Kleine Beursfeiten

En hoe kan die al 'retired' zijn? Crypto?

I hope your future is as big as my chest

Ik mag hopen van niet met zo een kiekenborstje.

Beter zou zijn "I hope your future shines as bright as my teeth" lmao

Maar wel grappig allemaal. Het spreekt voor zich dat als FIRE zich naar de massa begeeft de charlatans en speciale figuren eruit springen. Wat valt er te vertellen over 25 jaar dca'en in VWCE? Dat is geen goed verhaal. Nee, wat geld verdienen met crypto en dan op je 25e goeroe worden, cursussen verkopen en op instagram met een gehuurde ferrari glampics posten van je elite lifestyle in Dubai om aan het plebs te bewijzen dat je succesvol bent (en dat zij ook zo kunnen worden als ze je cursus kopen), dat is het leven :cool:

Vergeet ook deze boy niet:

En hoe kan die al 'retired' zijn? Crypto?

I hope your future is as big as my chest

Ik mag hopen van niet met zo een kiekenborstje.
ik was wat bezig met crypto toen BTC rond de 100-200usd stond.
Door zo'n mannen ben ik daar dus mee gestopt :p

Zeer interessant en actueel!
Jah, waarom is Buffett in Occidental en Chevron beginnen investeren, het is een raadsel. Behalve als je op BG zat al vóór hij dit deed :)

Vandaag in de FT, interviews met private shale industry insiders:

"Companies face difficulties raising funds to develop new oil and gas projects as banks and other investors shy away from the industry over climate concerns, argues Campbell. He says that the oil supply picture in the coming years “looks very bleak” and he expects it to lead to relatively high prices for the foreseeable future — which would be a financial boon to producers. “I keep thinking that the capital is going to come back with the high prices, but it just seems like people are really hesitant to get back in,” he says."

WSJ gisteren:

"Several OPEC members also told The Wall Street Journal on Tuesday that they might back a reduction in output, particularly if a global recession materializes."
"A production cut also could partly negate any reintroduction of Iranian oil to the market if talks to revive the 2015 nuclear deal prove successful."

cool, ik ga zeker kijken :biglaugh: , ik vind die podcasts met Charlotje ook altijd grappig
Kijken naar Charlotje ok, maar luisteren toch niet? :tongue:

Laatst bewerkt:
Sebiet EIA petrol voorraden en oxy naar de 80$ vandaag:biglaugh:
Of misschien niet :woohoo:

Edit: vraag aan het afnemen, gelukkig is opec in control
Crude oil -3.3M maar gasoline stabiel
Gasoline demand sterk naar beneden

Laatst bewerkt:

Zeer interessant en actueel!
Eens naar geluisterd.

Zijn punt is dat er veel oil burning zal zijn als er gas-tekort is deze winter. Akkoord.
Wel nogal veel politieke kleur achter bepaalde meningen. En als iemand 'it's so easy, it's economics 101' zegt, wil dat meestal zeggen dat het niet zo simpel is als gezegd en dat de auteur dikwijls zelf verkeerd is. (ging over Russische economie)

Zijn interpretatie van Buffett zijn quote 'dat hij compleet anders zou investeren' klopt ook niet.

Eens zijn achtergrond bekeken:

- had hedge fund; moeten opdoeken wegens zware verliezen in 2014 toen de olieprijs crashte.
- start nieuw fonds (Bison Capital), investeert vooral in canadese oil en gas.
- zowat elke "tip" die hij publiek gegeven heeft (en die hij in portefeuille had) in de laatste paar jaar waren canadese smallcaps.
- 3 concrete tips eind december 2021, allemaal Canadese smallcaps: 75%, 102%, 133% rendement tot op vandaag.

Occidental sinds die datum: + 153% en + 230% voor de warrants. In een gediversifieerder bedrijf (geografisch verspreider productie, + Oxychem en midstream als surplus) en minder risicovolle large cap.

Dus ik blijf nog even bij JanusDR Capital :fingerguns_r:

Weet er iemand of je bij Saxo ook twee maal commissie betaald voor een order tot annulatie dat op twee verschillende handelsdagen wordt uitgevoerd? Tis geen ramp maar toch ambetant in zo illiquidere aandelen waar je soms maar paar honderd euro/dollar van kan oppikken later op de handelsdag.

Eens naar geluisterd.

Zijn punt is dat er veel oil burning zal zijn als er gas-tekort is deze winter. Akkoord.
Wel nogal veel politieke kleur achter bepaalde meningen. En als iemand 'it's so easy, it's economics 101' zegt, wil dat meestal zeggen dat het niet zo simpel is als gezegd en dat de auteur dikwijls zelf verkeerd is. (ging over Russische economie)

Zijn interpretatie van Buffett zijn quote 'dat hij compleet anders zou investeren' klopt ook niet.

Eens zijn achtergrond bekeken:

- had hedge fund; moeten opdoeken wegens zware verliezen in 2014 toen de olieprijs crashte.
- start nieuw fonds (Bison Capital), investeert vooral in canadese oil en gas.
- zowat elke "tip" die hij publiek gegeven heeft (en die hij in portefeuille had) in de laatste paar jaar waren canadese smallcaps.
- 3 concrete tips eind december 2021, allemaal Canadese smallcaps: 75%, 102%, 133% rendement tot op vandaag.

Occidental sinds die datum: + 153% en + 230% voor de warrants. In een gediversifieerder bedrijf (geografisch verspreider productie, + Oxychem en midstream als surplus) en minder risicovolle large cap.

Dus ik blijf nog even bij JanusDR Capital :fingerguns_r:

Eric Nuttall vibes. Brengen fundamenteel niets bij als je ziet op welk niveau ze mogen "spelen". De sectorkennis en nuance van een goudvis. Blind vertrouwen in de thesis doorheen de jaren en nu luid op de borst kloppen omdat de klok eens juist staat. Ik garandeer je dat minstens een van die twee de markttop gaat missen uit pure hebzucht en na nog eens een bear market in energie weer vertrokken is voor 5 jaar.

Ondertussen heb ik bijna 60% van mijn EPSN positie verkocht en gediversifeerd in diverse andere posities. Een gegeven paard moet je ook niet teveel in de bek kijken als de positie buitensporig groot werd en je geluk hebt met timing.

Eric Nuttall vibes. Brengen fundamenteel niets bij als je ziet op welk niveau ze mogen "spelen". De sectorkennis en nuance van een goudvis. Blind vertrouwen in de thesis doorheen de jaren en nu luid op de borst kloppen omdat de klok eens juist staat. Ik garandeer je dat minstens een van die twee de markttop gaat missen uit pure hebzucht en na nog eens een bear market in energie weer vertrokken is voor 5 jaar.
Heb je dat op mij of die gast van die podcast?

Ondertussen heb ik bijna 60% van mijn EPSN positie verkocht en gediversifeerd in diverse andere posities. Een gegeven paard moet je ook niet teveel in de bek kijken als de positie buitensporig groot werd en je geluk hebt met timing.
Je hebt 2 keer gekocht op 6 en 7 juni 2022 aan 7, daarna bijgekocht op 12 juli aan 5,62 , en nog geen 2-3 maanden later verkoop je aan 7,6.

Allrighty then, mister lange termijn investor deep thinking sectorkennis thesis :sarcastic:

Heb je dat op mij of die gast van die podcast?

Die gast van de podcast natuurlijk. Of op welk niveau speel jij? En ik praat toch in het meervoud en vergelijk Josh Young nogal duidelijk met Nuttall toch. Geen idee waarom het over jou zou gaan plots.

Je hebt 2 keer gekocht op 6 en 7 juni 2022 aan 7, daarna bijgekocht op 12 juli aan 5,62 , en nog geen 2-3 maanden later verkoop je aan 7,6.

Allrighty then, mister lange termijn investor deep thinking sectorkennis thesis :sarcastic:

Ik had hier een hele tekst incl printscreen met al mijn trade in het aandeel geplaatst maar why bother, als ge maar iets hebt om tegen de schenen te schoppen. Triestig. Roep mij eens als ge zelf fundamenteel iets van de NG/oil markt begrijpt ipv hier te zitten bleiten als een kind omdat ge eens een olieaandeel dicht bij de bodem hebt gekocht. :rofl:Ik heb trouwens nog 20k in EPSN alleen al zitten, dus dat ik wat rond een hypervolatiel aandeel handel zegt nada over mijn fundamenteel werk, maar bedankt voor de bezorgdheid!

Laatst bewerkt:
waarom post je dit in de beursthread? Hier verliezen we geld :unsure:
Ik weet het ook niet, maar klopt, YTD
PortfolioPerformance20220824.png

Snowflake alweer goede resultaten gisteren, 83% omzetgroei op 2B $ run rate inmiddels. 18% QoQ growth terwijl veel bedrijven met omzetwaarschuwingen afkomen, beter kan niet.

Heel interessant artikel over durable growth (in software) en hoe zich dat reflecteert in de returns op lange termijn: https://www.meritechcapital.com/blog/durable-growth-saas-returns

Salesforce is bijvoorbeeld x70 gegaan sinds hun IPO, omdat ze in die 20 jaar een CAGR omzetgroei van 40% hebben kunnen realiseren. Op lange termijn evolueren de CAGR in omzet en CAGR in stock returns naar elkaar toe, omdat de multiple expansion/contraction een steeds kleinere invloed zal hebben.

Aanrader voor in feite iedereen (want dit geldt voor alle sectoren, niet enkel software) maar zeker degenen met SaaS in portfolio. We weten allemaal dat duurzame groei de #1 driver is van outperformance op lange termijn, maar interessant om dat eens te zien met concrete data.

Iemand een idee hoe ik zo een grafiek kan genereren in degiro?
Komt automatisch uit Interactive Brokers, heb ook nog een paar aandelen in Degiro, maar daar heb ik inderdaad die functionaliteit nog niet gezien. Voordien gebruikte ik wel portfolio dividend tracker van de maker van de jong beleggen podcast. Maar daar kon ik niet automatisch importeren van IBKR + ik wist niet hoe om te gaan met omzettingen van EUR naar USD.
Ben nu aan het experimenteren met de desktop app "Portfolio Performance", maar daar lijkt toch ook niet alles te kloppen.

Terug
Bovenaan