Kleine Beursfeiten

Mensen hier die nog wat gekocht hebben in deze "dip" (als je het zo al kan noemen)?

Zelf heb ik ondertussen een watchlist aangelegd met vanalles wat ik tegen kom op internet. Maar uiteindelijk weet ik niet waar te beginnen en is er precies veel te veel keuze 😁

Yes, beetje s&p500 tracker bijgekocht. Stond toch op de planning voor ergens deze week. Dipt het verder so be it.

Mensen hier die nog wat gekocht hebben in deze "dip" (als je het zo al kan noemen)?

Zelf heb ik ondertussen een watchlist aangelegd met vanalles wat ik tegen kom op internet. Maar uiteindelijk weet ik niet waar te beginnen en is er precies veel te veel keuze 😁
als alles 15-20% daalt dan wil ik dat wel overwegen, maar deze kleine correctie is toch niets speciaals op de beurs, je hebt groene dagen en je hebt rode dagen...

zo'n watchlist is natuurlijk wel nuttig -> heb ik ook, en voor elk aandeel een fictief bedrag van €4000 geinvesteerd aan koers van 1 januari -> dat laat gemakkelijk toe om elk moment te zien hoe die aandelen al gepresteerd hebben dit jaar.

Manee gij, is met moeite een dip te noemen.

Welke dip zie jij man. Als je op 5 dagen kijkt is er nu een dip. Als je op een maand, een jaar of 5 jaar kijkt, zie je dat alles hoger dan ooit te voren staat.

Manee gij, is met moeite een dip te noemen.

Vandaar dat ik het tussen "" gezet heb. Ik vind het zelf ook niet de term dip waard, maar zag op reddit hierover een post dus vroeg me af of de BG'ers nu specfiek zitten aan te kopen ofzo 😁

Ik heb momenteel maar 3% cash dus veel valt er niet te kopen en heb eigenlijk ook niet direct iets waarvan ik direct wil kopen. Heb overlaatst CURI nog op mn watchlist gezet, even opvolgen hoe deze evolueert.

Je kan altijd een gok wagen en steinhoff kopen, ziet er naar uit dat ze uit de problemen gaan geraken. Als dat zo is kan de koers terug mooi naar +2€ gaan 👌

Met weinig geld te riskeren kan je toch (hopelijk) Mooie winst nemen.

Je kan altijd een gok wagen en steinhoff kopen, ziet er naar uit dat ze uit de problemen gaan geraken. Als dat zo is kan de koers terug mooi naar +2€ gaan 👌

Met weinig geld te riskeren kan je toch (hopelijk) Mooie winst nemen.
Ik heb 100 Steinhoff aandelen met wat fun geld gekocht dat ik nog over had in mijn portefeuille aan 0.3 euro (GAK). Hopelijk stijgt het inderdaad wat meer

Toevallig ook ingekocht voor de lol.

De kans dat het daar de goeie richting uitgaat is alleszins groter dan mijn winst op de euromillions vanavond :unsure:.

Pltr had ik ingesteld op 25, dat is goed gelukt. Minder van overtuigd op LT, tegenstrijdige zaken gelezen maar sowieso nog groei en die +15 maken het al goede keuze met stoploss in te stellen ( iets wat ik niet doe op mijn 100% overtuigde groeiaandelen). Verder was het vooral 2 dagen afzien (aleja gezonde correctie gewoon ze) dan gisteren mooie herstelbeweging en bescheidien bijgekocht maar de cashflow is niet limitless natuurlijk helaas :)

Buy high, sell low!
Stel:
- koers aankoop = 100
- koers staat op een bepaald moment 150
- Op dat moment plaats je trail order met afstand tot de markt 10
- verkooporder zal geactiveerd worden op 140 (worst case scenario vanaf dat moment dus 40% rendement)
- stijgt de koers verder naar 155 dan verhoogt het verkooporder naar 145 (afstand tot de markt = 10)

De waanzinnige rendementen van bepaalde aandelen deden me besluiten dat het toch misschien beter is om een veiligheidsnet in te bouwen waarbij ik toch nog steeds een heel mooi rendement haal. Mijn aandelen van MTLS zijn zo verkocht aan 68 terwijl de aankoopkoers 14 komma iets was. Dus mooie winst. Buy low, sell high :)

Stel:
- koers aankoop = 100
- koers staat op een bepaald moment 150
- Op dat moment plaats je trail order met afstand tot de markt 10
- verkooporder zal geactiveerd worden op 140 (worst case scenario vanaf dat moment dus 40% rendement)
- stijgt de koers verder naar 155 dan verhoogt het verkooporder naar 145 (afstand tot de markt = 10)

De waanzinnige rendementen van bepaalde aandelen deden me besluiten dat het toch misschien beter is om een veiligheidsnet in te bouwen waarbij ik toch nog steeds een heel mooi rendement haal. Mijn aandelen van MTLS zijn zo verkocht aan 68 terwijl de aankoopkoers 14 komma iets was. Dus mooie winst. Buy low, sell high :)
Het probleem met die strategie dat je door KT koersschommelingen op LT nooit gigantische succesverhalen alla Apple, Amazon, in portefeuille gaat houden (vaak maken op LT een zeer beperkt aantal winners een zeer groot deel van het rendement van de stockpicker uit). Je gaat telkens opnieuw met moeilijke beslissingen worden geconfronteerd als er geld vrijkomt + je gaat meer transactiekosten/beurstaks betalen.

Niks voor mij

Iemand Canoo (GOEV)?
De SPAC in de gaten gehouden maar niet in geïnvesteerd. Ze beginnen pas EV's te leveren in 2022 met een beperkte productie en het is pas voorzien dat de productie op toerental komt in 2023. Net zoals Fisker vind ek dat te ver in de toekomst om daar nu al positie in te nemen. Hoe verder de production datum in de toekomst hoe meer onzekerheid dat alles tot dan volgens plan verloopt. Vermoedelijk de komende 6-12 maanden nog dead money en een aandeel voor speculanten. Maar goed, ik kan mis zijn natuurlijk :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan