Kleine Beursfeiten

Op zoek naar een paar dividend -aandelen, soms suggesties:
  • Doel: fiscale korf ouders opvullen (bruto = netto) - dus 1600 €/jaar
  • Liefst buy/hold 4ever - zo min mogelijk opvolging
  • Gezonde balans / pay -out ratio
  • Gezien de eigen port al een redelijk deel KBCA/Ageas zou ik mss overwegen deze niet/beperkt op te nemen - maar zou in principe geen rol mogen spelen, dus geen veto
  • Zou ook wat wegblijven van grondstoffen/olie wegens te volatiel op lange termijn
Evs
Solvac
Gimv
Gbl
Shell of whatever olie bedrijf (in UK geen dubbel belasting)
Bhp (UK geen dubbel tax)
Ageas
Tinc
...

Goed nieuws voor de oxy aandeelhouders op het forum: Buffett gaat 50% van de aandelen kopen...oxy up 5%

:clap:
Goed nieuws is als het naar intrinsieke waarde gaat in prijs, zijnde 100 dollar. Minimum.
Als hij een overnamebod lanceert aan 75, is dat mijn 33% upside waarmee hij zou gaan lopen.

En aangezien ik in de 2027 warrants zit, is dat 45+%.

Misschien zitten hier veel geniale investeerders die meerdere 90%+ probabiliteit bets zien met 45% upside binnen de 2 jaar.
Maar ik ben er geen van.

Dus echt liever geen overnamebod onder de 100...

Komaan Reddit Wallstreetbets, vlam dat naar de 200 in de premarket volgende week :)

Laatst bewerkt:
Goed nieuws is als het naar intrinsieke waarde gaat in prijs, zijnde 100 dollar. Minimum.
Als hij een overnamebod lanceert aan 75, is dat mijn 33% upside waarmee hij zou gaan lopen.

En aangezien ik in de 2027 warrants zit, is dat 45+%.

Misschien dat er hier veel geniale investeerders zitten die meerdere 90%+ probabiliteit bets zien met 45% upside binnen de 2 jaar.
Maar ik ben er geen van.

Dus echt liever geen overnamebod onder de 100...

Komaan Reddit Wallstreetbets, vlam dat naar de 200 in de premarket volgende week :)
Hij wil 50% dus voorlopig geen volledige overname.
Die 100$ is een vrij conservatieve inschatting :smile:

Wie kan mij vertellen waarom memestocks met xx% omhoog knallen maar OXY waar de allerbeste investeerder 50% van wil amper een paar %?

Moet er nog zand zijn?

Wie kan mij vertellen waarom memestocks met xx% omhoog knallen maar OXY waar de allerbeste investeerder 50% van wil amper een paar %?

Moet er nog zand zijn?
Omdat er teveel idioten zijn die niet weten wat oxy waard is en hun aandelen verkopen aan de huidige prijs....
Wellicht veel traders in oxy...?

Moet er nog zand zijn?
Ik denk dat de kans met de dag groter wordt :)

Er zat al redelijk wat retail in Oxy. Volume was in het laatste half jaar al meer dan dubbel zo hoog in vgl met vergelijkbare aandelen.

Hoe meer berichten er verschijnen en hoe meer het begint te stijgen, hoe groter de kans op viraal gaan en self-fulfilling prophecy richting meme-stock!

En dan hopelijk in de warrants, die minder liquide zijn, en waar retailinvesteerders dus veel grotere volatiliteit kunnen veroorzaken. Zeker in premarket of afterhours.
En degenen die bij Lynx zitten zoals ik aanraadde, kunnen pm/ah traden om in dat geval te verkopen ;-)

Betere vraag is waarom het telkens omhoog gaat nadat de guru koopt, ipv dat men het koopt op geloof in de waarde.

Dat aandeel zit vol met retail flippers en fondsen die hopen wat arbitrage te doen voor Buffett zijn aankopen.

Buffett koopt ten minste nog met intentie van buy and hold omdat hij er lange termijn returns voor Berkshire in ziet. Wellicht doet het lange termijn minder dan de markt, maar daar lijkt Berkshire al lang niet meer om te geven.

3 x volume en maar 10% omhoog.
Was 85$ zonder Anadarko, zou toch 120$ willen voor mijn aandelen en liefst tegen eind dit jaar...

Buffett koopt ten minste nog met intentie van buy and hold omdat hij er lange termijn returns voor Berkshire in ziet. Wellicht doet het lange termijn minder dan de markt, maar daar lijkt Berkshire al lang niet meer om te geven.
Ik neem de andere kant van deze uitspraak.
Indien Oxy beursgenoteerd blijft, crusht het de S&P500 op 3 en 5 jaar.
Dat zijn allemaal klimaatjongeren!
Correctie: pseudoklimaatjongeren :biglaugh:

De echte klimaatboys zitten in Oxy:

"Occidental received a further boost this month with the passing of the Inflation Reduction Act, which boosted tax credits for carbon capture, a technology in which the company is a leading player. Hollub hailed the bill as “very positive.”

Occidental plans to make capturing carbon from the air a key part of meeting its ambition to be net zero by mid-century, one of the most aggressive plans of any US major oil company.

Het zou me sterk betwijfelen dat Buffet & Munger een aankoop van die grootte overwegen indien het op lange termijn minder presteert dan de markt. Het zijn géén traders he...

Buffett & Munger gaan niet kijken hoeveel de marktwaarde gaat presteren op lange termijn, wel wat het bedrijf fundamenteel gaat presteren (qua groei in omzet, boekwaarde, dividenden, EV, ...). De marktprijs over 5 of 10 jaar zal hun niet zoveel uitmaken.

Terug
Bovenaan