Kleine Beursfeiten

Voor de sofina volgers: https://www.tijd.be/ondernemen/durf...zes-maanden-1-2-miljard-lichter/10403414.html

Korting van 30% of omgekeerd bijna 50% opwaarts potentieel (als je de intrinsieke waarde mag geloven).
Korting van 30% is zeer gangbaar bij holdings, het was eerder de premie die vroeger betaald werd voor Sofina die zeer uitzonderlijk was.
Staat nu aan een correcte waardering dus, en als er nog surprises komen uit India dan zelfs risico naar beneden toe.

Kan niet zeggen dat het mij verraste: blijkbaar zit 2/3 van het vermogen in residentieel vastgoed in best wat landen.

Dit gaat een serieuze invloed hebben op de hoge olieprijs (op termijn) denk ik:
Binnenkort gesubsidieerd door de vs gaan tanken....

Hopelijk heeft opec hun lesje geleerd uit het verleden en gaan ze niet de concurrentie aangaan en de kraan volledig opendraaien (op termijn) want dan is het wel gedaan met oxy en co...

Laatst bewerkt:
Ook resultaten Google waren ok gisteren, hoop/denk dus dat we de bodem wel gezien hebben?
Eén van de meest koopwaardige large caps op dit moment. De put opties noteren ook dik qua IV, dus zeker de moeite om puts hierop te schrijven (als je geen probleem hebt met assignment).

Ik verkies Meta, al is Google kwalitatiever, het staat nog steeds aan 20x earnings Vs 12x voor Meta
Ik ook, er zit toch nog wat hidden value in Whatsapp waar momenteel niets mee verdiend wordt. Facebook is misschien wat passé, maar Instagram houdt toch goed stand

Ik zie niet hoe Whatsapp monetized kan worden eerlijk gezegd? Als ze ads gaan beginnen spammen daar is het heel makkelijk om naar ander platform over te stappen.

Ik zie niet hoe Whatsapp monetized kan worden eerlijk gezegd? Als ze ads gaan beginnen spammen daar is het heel makkelijk om naar ander platform over te stappen.
niet echt als al je vrienden/familieleden op whatsapp zitten hé -> bij ons is het toch de nr1 communicatietool onder vrienden/familieleden.

binnen je eigen gezin kan je gemakkelijk switchen, maar al je vrienden? in je sportclub? etc?

Ik zie ook niet direct hoe ze er geld aan kunnen verdienen maar ze zitten met enorme userbase, dus wel groot potentieel om iets aan te verdienen.

Begint er toch uit te zien dat het allemaal wel meevalt qua recessie en doom-berichten, beurskoersen staan precies allemaal toch terug stukje boven de bodem van maand geleden. Ook resultaten Google waren ok gisteren, hoop/denk dus dat we de bodem wel gezien hebben?

Niemand kon dit zien aankomen, niemand!

Begint er toch uit te zien dat het allemaal wel meevalt qua recessie en doom-berichten, beurskoersen staan precies allemaal toch terug stukje boven de bodem van maand geleden. Ook resultaten Google waren ok gisteren, hoop/denk dus dat we de bodem wel gezien hebben?
Tenzij de q3 earnings serieus zouden tegenvallen natuurlijk, dan gaan we nog eens naar beneden Maar tegen dan zal de inflatie mss al over haar top zijn en zullen we zelfs bij een daling nog boven de lows van lmmei-juni blijven. Zeker voor de techaandelen denk ik dat we voorlopig het ergste wel gehad hebben... Als je bvb naar Meta nu kijkt: zwakke earnings en guidance, maar vrij lauwe reactie AH... Daar moet de komende dagen al 10% afgaan (en dat zie ik eigenlijk niet gebeeuren) alvorens we aan de lows zitten... En dan zit zowat alles van slecht nieiws wel in die koers denk ik

Voorlopig lijkt het er alvast op dat de dipkopers gelijk hebben gehad.

Goed begin he, maar liefst de schuld verder afbouwen.

Dipkopers zullen zeker op korte termijn gelijk hebben, vraag is wat de komende jaren aan recessie gaan geven.

Het was een grapje, dividend stond al op 0,13 (wat een verwaarloosbaar 0,83% dividendrendement inhoudt).

Uiteraard zeer goed nieuws als ze die niet uitgekeerde extra cashflow aanwenden voor meer buybacks (naast schuldafbouw).

Want dividend levert een aandeelhouder max. 0,85$ per uitgekeerde dollar op (1 dollar uitgekeerd min belasting), terwijl een buyback momenteel 1,6$ per teruggekochte dollar oplevert (want het aandeel is 40% ondergewaardeerd).

Dus ben ik heel tevreden dat ze het dividend voorlopig niet verhogen.

Het was een grapje, dividend stond al op 0,13 (wat een verwaarloosbaar 0,83% dividendrendement inhoudt).

Uiteraard zeer goed nieuws als ze die niet uitgekeerde extra cashflow aanwenden voor meer buybacks (naast schuldafbouw).

Want dividend levert een aandeelhouder max. 0,85$ per uitgekeerde dollar op (1 dollar uitgekeerd min belasting), terwijl een buyback momenteel 1,6$ per teruggekochte dollar oplevert (want het aandeel is 40% ondergewaardeerd).

Wat is eigenlijk de reden waarom Oxy zo ondergewaardeerd blijft?

Edit: ik weet natuurlijk dat het wat onzekere tijden zijn door de omstandigheden, maar is dat de enige reden?

Dipkopers zullen zeker op korte termijn gelijk hebben, vraag is wat de komende jaren aan recessie gaan geven.

Komende jaren? Kan om een 2-3 Q recessie gaan, een klassieke milde en gezonde dip dus zoals we er regelmatig "moeten" hebben. De markt bodemt bij zo'n recessies historisch uit naar het einde van de krimp toe (late tweede helft) en vervolgens heb je heel vaak een interim rally.

Bovendien heel wat contra-indicators die al sinds de effectieve marktbodem in juni (een Januske doen: had ik op de dag juist met mijn post fyi) knalgroen staan, zoals BofA Bull & Bear indicator die 0.0 haalde (vorige keren maart '20, jan '16, en sept '15), cash % in fondsen, consumer confidence sentiment (kip en het ei vehaal mbt marktenverloop maar historisch zeer sterke correlatie tussen confidence lows en future returns), ... en zelf zwakke resultaten worden veelal met koersstijgingen onthaald, wat op zich op een "washout" wijst. En nu komt de markt opeens ook nog een tot de constatatie dat de inflatie misschien wel niet zo'n hoge toppen blijft scheren, hoewel alle commodities al weken enorm ver van hun top verwijderd zijn. De FED signaliseert gisteren dan ook nog eens - hier geen verbazing - dat de rentestijgingen misschien wel niet al te zot meer zullen zijn voor de rest van dit jaar.

Al het bovenstaande is allemaal geen garantie en ik wil hier niet gaan verklaren dat iedereen full tilt risk on FOMO mode moet gaan, integendeel. Maar wees ook niet zo naïef om er zeker van te zijn dat we alweer naar een absurde koopjesperiode gaan. Ook typisch bearish sentiment, na het bereiken van het eerste doel, is er altijd nog de verwachting dat het vervolgens zéker nog lager zal gaan. En zo blijf je achter met lege handen.

Het probleem dat ik al eerder aanhaalde hier of elders, is dat mensen nog wel even 2008-2009 en 2020 als normale periodes inzake marktangst zullen beschouwen, terwijl dat historisch gezien enorme excessen zijn die zeldzamer zijn. Zoals ook 1987 crash eentje was dus. Een fed die het niet helemaal verneukt of geopolitieke gebeurtenissen kunnen daar nog verandering in brengen, maar dat is eigen aan de markt op elk moment. Nu lijkt het alleen waarschijnlijker omdat we met onze neus nog eens op risico geduwd worden.

Ah wist niet dat er al dividend was, dat het weinig was had ik wel door :d
Als Belg sowieso geen fan van dividend op zich maar het heeft meestal wel de neiging van de aandeelprijs omhoog te duwen, daar ben ik wel fan van!

IPCO blijft hier ook mooi gaan, mijn O&G positie piekt nu boven de 40% uit... stilletjes aan wat verkopen.

Terug
Bovenaan