JanusDR
Well-known member
Neen, bijkomende reden is dat de markt de laatste 5 jaar meer en meer bestaat uit mongoloïde chimpansees met een hoed op.Wat is eigenlijk de reden waarom Oxy zo ondergewaardeerd blijft?
Edit: ik weet natuurlijk dat het wat onzekere tijden zijn door de omstandigheden, maar is dat de enige reden?
Wat ik uiteraard ten zeerste toejuich.
Edit: en daarnaast vrij veel retailbeleggers in oxy, dus onverklaarbare schommelingen zonder reden zijn schering en inslag. (roteren ze op korte termijn verder in bouncende SaaS aandelen...?)
En de markt gelooft nog altijd niet dat hoge olieprijzen hier zijn to stay, maar dat de oorlog in Oekraïne de voornaamste reden is, en dat het dus plots kan voorbij zijn als Putin ermee stopt.
Wat natuurlijk niet zo is, de basis olie-thesis dateert van eind 2019, geen bal te maken met Oekraïne.
Maar dat maakt allemaal niet veel uit.
Uiteindelijk volgt de prijs de fundamentals, zoals toen Oxy hier totaal onverklaarbaar rond de 20 bleef draaien begin 2021, ook al was de vaccinatie en daaruit volgende travel/driving recovery volle bak bezig.
Wat een blinde toen kon zien, maar blijkbaar de marktparticipanten niet. (check ook de reacties hier op het archiefforum eind 2020 en hier gedurende volledig 2021. Daar kreeg je alle redenen waarom men niet kocht
)
Laatst bewerkt:

Toch wel de king van de fundamentele analyse en langetermijn visie ze gij
...desondanks 4B in q2 is 16B per jaar @ 100$ petrol is kleine 100B oxy dus ik wil minstens +50% morgen