Kleine Beursfeiten

Idd, het is De afspraak ipv ter zake. Verkeerd getypt.

De commentaar van Isabel Albers op het programma Fire was wel goed vond ik. En dan die Schols die eventjes gas geeft tegen haar als het over crypto gaat: “slim sparen heet je website hè? Dit gaat niet over slim sparen, maar over crypto!” Tegen dat ze het woord “Voila” uitgesproken heeft: “Nee maar voila, wat bedoel je dit is iets heel heel anders he… dit is niet beleggen, maar gokken! “

Mss besefte ze dat ze niet moet zitten zeveren in de Afspraak? Maar dat gezegd zijnde. WTF doet die in De Afspraak...
Bart sluit dan ook af met 'er kwam veel kritiek op maar hebben er over gepraat'
't is precies niet met volle goesting .

Dat Genderisme niet bestaat is toch maar weer flauwekul bewezen, beeldt u in dat een dikke vette mannelijke papzak diezelfde boodschap kwam verkondigen. :')

Iedereen die daar zat gisteren (behalve die naast haar met zijn mond open) was kritisch voor wat ze zei eigenlijk.

Eerst heeft ze 3% crypto in haar portefeuille, 5 min later zegt ze dat het 5% is.

Volatiele shitcoins zeg.

Ben ik nu de enige die zich blauw ergert aan het feit dat die griet op kosten van ons allemaal reclame kan maken voor haren boek die zonder twijfel vol cliche zever staat?

Wat een kutprogramma over FIRE is dat? Ik heb nog maar de eerste aflevering gezien maar als die wacko met zijn cryptomirakels en zijn eerste miljoen in de tweede aflevering nog eens opduikt stop ik ermee. Weer zo'n Kjell Fruytier-type, wat een clowns, en dan nog met uitgestreken gezicht op de VRT een platform krijgen. Belachelijk

Ze is alvast goed in netwerken, beetje goede looks bieden altijd een voordeel, slim gezien om altijd crypto erbij te sleuren - als je ziet welke toeren Musk al heeft uitgehaald is dit nog klein bier in feite, en zeker in een digitale wereld met veel dromers van een free lunch.

Ze is wellicht beter op weg naar FIRE dan het gemiddelde forum -lid hier aanwezig, ook al wordt het deels bereikt met belastinggeld - doel bereikt = doel bereikt.

In feite past het ook wel een beetje bij heel die FIRE beweging, vind het altijd zo een beetje een droomwereld - je mag nu nog zogezegd FIRE zijn met 1a2 miljoen euro, de kans dat je, eens dat bereikt, gewoon meer wil is minstens even groot dan de kans dat je effectief zal stoppen met werken. Het is ook een doelstelling waar ik betwijfel of de voldoening bij het bereiken ervan effectief zo bevredigend zal zijn als verwacht.

Meer dan 10% van de gezinnen is gewoon FIRE, maar slechts een minuscuul percentage past zijn levensstijl drastisch aan.

Maar mss zie ik dat te rationeel, nuchter ... ook een realistische mogelijkheid

Ik vond haar niet verkeerd (en bedoel niet uiterlijk).
Ze speelt haar rol in een oppervlakkige media wereld.

Ze representeert een belangrijk deel van haar generatie. Millennial die op de arbeidsmarkt kwamen rond en net na de gfc en gewoon nooit vertrouwen hebben kunnen opbouwen in de arbeidsmarkt en geen uitzicht hebben op financiële zekerheid.

Is de essentie niet gewoon dat de huidige generatie 20ers en 30ers geen zin hebben om tot hun 60e te werken en manieren zoeken om dat te kunnen bewerkstelligen?

Zo interpreteer ik het. Snap het wel, ik wil ook ASAP stoppen maar geen idee of dat haalbaar zal zijn.

Is de essentie niet gewoon dat de huidige generatie 20ers en 30ers geen zin hebben om tot hun 60e te werken en manieren zoeken om dat te kunnen bewerkstelligen?

Zo interpreteer ik het. Snap het wel, ik wil ook ASAP stoppen maar geen idee of dat haalbaar zal zijn.
De huidige generatie 20ers en 30ers zijn gewoon om wegwerpproducten te zijn in hun jobs.
Het is pas het voorbije jaar dat er ietwat verbetering was.

Maar nu kijken we dus opnieuw naar een diepe recessie met veel werkonzekerheid.

Dat terwijl huizen en kosten alleen maar omhoog gaan.
En terwijl oude mensen hun vermogen fel blijft stijgen in het vastgoed dat ze hebben, en bijkopen dankzij woonbonus subsidies waarvoor de werkende jongere bevolking betalen.

Toevallig iemand voor de fun als een een bericht gestuurd naar die Wout om te horen welke geweldige belegger(s) hem dagelijks 1,4% winst opleveren?

Huidige generatie wilt gewoon een normaal, betaalbaar leven zonder de stress van geldnood te hebben.
De boomers hebben het voor iedereen verkloot en blijven het verkloten. Het is niet normaal dat men vroeger een hele familie kon onderhouden met 1 loon, en daarnaast nog eens een eigen huis bezitten. Tegenwoordig hebben die boomers nog een hele vastgoedportefeuille of apartement aan zee, en dat terwijl zoveel mensen niet eens een klein appartement kunnen veroorloven.

Vastgoedbeleggers zijn de ergste parasieten van onze maatschappij. Een dak boven uw hoofd zou een basisrecht moeten zijn en het is compleet belachelijk dat de huurprijzen zo hoog liggen (gemiddeld EUR 1100 in Brussel; EUR 800 in Vlaanderen).

De 20ers en 30ers van de wereld willen dan ook nog eens graag een huis kopen, maar veel succes met iets deftigs te vinden aan een acceptable prijs. De huizen die de boomers gekocht hebben voor een appel en een ei, nooit gerenoveerd werden, en waar er families muizen leven staan nu te koop voor EUR 450K+

Terug
Bovenaan