Kleine Beursfeiten

Wat is eigenlijk de reden waarom Oxy zo ondergewaardeerd blijft?

Edit: ik weet natuurlijk dat het wat onzekere tijden zijn door de omstandigheden, maar is dat de enige reden?
Neen, bijkomende reden is dat de markt de laatste 5 jaar meer en meer bestaat uit mongoloïde chimpansees met een hoed op.

Wat ik uiteraard ten zeerste toejuich.

Edit: en daarnaast vrij veel retailbeleggers in oxy, dus onverklaarbare schommelingen zonder reden zijn schering en inslag. (roteren ze op korte termijn verder in bouncende SaaS aandelen...?)
En de markt gelooft nog altijd niet dat hoge olieprijzen hier zijn to stay, maar dat de oorlog in Oekraïne de voornaamste reden is, en dat het dus plots kan voorbij zijn als Putin ermee stopt.
Wat natuurlijk niet zo is, de basis olie-thesis dateert van eind 2019, geen bal te maken met Oekraïne.

Maar dat maakt allemaal niet veel uit.
Uiteindelijk volgt de prijs de fundamentals, zoals toen Oxy hier totaal onverklaarbaar rond de 20 bleef draaien begin 2021, ook al was de vaccinatie en daaruit volgende travel/driving recovery volle bak bezig.
Wat een blinde toen kon zien, maar blijkbaar de marktparticipanten niet. (check ook de reacties hier op het archiefforum eind 2020 en hier gedurende volledig 2021. Daar kreeg je alle redenen waarom men niet kocht :-) )

Laatst bewerkt:
Wat is eigenlijk de reden waarom Oxy zo ondergewaardeerd blijft?

Edit: ik weet natuurlijk dat het wat onzekere tijden zijn door de omstandigheden, maar is dat de enige reden?
Hogere schulden dan de concurrentie dus meer risico op neerwaarts potentieel wanneer de olieprijs sterk zakt.
Geen deftig dividend itt de concurrentie omwille van afbouw schulden.
Dus op zich wel begrijpelijk. Wanneer petrol nog 2-3Q blijft hangen aan deze prijs dan zijn beide problemen vd baan en hopelijk volgt de stockprice...

Nadat glencore buiten gekegeld is aan piek Prices, volgt binnenkort euronav. Hoe lang kan iets zwaar overpriced zijn omdat wat Alfa mannetjes piemelzwierderij doen... :ROFLMAO:

Nadat glencore buiten gekegeld is aan piek Prices, volgt binnenkort euronav. Hoe lang kan iets zwaar overpriced zijn omdat wat Alfa mannetjes piemelzwierderij doen... :ROFLMAO:
Serieus bescheten performance van die 2 bedrijven toch?

Indexen zijn 100% naar omhoog, en energy/cyclicals +300%, terwijl die 2 extreem cyclische aandelen die je noemt gemiddeld +80% zijn...

Shell lijkt voor 15% buybacks + 3 a 4% dividend te gaan dit jaar.
Niet slecht voor zo een groot bedrijf.
4 p/fcf helpt natuurlijk.

ENPH weer zot aan het gaan.
Alfen ook weer heel sterk.

Energie aandelen blijven sterk gaan.

ENPH +70% groei.
Melexis verwacht bijna +50% netto winst groei.

Mss dat mijn pf nog eens +50% fundamentals groei doet dit jaar.

Terug naar 11.3% fcf yield op de pf, of 8.85 p/fcf. Weighted.
Gewoon al een rerate naar normale multiple van 14x zou al +58% geven. :crazy:
Dat is dan zonder premium voor de groei/kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Shell lijkt voor 15% buybacks + 3 a 4% dividend te gaan dit jaar.
Niet slecht voor zo een groot bedrijf.
4 p/fcf helpt natuurlijk.
Maar dat is helemaal niet zo.

Dat gezegd zijnde, wel goed dat ze buybacks doen ipv dividend verhogen. En de refining marges zullen wel niet zo hoog blijven, dus daarom is dit kwartaal uitzonderlijk goed voor integrated spelers.
Bijna geen reactie op het aandeel, staat aan zelfde koers als begin dit jaar. Toont dat het sentiment ten opzichte van energie-aandelen nog lang niet exuberant is.
ENPH weer zot aan het gaan.
Biden subsidies voor solar in het plan dat zonet onverwacht overeengekomen werd met Manchin.

Edit:
Shell CEO: "Shell chief executive Ben van Beurden told the Financial Times he had been holding back from big deals to give Shell more time to better understand the renewables sector."

Aha, hij gaat dus misschien stoppen met geld wegpissen in overpriced ESG projecten! Zit hij ook op BG Beurs te lezen misschien? :biglaugh:
Samen met wat betere kapitaalallocatie via de keuze voor extra buybacks ipv dividend.
Op de duur zal je er zo misschien nog redelijk vanaf komen qua toekomstig rendement op Shell! :)

Laatst bewerkt:
Maar dat is helemaal niet zo.

Dat gezegd zijnde, wel goed dat ze buybacks doen ipv dividend verhogen. En de refining marges zullen wel niet zo hoog blijven, dus daarom is dit kwartaal uitzonderlijk goed voor integrated spelers.
Bijna geen reactie op het aandeel, staat aan zelfde koers als begin dit jaar. Toont dat het sentiment ten opzichte van energie-aandelen nog lang niet exuberant is.

Biden subsidies voor solar in het plan dat zonet onverwacht overeengekomen werd met Manchin.
Hmm, mijn energie aandelen staan +100%, +580% en +360% op twee jaar tijd.
Denk dat energie mss klaar is om wat terug te vallen.
Het is de best presterende sector veruit het voorbije jaar a twee jaar.

Denk wel dat ik ENPH hier verkoop.
Als ge kijkt wat ze zouden moeten doen qua groei om x4 te appreciëren in aandeelprijs over de komende 10 jaar, het is gewoon niet haalbaar lijkt mij, ondanks hoe zot goed en kwaliteit het management is.

Laatst bewerkt:
Denk wel dat ik ENPH hier verkoop.
Als ge kijkt wat ze zouden moeten doen qua groei om x4 te appreciëren in aandeelprijs over de komende 10 jaar, het is gewoon niet haalbaar lijkt mij, ondanks hoe zot goed en kwaliteit het management is.
Ja ik had het over fossiele energie.
Solar raak ik niet aan, veel te onethisch voor mij :tongue:

Los daarvan: inderdaad meestal geen slecht moment om te verkopen na een avalanche van goed nieuws, politieke aankondiging van klimaatplan, en een alltime high met een P/E van > 100.

Shell 11B? Fcf q2, vrij goedkoop geprijsd en t'spelletje bougeert amper -0,50% :oink:
Dat belooft voor oxy volgende week :tongue:

Valero, nog eentje, 4.6B fcf q2, marktwaarde 44b. Vandaag -3%:oink:
Is nog goedkoper dan oxy...en minder schulden...

Valero, nog eentje, 4.6B fcf q2, marktwaarde 44b. Vandaag -3%:oink:
Is nog goedkoper dan oxy...en minder schulden...
Hoe is Valero ook maar in 1 opzicht te vergelijken met Oxy? (hint: dat is een refiner, geen e&p)

Enneuu gasten... als je het FCF getalletje zomaar blijft overnemen uit de earnings presentations om 'analyses' te maken, dan wens ik u veel succes. (en raad ik vooral dca in IWDA aan)

Inflatie is nog steeds niet aan het dalen. De VS is nog maar net officieel in recessie. Verwacht niemand hier dan slechtere P/E’s en noteringen omdat de inkomsten en winsten nu zullen (beginnen) dalen ?

Inflatie is nog steeds niet aan het dalen. De VS is nog maar net officieel in recessie. Verwacht niemand hier dan slechtere P/E’s en noteringen omdat de inkomsten en winsten nu zullen (beginnen) dalen ?
De "prijs" van de beurs en de onderliggende waarde zijn nu eenmaal twee verschillende zaken.
De verwachte EPS voor Q3 zijn tijdens de maand juli enkel maar naar beneden bijgesteld terwijl de s&p500 en Nasdaq toch een 10% gestegen zijn. Maak zelf je rekening. Op zich past deze pullback perfect in het plaatje van een bear market.

tBMYVP.jpg

Juist in de week vd earnings China miserie en petrol stevig naar beneden:wallbash:
Gelukkig bldr wel schitterende resultaten en +10%🚀

Terug
Bovenaan