Kleine Beursfeiten

Toch speciaal onze Philippe!

Gelooft in momentum traden en technische analyse, maar moet op zijn 55 jaar nog steeds pr-stukjes schrijven over 'de markten' als bediende voor een bank, die nota bene failliet ging in 2008 terwijl onze marktstrateeg (wtf is dat zelfs?) daar werkte.

Hoe komt dat toch, vraagt werkelijk niemand zich af :p

Moesten die bank-analysten met hun technische analyses en fancy grafieken het zo goed weten, waren die inderdaad al lang "binnen"... 😋

Heb ik iets gemist?
Je staat hier gekend als iemand met een zeer scherpe neus voor onzin en bullshit, maar van Herbalife's MLM-onzin word je wel enthousiast? Enlighten me :unsure:
FTYFY ;) :tongue:

Was ook mijn idee, grondige hekel aan mlm-achtige zaken.
Maarrr, dat blijkt niet de kern van het businessmodel.

En net zoals bij olie 2 jaar geleden, is daar een mogelijke foute interpretatie bij de grote massa investeerders (ook bij mij initieel), wat net de mogelijkheid creëert voor een jackpot.
Maar dan moet je wel 100% juist zijn.
Ik kom er later mss nog op terug :)
Hij klinkt precies als een altcoin fanaat die het licht gezien heeft in de nieuwste shitcoin ...
Succes ermee, mijn geld gaat daar niet naartoe. Naar wapenfabrikanenten, gokfirma's, sigarettenproducten, ... tot daar aan toe maar niet naar HLF.

Hij klinkt precies als een altcoin fanaat die het licht gezien heeft in de nieuwste shitcoin ...
Succes ermee, mijn geld gaat daar niet naartoe. Naar wapenfabrikanenten, gokfirma's, sigarettenproducten, ... tot daar aan toe maar niet naar HLF.
Uitstekend nieuws!

Als beurs-amateurs vol zelfvertrouwen hun vooraf gevormde mening komen poneren zonder zelfs nog maar naar de rationale achter het idee te vragen, dan ben ik potentieel weer iets op het spoor 🥳

Laatst bewerkt:

Als die deal er doorkomt ga ge oxy nogal zien zakken...

Edit: mogelijke verklaring EIA gegevens: Tankstations vullen bij om de paar weken en de kosten zijn afhankelijk vd dag dat ze bestellen.
Als de prijzen dalen wachten ze en bestellen ze minder en houden ze een kleinere voorraad. Later moeten ze natuurlijk bijvullen. Dit kan een verklaring zijn voor de lagere EIA cijfers.

Laatst bewerkt:
Met Ageas toch nog één van de grotere posities die bevestigd en zelfs positief weet te verrassen - met dank aan Azië. Belangrijk dat de doelstelling van 1 miljard winst werd bevestigd (met een opening naar boven), ook goed nieuws voor het dividend (al had ik mss liever inkoop aandelen gezien - maar ik sluit niet uit dat de Belgische schatkist liever wat meer dividend heeft met 10% participatie).

Wel een positie waarvan ik geen grote koerswinst verwacht, dus echt wel focus op wat stabiliteit en LT rendement.

Laatst bewerkt:
MLM niet de kern van het businessmodel van HLF?

:rofl:
Neen ;-)

En MLM is doorgaans scam, maar niet alle MLM is piramide (= je leeft vooral van de inkomsten van het binnenhalen van nieuw volk onder u, ipv van de inkomsten van verkoop van extra product)

Wel niet blindstaren op België, die doen het in veel gevallen niet echt op de 'goede' manier.

Het is trouwens niet mijn origineel idee, ik las het ergens anders.
Mijn initiële reactie als rabiate mlm-hater was ook 'hahaha'.
Tot ik de rationale las, zelf checkte, en combineerde met eigen ervaring in het onderwerp... en toen inzag dat dit wel eens een totaal misbegrepen aandeel zou kunnen zijn.

Het moet ook 1 van de meest gehate bedrijven zijn bij beleggers.

En laat ik nu net goede ervaringen hebben met bedrijven die gehaat worden door de grote massa, daardoor heel goedkoop staan, maar eigenlijk misbegrepen zijn (*kuch* Oxy in 2020) ;-)

Laatst bewerkt:
Neen ;-)

En MLM is doorgaans scam, maar niet alle MLM is piramide (= je leeft vooral van de inkomsten van het binnenhalen van nieuw volk onder u, ipv van de inkomsten van verkoop van extra product)

Wel niet blindstaren op België, die doen het in veel gevallen niet echt op de 'goede' manier.

Het is trouwens niet mijn origineel idee, ik las het ergens anders.
Mijn initiële reactie als rabiate mlm-hater was ook 'hahaha'.
Tot ik de rationale las, zelf checkte, en combineerde met eigen ervaring in het onderwerp... en toen inzag dat dit wel eens een totaal misbegrepen aandeel zou kunnen zijn.

Het moet ook 1 van de meest gehate bedrijven zijn bij beleggers.

En laat ik nu net goede ervaringen hebben met bedrijven die gehaat worden door de grote massa, daardoor heel goedkoop staan, maar eigenlijk misbegrepen zijn (*kuch* Oxy in 2020) ;-)
Heb je dit stukje tekst (link?) ergens? Wil het wel graag eens lezen. Of van plan binnenkort je eigen research te posten?

Prices that consumers pay for a variety of goods and services rose 8.5% in July from a year ago, a slowing pace from the previous month due largely to a drop in gasoline prices.

On a monthly basis, prices were flat as energy prices broadly declined 4.6% and gasoline fell 7.7%. That offset a 1.1% monthly gain in food prices and a 0.5% increase in shelter costs.

Economists surveyed by Dow Jones were expecting headline CPI to increase 8.7% on an annual basis and 0.2% monthly.

Excluding volatile food and energy prices, so-called core CPI rose 5.9% annually and 0.3% monthly, compared to respective estimates of 6.1% and 0.5%.

Big Oil Sees Upside of Climate Bill As Small Drillers Brace for New Fees, Taxes​

• Supermajors benefit from carbon capture, hydrogen tax credits
  • Small producers at risk from leasing curbs and methane fee
Haha, of course 💪

Oh boy, geraak er maar aan uit: Opec cuts oil demand forecast vs IEA boost demand outlook.
Ze zouden misschien is met elkaar moeten discussieren:rofl:

vs

Oh boy, geraak er maar aan uit: Opec cuts oil demand forecast vs IEA boost demand outlook.
Ze zouden misschien is met elkaar moeten discussieren:rofl:

vs
It looks like demand worries might be a bit overdone, and extremely high gas prices will support oil demand during winter with gas-to-oil switching

Dit dus, gewoon je olie-aandelen rustig bijhouden, met al dat extreem weer is de kans reëel dat olie eerder terug gaat stijgen dan dalen.
Een strenge winter is een logische + voor olie, maar de hittegolven van momenteel zijn blijkbaar dus ook een + (eerste keer dat ik die hoorde)

Straks blijkt nog dat je zelf je supply-demand analyse zal moeten doen, ipv reageren op elk bericht van entiteiten die al lang bewezen hebben dat ze

- ofwel er zelf regelmatig maar een slag naar slaan in hun voorspellingen

- ofwel soms verborgen agenda's hebben waardoor het voor hen nuttig kan zijn om hogere of lagere cijfers te 'voorspellen'.

It looks like demand worries might be a bit overdone, and extremely high gas prices will support oil demand during winter with gas-to-oil switching

Dit dus, gewoon je olie-aandelen rustig bijhouden, met al dat extreem weer is de kans reëel dat olie eerder terug gaat stijgen dan dalen.
Een strenge winter is een logische + voor olie, maar de hittegolven van momenteel zijn blijkbaar dus ook een + (eerste keer dat ik die hoorde)

Blijf sowieso bijhouden, spr release bijna gedaan en voor de komende jaren zal de petrolprijs hoog blijven...

Straks blijkt nog dat je zelf je supply-demand analyse zal moeten doen, ipv reageren op elk bericht van entiteiten die al lang bewezen hebben dat ze

- ofwel er zelf regelmatig maar een slag naar slaan in hun voorspellingen

- ofwel soms verborgen agenda's hebben waardoor het voor hen nuttig kan zijn om hogere of lagere cijfers te 'voorspellen'.

Kan moeilijk zelf de vaten gaan ´tellen´ en inventory doen ipv de IEA...

nieuwe ATH en 8% winst ytd (OXY als grootste positie helpt natuurlijk wel) ... eens benieuwd hoe lang het feestje gaat duren met deze rally

Terug
Bovenaan