Kleine Beursfeiten

Johnson & Johnson hun vaccin wacht op goedkeuring. Misschien een switch van het reeds bewezen Moderna naar het nog goed te keuren Johnson & Johnson?

Johnson & Johnson hun vaccin wacht op goedkeuring. Misschien een switch van het reeds bewezen Moderna naar het nog goed te keuren Johnson & Johnson?
JnJ heeft een market cap van meer dan 400 billion USD (met andere woorden, die extra vaccin sales zijn vrij immaterieel) en bovendien verkopen ze hun vaccin @ cost. Een koersreactie moet je dus ook niet echt verwachten, kijk bv. ook naar Pfizer die flat zijn over het afgelopen jaar.

Hiermee wil ik niet zeggen dat JnJ een slecht aandeel is, wel dat je ze niet moet kopen enkel en alleen omdat hun vaccin wellicht goedgekeurd gaat worden.

Long time lurker, first time poster hier :)

Zijn er hier die aandelen hebben waarmee ze inzetten op de 5G revolutie die eraan zit te komen? En dan meerbepaald op bedrijven die niet de infrastructuur leveren (eg. chips), maar eerder bedrijven die door het 5G network nieuwe diensten gaan kunnen aanbieden?
Voor 5G is er op deze moment nog niet een use case die opeens alles zal vernieuwen.
5G gaat in de eerste plaats geinstalleerd worden bij bedrijven, waardoor er meer waarde/efficiëntiewinsten gecreëerd zal worden door automatisatie en predictive maintenance. Ook voor Security in grote bedrijfsprocessen (denk aan een BASF / Exxon /...) zullen er use cases komen.
Maar dit is in het begin nog ad-hoc.

In B2C zie ik momenteel nog geen use cases. Op termijn denk ik aan AR/VR, zowel voor games als voor shopping.

Voorts is het niet zo dat je voor big data 5G moet hebben. Heel veel sensors werken nu al bvb met Narrowband IoT, wat net heel weinig data verbuikt.

JnJ heeft een market cap van meer dan 400 billion USD (met andere woorden, die extra vaccin sales zijn vrij immaterieel) en bovendien verkopen ze hun vaccin @ cost. Een koersreactie moet je dus ook niet echt verwachten, kijk bv. ook naar Pfizer die flat zijn over het afgelopen jaar.

Hiermee wil ik niet zeggen dat JnJ een slecht aandeel is, wel dat je ze niet moet kopen enkel en alleen omdat hun vaccin wellicht goedgekeurd gaat worden.
fully agree... impact zal minimaal zijn (financieel dan, op wereldvlak is dat een andere zaak ;))

Maar toch speelt het hebben van een vaccin in de pijplijn mee in het momentum van de afgelopen maanden (is dus al ingecalculeerd). Aldoende verwacht ik niet dat een approval dor FDA/EMA meer dan een paar % verschil zou maken op de beurskoers gegeven de huidige waardering
.
Meer realistisch is dat wegvallen van corona restrictions zal leiden tot een toename in sales van andere segmenten (mn. oncology en medical devices).

Is toch veel te klein, dan moet het al veel stijgen om uw kosten te dekken (tenzij je zoals xxxracexxx een tegoed hebt)...
Ik doe altijd minimum inleg van 1.5 a 2K
Minimum is hier ook EUR 1000, vooral met de relatief hoge fees van Bolero. Met soms wel uitzonderingen van EUR 500 bij gokjes.
Goed minimum lijkt mij 2000-3000€, is afhankelijk van transactiekosten.

Ja, ik dacht wel dat ik met te kleine bedragen bezig was.
Probleem is dat ik te weinig overschot heb om grote bedragen in de beurs te pompen.
Als ik telkens moet wachten tot ik enkele 1000'en EUR heb kan ik niet veel spelen :scream:

Probleem is dat ik te weinig overschot heb om grote bedragen in de beurs te pompen.
Als ik telkens moet wachten tot ik enkele 1000'en EUR heb kan ik niet veel spelen :scream:
Kleine bedragen valt relatief mee op degiro afhangende van de beurs maar je moet ook opletten met "aansluitkosten"

Verenigde Staten** €0,50 + USD 0,004 per aandeel

Op Frankfurt is 200€ te weinig bijvoorbeeld
Duitsland – Frankfurt Aandelen €7,50 + 0,09%

DEGIRO Aansluitingskosten (Exchange Connectivity Fees) €2,50 per beurs per kalenderjaar (maximale kosten per beurs, 0,25% van de jaarlijkse maximale accountwaarde)

Tenzij je hoge transactiekosten hebt, valt per € 1000 beleggen wel mee. Je moet de afweging maken: langer wachten spaar je transactiekosten uit maar beleg je ook later dus loop je gemiddeld X% winst mis.

Iemand die me kan vertellen hoe ik bij binck een dollar rekening kan openen? Extra zelf beleggen rekening openen?

Aan de DeGiro gebruikers die handelen in Amerikaanse aandelen. Zetten jullie AutoFX af bij de verkoop?
Standaard staat dit blijkbaar aan waardoor je dollars die je ontvangt bij de verkoop van aandelen worden omgezet naar Euro.
Indien ik van plan ben om hierna terug Amerikaanse aandelen aan te kopen, betaal ik weer een fee om te laten omzetten van € -> $.

Of is die fee zodanig klein dat dit de moeite niet is?

Aan de DeGiro gebruikers die handelen in Amerikaanse aandelen. Zetten jullie AutoFX af bij de verkoop?
Standaard staat dit blijkbaar aan waardoor je dollars die je ontvangt bij de verkoop van aandelen worden omgezet naar Euro.
Indien ik van plan ben om hierna terug Amerikaanse aandelen aan te kopen, betaal ik weer een fee om te laten omzetten van € -> $.

Of is die fee zodanig klein dat dit de moeite niet is?
Kan je geen USD rekening openen? Bij Bolero is dat bv mogelijk om dan af te rekenen in USD zonder conversiekosten

Ik merk een vertraging in de groei van mijn aandelenportefeuille:

- laatste 3 maanden: +23%
- laatste maand: + 4%
- YTD: +9%

Een tijdje geleden alvast stop limiet orders geplaatst op de posities die waanzinnig hard zijn gestegen. Daarvan is Materialise ondertussen geactiveerd. Mooi rendement gehaald met een aankoopkoers van 14 dollar en verkocht aan 68 dollar. De stijging van MTLS-koers op korte periode (2020) is enorm. Zou ermee te maken hebben dat ze in een ETF zijn opgenomen maar dat heb ik niet gedetailleerd geanalyseerd. Wel is er in mijn ogen niet echt iets met dat bedrijf gebeurd dat zo'n grote waardevermeerdering kan verklaren...

In elk geval de eerste die gevallen is na de goldrush van 2020. Benieuwd wanneer de volgende in het zand zal bijten...

Een tijdje geleden alvast stop limiet orders geplaatst op de posities die waanzinnig hard zijn gestegen. Daarvan is Materialise ondertussen geactiveerd. Mooi rendement gehaald met een aankoopkoers van 14 dollar en verkocht aan 68 dollar. De stijging van MTLS-koers op korte periode (2020) is enorm. Zou ermee te maken hebben dat ze in een ETF zijn opgenomen maar dat heb ik niet gedetailleerd geanalyseerd. Wel is er in mijn ogen niet echt iets met dat bedrijf gebeurd dat zo'n grote waardevermeerdering kan verklaren...

In elk geval de eerste die gevallen is na de goldrush van 2020. Benieuwd wanneer de volgende in het zand zal bijten...
Een correctie in groeiaandelen zou mij totaal niet verbazen.
Een hoop van mijn aandelen met p/e van boven de 80 zijn duidelijk stilgevallen en gaan richting sell off. Zou mij niet verbazen als die nog klappen krijgen.

MTLS zit in ARKK , misschien daardoor?

Terug
Bovenaan