Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Fed baseert zich op Core CPI voor de rentebeslissingen voor zover ik weet. Deze was +0.6% MoM versus de verwachte +0.3%.CPI is met 0.1% gestegen in plaats van 0.1% gezakt, boo hoo. Mis ik hier iets of gaat dit gewoon nergens over?
Nop enkel op de opritIemand die Porsche in de portfolio heeft staan?
er was nog wel wat hoop dat de CPI ging dalen met 0.3% bvb, en dus de FED mss maar 50 procentpunt zou erbij doen ipv 75.CPI is met 0.1% gestegen in plaats van 0.1% gezakt, boo hoo. Mis ik hier iets of gaat dit gewoon nergens over?

Dus krimpaandelen?er was nog wel wat hoop dat de CPI ging dalen met 0.3% bvb, en dus de FED mss maar 50 procentpunt zou erbij doen ipv 75.
Met deze cijfers is het dus zeker 75 en wie weet ... en hoger rente is minder DCF, dus groeiaandelen naar beneden, you know the drill![]()
Ik denk inderdaad dat Volkswagen erop uit is om Porsche nu te IPO'en, omdat ze de toekomst rooskleurig zien en ootmoedig de beleggers op de beurs een graantje willen laten meepikkenGXE ingeruild voor PAH3, hopelijk wordt de waarde unlocked met de IPO.

Ze IPO'en 25% van Porsche. Om zo de waarde te unlocken van de overige 75% die up hun boeken staat..Ik denk inderdaad dat Volkswagen erop uit is om Porsche nu te IPO'en, omdat ze de toekomst rooskleurig zien en ootmoedig de beleggers op de beurs een graantje willen laten meepikken![]()
Dat dividend als inkomst van de IPO zou niet belast zijn via PAH3 tenzij zij dit zelf verder uitkeren.De deal is imo niet zo goed.
Na spin off:
Remainco is 16b operating income, 12-13b ish net income. 5-6 p/e.
Porsche Net income 3.5-4b, p/e ~20 voor Porsche Porsche. Gigantisch voor een automaker.
Op Volkswagen stock krijgt ge een Porsche dividend van ~12.5% voor taxes.
En als ipo succes is nog een 30% dividend van de cash. Helft wordt weg belast. Dus 15% netto dividend van de cash. Die ze beter zouden kunnen gebruiken om schulden te reduceren en te investeren.
Maar management is to lage kwaliteit om betere kapitaalallocatie te doen.
Hoe unlockt een ipo van 25%, waarde van de overige 75%?Ze IPO'en 25% van Porsche. Om zo de waarde te unlocken van de overige 75% die up hun boeken staat..

Maar daarom mijn vraag: wat zou dat economisch opleveren voor Volkswagen dat ze 'het aan een nieuwe waarde in de boeken kunnen plaatsen'?Rustig heren rustig, de bedoeling lijkt me om Porsche AG op deze manier te laten valueren door de markt, waardoor VW dan hun 75% op hun boeken aan dezelfde waarde kan plaatsen.
Geen mening over de spinoff op zich hoor.Nu goed, geef het wat tijd en dan zullen we het weten. Als ik fout ben, twijfel ik er niet aan dat Janus het wel in mijn gezicht komt wrijven.
Maar daarom mijn vraag: wat zou dat economisch opleveren voor Volkswagen dat ze 'het aan een nieuwe waarde in de boeken kunnen plaatsen'?![]()
De VPs hebben mss in hun objectieven staan dat de beurs koers aan een bepaald niveau moet staan zodat een bonus triggert? Zou niet de eerste keer zijn dat een beurskoers in de targets van mgmt staat.Maar daarom mijn vraag: wat zou dat economisch opleveren voor Volkswagen dat ze 'het aan een nieuwe waarde in de boeken kunnen plaatsen'?
Geen mening over de spinoff op zich hoor.