Kleine Beursfeiten

Vandaag het ape aandeel gekregen, het dividend aandeel van amc.
Gestart met 60000% winst, niet slecht 😁
Helpt het dipje te compenseren dat amc vandaag heeft 🤣

Het ziet er goed uit voor de petrol: opec volledig in controle en het gangster kartel wil de prijs natuurlijk zo hoog mogelijk houden:

Vraag en aanbod: amehoela!! Gangster kartel dat zoveel mogelijk poen wil verdienen...

“The Saudis just reminded oil markets that they still run the show,” said Ed Moya, senior market analyst at Oanda. “OPEC+ is not happy with how oil market fundamentals are nowhere being reflected with current prices. It seems energy traders should prepare for enhanced volatility going forward and that the Saudis may look to do whatever it takes to keep prices supported here.

Als toetje: SPR - 1.8M : https://finance.yahoo.com/news/1-u-crude-spr-hits-173659422.html

Voor ons als gezin zie ik 1,5 miljoen als einddoel, dan is het gedaan met werken en rentenieren ;)

Zou moeten voldoende zijn om dividendportefeuille samen te stellen en van dividend rond te komen en portefeuille verder te laten aangroeien aan zelfde % als inflatie. (huis is afbetaald en kinderen huis uit tegen dan)

Weet niet hoe realistisch het is, en doel is nog niet in zicht, dus ondertussen blijven we rustig voort werken. Maar ben wel eens benieuwd hoe afwijkend jullie idee hieromtrent is?
4% regel zeker? Lijkt me wel realistisch met 1.5M.

Ik mik voor mezelf op 500k maar dat is omdat ik wrs niet echt ga rentenieren. Hele dagen golf spelen geraak je ook wel beu :p
Mijn plan is om nog deeltijds (2-3 dagen) te werken, op die manier kan ik nog 1500€-2000€ de maand netto erbij krijgen.

Laatst bewerkt:
Je bent Dick's sporting goods vergeten, na een krimp van bijna 50% zit er daar ook wel weer wat rek op denk ik.
Je had gelijk, goede q2 resultaten, 2% up in de premarket!
Ik vind TET al wat te veel doorgezakt ondertussen.

PIK (Kidpik Corp.) gaat daarentegen volgens mij recht omhoog.
En in KUT (Redishred capital, beurs Vancouver) kan je ook wel wat schuiven.
Nu nog nagelbijtend wachten op de resultaten van tet, pik, en kut.

Bij mij kriebelt het zeker niet om Oxy te verkopen, maar wat is wel een logische prijs om te verkopen? Ergens rond de 100?

Bij mij kriebelt het zeker niet om Oxy te verkopen, maar wat is wel een logische prijs om te verkopen? Ergens rond de 100?
5 seconden nadat ik verkocht heb, zal ik het hier op het forum zetten. (in de veronderstelling dat je belang hecht aan hoeveel ik het waard vind)

Dat kan om 2 redenen zijn: het is aantoonbaar overgewaardeerd geworden, of ik heb iets dat duidelijk goedkoper is qua risk/reward.

Wat is uw thesis hier trouwens? Serieuze sum of parts met veel verdiscontering naar het heden van toekomstige waarde om aan de NAV te geraken precies.

Dat klopt ja, het is een discount to NAV play.
Voornamelijk de waarde van Sky Ranch (eens volledig ontwikkeld) en de toekomstige water opbrengsten maken hier het verschil.
CEO bezit ook 21% geloof ik.

Terug
Bovenaan