Kleine Beursfeiten

Vind ik wel interessant.

En welk risicoprofiel doet het het best? (In de veronderstelling dat het bij allemaal grotendeels aandelen zijn? (Over welke termijn gaat dat?)
Bij mij zijn het vooral groeiaandelen en hefboomproducten, gezamenlijk ETF's en dividendaandelen, haar portefeuille aandelen, vastgoed en nu een groot stuk cash ( > 100k euro).

Je mag de rendementen niet rechtstreeks vergelijken door die verschillende profielen om te bepalen welke het "het best doet". Mijn portefeuille schommelt het hardst, die van mijn vrouw het minst. Op 5 jaar beschouwd heeft mijn portefeuille wel het hoogste rendement gehaald, dan de gezamenlijke, dan die van mijn vrouw. Zoals je zou verwachten dus.

Daling komt in een versnelling, ik zie ook bij werkgever de problemen met toelevering op een dramatische wijze escaleren - nog even en Europa is compleet KO door de hoge energiekosten, onze Vladimir had het bij het rechte eind, hij en hij alleen zal bepalen of bepaalde sectoren binnen Europa nog levensvatbaar zijn of niet.

Benieuwd waar we staan tegen nieuwjaar, hopelijk kan dan cash aan het werk gezet worden

Daling komt in een versnelling, ik zie ook bij werkgever de problemen met toelevering op een dramatische wijze escaleren - nog even en Europa is compleet KO door de hoge energiekosten, onze Vladimir had het bij het rechte eind, hij en hij alleen zal bepalen of bepaalde sectoren binnen Europa nog levensvatbaar zijn of niet.

Benieuwd waar we staan tegen nieuwjaar, hopelijk kan dan cash aan het werk gezet worden
Petrol nochtans stevig aan het corrigeren (inclusief oxy)...Maandag opec, indien geen productie cut vrees ik dat oxy en petrol stevig naar beneden gaan....

vrees ik dat oxy en petrol stevig naar beneden gaan....
Laat ons hopen, cash is aangekomen en 10% vd portefeuille zit dus te branden om geïnvesteerd te worden 💸💰

Oxy aan 55, bac aan 28, brk aan 260, mss zelfs Hlf aan 18 afhankelijk van november resultaten,... laat maar komen Grietje!

Even een heel andere vraag:
Kan je nog Russische aandelen kopen zoals Gazprom / Lukoil / ... ?
Via de klassieke brokers Lynx en Saxo gaat het alvast niet.

Ik heb het destijds niet 100% gevolgd in verband met de blokkering van Russische aandelen, maar ik zou wel eens een duizendtal euro willen beleggen in Gazprom.

Ik heb het destijds niet 100% gevolgd in verband met de blokkering van Russische aandelen, maar ik zou wel eens een duizendtal euro willen beleggen in Gazprom.

waarom zelfs? Heb je iets van research gedaan?

Kunt beter je chauffage op 28 graden zetten. Kost je ook 1000 euro aan gas, maar heb je nog iets aan 🙃

Zijn er nog brokers waar je OXY 2027 warrants kunt kopen? Via Interactive Brokers kan ik enkel nog maar verkopen :sarcastic:
Oxy gaat volgend jaar dividend verhogen dus ik vermoed dat er veel warrants zullen switchen naar de stock en ik denk dat er niet zoveel verschil gaat zijn tussen rendement stock en warrants....

Laatst bewerkt:

Er zijn interessantere plays on gas dan zo'n risico's te nemen imho...

Komt dat door die FIRE-documentaire dat de kranten opeens volstaan met idiote artikels over speculanten en get-rich-quickschemes? Dit staat in het groot op de voorpagina van De Morgen: https://www.demorgen.be/beter-leven...je-geld-kwijtspelen-zei-mijn-moeder~bc345f0e/

En dan wat verder in het klein staat er een kritisch artikel over die documentaire: https://www.demorgen.be/nieuws/vrt-...ar-hij-heeft-het-zelf-nog-niet-door~b6c0f3db/

Ik vind het allemaal maar bizar. Het lijkt alsof iedereen het licht heeft gezien in crypto-, NFT- en forextrading en dat het de gemakkelijkste zaak van de wereld is om op je 26e miljonair te zijn, dat je ondertussen zelfs bijna wel een totale debiel moet zijn als je nu nog niet rijk bent. Niet normaal.

Waar zitten de fans van Okta?
-30% vandaag en -77% van de high vorig jaar.

Dit was hier toch ook een vrij populair 'groei'aandeel?

oxy terug wat gezakt, kopen jullie nog bij of is de max waarin jullie kochten gepasseerd?

@Karton toen ons Charlotte in dat canvas programma kwam was er toch ook serieuze kritiek van een ander persoon aan tafel

ze zouden beter energie beginnen opwekken door dikke mensen te doen lopen en fietsen

win win win 🤡
Valt dat niet onder 'biomassa' centrales? :unsure:

oxy terug wat gezakt, kopen jullie nog bij of is de max waarin jullie kochten gepasseerd?
'Zoeken' 'dit forum' 'oxy'
Luiaards hier allemaal zeg!

Dit gezegd zijnde, er is eventueel wel een opportuniteit op komst om lager te kopen.

Nl. Iran deal,
gecombineerd met Russische olie price cap,
gecombineerd met werkgelegenheidscijfers usa die dalen (en dat zullen ze, de Fed zegt het u letterlijk),
gecombineerd met het besef dat rentevoeten niet naar 3% gaan of wat zullen dalen in 2023 maar zullen doorperen naar 4-5% (nogmaals, zegt de Fed letterlijk, maar op 1 of andere manier danst iedereen rustig verder)

Ik denk dat er een goede kans is dat zeker 'groei'aandelen nog voor de pandoering van hun leven staan, hoewel er precies al velen denken dat de afgelopen correctie de bodem was :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan