is toch politiek om de supply te beinvloeden en aldus hoge olieprijzen te hebben?
Ik verkoop wanneer OXY aan een (in mijn ogen) correcte FCF multiple staat.Als dat de reden is dat je oxy in port hebt dan zou ik het forum maar goed volgen zodat je weet wanneer je moet verkopen...
Waarom dan niet APA in plaats van OXY? Is nog goedkoper....Ik verkoop wanneer OXY aan een (in mijn ogen) correcte FCF multiple staat.