Kleine Beursfeiten

Amai, echt grote WTF hier.
Dat ze zo'n mensen nog een platform gaan geven op een openbare omroep van de overheid.
Het is een beetje zoals hier al gezegd hé, de populariteit van dat concept, het "hippe" van mensen die doen wat alle voorgaande generaties ook probeerden maar het een leuk Engels acronym aanmeten, trekt dat soort mensen aan hé. De grijze massa die alles in een ETF steekt en op hun uitgaven let, die gaan niet zo'n boeiende tv opleveren.

Ook klaarblijkelijk een totale desinteresse in de Herbalife onderzoekscase, gezien de 1 'grap' reactie en de 0 andere reacties.

Interesting stuff :)

Laatst bewerkt:
Ook klaarblijkelijk een totale desinteresse in de Herbalife onderzoekscase, gezien de 1 'grap' reactie en de 0 andere reacties.

Te druk met oxy-winst te tellen ;)Herbalife heeft in ons land een slechte naam, MLM... wellicht daardoor de weinige animo.

Ik heb het weldegelijk bekeken. Ben hier en daar gelijkaardige argumenten tegengekomen die ik wel kan volgen. Koers zit nu wel in een duidelijk neergaande trend, maar bij verandering momentum stap ik waarschijnlijk in als value play, en stap ik terug uit als ze rond 50 usd noteren.

Wat zijn uw instap en uitstapdoelen?

Koers zit nu wel in een duidelijk neergaande trend, maar bij verandering momentum stap ik waarschijnlijk in als value play
Naar koersgrafieken kijk ik niet, het is een bedrijf dat je koopt...
Wat zijn uw instap en uitstapdoelen?
Hangt af van q3 resultaten.
Als de vergelijkbare omzet daalt tegenover 2018-2019, dan is het effectief aan het krimpen en dan kom ik er zelfs niet aan, hoe goedkoop ook.

Want dan is het een potentiële value trap en daar blijf ik ver van weg.

(Krimpende bedrijven kunnen soms interessant zijn qua prijs, maar enkel als de krimp kwantitatief vrij voorspelbaar is.
Bij consumer discretionary echter kan een kleine initiële krimp snel omslaan in een full rout)

Gaan q3 resultaten heel relevant zijn? Ik denk dat vooral q4 interessant wordt, wanneer iedereen gaat moeten verwarmen. Hoewel de gas en ele-afrekening van gezinnen ook pas later zal komen natuurlijk.

Ik zie dat ze ongeveer 22% van hun omzet uit EMEA komt dus zal misschien nog meevallen.

Wat ik als het grootste risico aan Herbalife identificieer als een globale recessie/energiecrisis (dat laatste enkel Europa waarschijnlijk), waarbij de zwaksten in de samenleving (en dus het Herbalife clienteel) hard getroffen gaan worden.

Ik heb al een mogelijke value-trap in mijn portefeuille met Intel (3,5% portefeuille), maar op 1 of andere manier hang ik aan de intraveneuze HOPIUM dat dit nog goedkomt gezien de naam, nieuwe CEO en omvang bedrijf.

Oppervlakkig bekeken Herbalife: 3B debt 600M cash en marktwaarde 2.6B dwz ongeveer 5x FCF.
Sterke onderwaardering ivg met concurrenten Nu skin en Usana. Intrinsieke waarde is meer dan 40$.

Veel zal afhangen of hun omzet terug stijgt want blijkbaar 10% minder tov vorig jaar.
Misschien later eens verder bekijken...

Het is een beetje zoals hier al gezegd hé, de populariteit van dat concept, het "hippe" van mensen die doen wat alle voorgaande generaties ook probeerden maar het een leuk Engels acronym aanmeten, trekt dat soort mensen aan hé. De grijze massa die alles in een ETF steekt en op hun uitgaven let, die gaan niet zo'n boeiende tv opleveren.
Dat begrijp ik, maar er zijn er sommigen die ik nog ok vind maar andere gaan er toch over.
Wat gaat die komen zeggen, dat hij gewoon rijk wordt van alle sukkelaars die zijn cursus kopen, net zoals er nog een paar in dat programma zitten.

Stijn Vereecken
I help you to become a trader earning $5000+ per month trader in 90 days or less.

linktr.ee/pips2prosperity

Gaat die gasten alleen nog maar een groter platform geven om nog meer mensen hun cursus te laten kopen.
Maar gaat er echt iemand anders op vooruit gaan, geen idee?

Bwa, zou wel leuke tv opbrengen als ze excentieke figuren erbij halen die 1x per week douchen of 1x per dag wc doorspoelen; of van die figuren die meerdere jobs combineren en nooit op vakantie gaan en op noedels leven.

Op zoek naar een paar dividend -aandelen, soms suggesties:
  • Doel: fiscale korf ouders opvullen (bruto = netto) - dus 1600 €/jaar
  • Liefst buy/hold 4ever - zo min mogelijk opvolging
  • Gezonde balans / pay -out ratio
  • Gezien de eigen port al een redelijk deel KBCA/Ageas zou ik mss overwegen deze niet/beperkt op te nemen - maar zou in principe geen rol mogen spelen, dus geen veto
  • Zou ook wat wegblijven van grondstoffen/olie wegens te volatiel op lange termijn
  • Kinetik Holdings (KNTK) (olie/gas storage/transport)
  • Hess Midstream (HESM) (olie/gas storage/transport)
  • Atlantica Sustainable Infrastructure (AY) (wereldspreiding EU/US/SA/AFR renewable energy)
    • of via Algonquin Power (AQN) die een 25% stake hebben in AY en een diverser portfolio hebben
  • KNOT Offshore partners (KNOP) (olie/gas storage/transport/shipping)
  • Virtu Financial (VIRT) (financial/brokerage)
  • Telus Corporation (TU) (Telecom)
wel allemaal in $ dus met een currency exposure (eerder een lange termijn "probleem" het moment waarop dit een opportuniteit was is net geweest :) ) en voornamelijk in energie/renewable waar volgens mij op LT toch de meeste groei zit

just my 2c

Laatst bewerkt door een moderator:
Alfen H1 22
https://alfen.com/nl-be/news/alfen-achieves-revenue-growth-78-and-adjusted-ebitda-120-h1-2022
Strong increase in revenue: H1 2022 revenue of €205.5m, a growth of 78% versus H1 2021 (€115.3m).
Strong increase in profitability: Adjusted EBITDA amounted to €37.3m (18.1% of revenue), an increase of 120% compared to €16.9m (14.7% of revenue) in H1 2021.
Supply chain: Up until today, Alfen has been able to manage the supply chain challenges. Alfen increased stock levels and strategic down payments to secure components.
Alfen increases its 2022 full-year revenue outlook from €350-420m to €410-470m. (bewerkt)

Een van mijn duurste aandelen qua multiples. Maar staat wel ferme groei tegenover.

Bwa, zou wel leuke tv opbrengen als ze excentieke figuren erbij halen die 1x per week douchen of 1x per dag wc doorspoelen; of van die figuren die meerdere jobs combineren en nooit op vakantie gaan en op noedels leven.

Dat bestond jaren terug in één of ander Amerikaans programma, werd ook op de Belgische TV uitgezonden.

Maar inderdaad, al die zogezegde FIRE experts die hun inkomen halen uit instagram en seminaries / boeken / ... over hoe FIRE te worden... Helaas gaan veel mensen daar intrappen en die charlatans nog wat sponsoren.

Terug
Bovenaan