Kleine Beursfeiten

De correctie van de laatste maanden was vooral multiple compression doordat de Amerikaanse centrale bank de interest aan het verhogen is.
Als er een recessie aankomt en de earnings van de bedrijven dalen sterk dan kunnen de aandelen nog een heel stuk lager gaan.
Russell 2000 (small cap) & bepaalde tech zit op (multi)-decade low multiples en jij gaat me vertellen dat dit enkel multiple compressie is omwille van renteverhogingen.

De correctie van de laatste maanden was vooral multiple compression doordat de Amerikaanse centrale bank de interest aan het verhogen is.
Als er een recessie aankomt en de earnings van de bedrijven dalen sterk dan kunnen de aandelen nog een heel stuk lager gaan.
Bewijst Micron dan niet het tegendeel vandaag? Ok gaat over de toekomsitge earnings en niet over het voorbije Q, maar toxh...

Op festivals wordt met geld gesmeten, al de resto’s en terrassen zitten vol… vreemde recessie toch zene

Bij ons in’t bedrijf worden terug teambuildings georganiseerd, mag er terug gevlogen worden naar congressen… is natuurlijk een zeer beperkte view vanuit enkel mijn standpunt maar ik zie het echt niet
Dan heb je oogkleppen aan. Ik raad je aan om eens verder te kijken dan jouw directe omgeving...

Steeds meer mensen die hun facturen niet meer kunnen betalen, en voor wie een festival er echt niet (meer) af kan.
Tienduizenden aangekondigde ontslagen in tech in de VS alleen al.
Tal van bedrijven die waarschuwen voor een aanzienlijke vertraging. Negatieve updates van deze week: Meta/Facebook, Micron, BASF, Kohl's, etc.

Of dat betekent dat koersen nog lager gaan, is moeilijk te zeggen.
Echt goedkoop kan je de beurs alleszins nog niet noemen.
Hier en daar zijn er wel zwaar afgestrafte bedrijven en sectoren. Maar aan de andere kant betaal je nog steeds een hoge 25x EPS voor bvb. Microsoft, Coca Cola, McDonald's, Adobe, P&G, ...

Dan heb je oogkleppen aan. Ik raad je aan om eens verder te kijken dan jouw directe omgeving...

Steeds meer mensen die hun facturen niet meer kunnen betalen, en voor wie een festival er echt niet (meer) af kan.
Tienduizenden aangekondigde ontslagen in tech in de VS alleen al.
Tal van bedrijven die waarschuwen voor een aanzienlijke vertraging. Negatieve updates van deze week: Meta/Facebook, Micron, BASF, Kohl's, etc.

Of dat betekent dat koersen nog lager gaan, is moeilijk te zeggen.
Echt goedkoop kan je de beurs alleszins nog niet noemen.
Hier en daar zijn er wel zwaar afgestrafte bedrijven en sectoren. Maar aan de andere kant betaal je nog steeds een hoge 25x EPS voor bvb. Microsoft, Coca Cola, McDonald's, Adobe, P&G, ...
met jouw visie ben je dus volledig uit aandelen momenteel dan? Ik zie massa’s koopjes is tech/chippers, die vind ik echt totaal niet duu…. genre asml, nvidia, prosus, baba, meta

grootste gevaar dat ik wel zie in mijn leefwereld is Covid, ik durf er geld op zetten dat we deze winter terug massaal wereldwijd gevaccineerd zullen worden. Verder ook jammer genoeg in mijn leefwereld: meer en meer kankergevallen die behandeld worden in ziekenhuizen, dus farma met focus op onco gaat ook gouden tijden tegemoet

met jouw visie ben je dus volledig uit aandelen momenteel dan? Ik zie massa’s koopjes is tech/chippers, die vind ik echt totaal niet duu…. genre asml, nvidia, prosus, baba, meta

grootste gevaar dat ik wel zie in mijn leefwereld is Covid, ik durf er geld op zetten dat we deze winter terug massaal wereldwijd gevaccineerd zullen worden. Verder ook jammer genoeg in mijn leefwereld: meer en meer kankergevallen die behandeld worden in ziekenhuizen, dus farma met focus op onco gaat ook gouden tijden tegemoet
Neen, ik ben al even bijna 100% geinvesteerd. De cash die de laatste maanden binnenstroomt hou ik wel even achter de hand.
En ja, er zijn goedkope "pockets" in de markt, maar over het algemeen zie ik zeker nog geen echte uitverkoop zoals in 2008-2009 (toen ik zowat begon) of zelfs de periode 2009-2012.

Ik wees er gewoon op dat er volgens jouw post geen vuiltje aan de lucht is op economisch vlak, terwijl de realiteit heel anders is.
We gaan een zware recessie tegemoet, en deze winter gaat inderdaad geen pretje zijn met de combo olie/gas/voedselprijzen en Covidgolf nummer zoveel. Om nog te zwijgen van de hongerige overheid die binnenkort gegarandeerd vers geld uit onze zakken gaat kloppen (nieuwe belastingen?) om het gat te vullen.

Neen, ik ben al even bijna 100% geinvesteerd. De cash die de laatste maanden binnenstroomt hou ik wel even achter de hand.
En ja, er zijn goedkope "pockets" in de markt, maar over het algemeen zie ik zeker nog geen echte uitverkoop zoals in 2008-2009 (toen ik zowat begon) of zelfs de periode 2009-2012.

Ik wees er gewoon op dat er volgens jouw post geen vuiltje aan de lucht is op economisch vlak, terwijl de realiteit heel anders is.
We gaan een zware recessie tegemoet, en deze winter gaat inderdaad geen pretje zijn met de combo olie/gas/voedselprijzen en Covidgolf nummer zoveel. Om nog te zwijgen van de hongerige overheid die binnenkort gegarandeerd vers geld uit onze zakken gaat kloppen (nieuwe belastingen?) om het gat te vullen.
maybe, ik lees de verhalen ook, maar zie het dus (nog) niet in mijn omgeving. Heb ook nog niet echt zware winstwaarschuwingen gezien, behalve dan Micron nu recent, dus eens benieuwd of zich dat gaat doorzetten of uit de q2/h2 cijfers gaat blijken dat het in sommige sectoren nog wel meevalt. Again, ik kan er los naast zitten, maar deze recessie lijkt me eerder sectorgebonden en niet full blown zoals covid wel was?

Zuckerberg zegt dat ze 30 tot 40% minder ingenieurs gaan aannemen dan gepland, wat er toch op wijst dat het een (zeer) slecht kwartaal gaat worden.
Koersreactie: -2%

Zeer sombere outlook Micron en verwachtingen voor huidig kwartaal flink teruggeschroefd.

Koersreactie -3,80%

--> Ligt het aan mij of zou pakweg 2-3 maanden geleden ( toen de koersen nog flink hoger stonden) na zo'n boodschappen er minstens 10-15% afgaan op de dag van (of na) de aankondiging? Zou het feit dat er koers relatief goed stand houdt er niet op kunnen wijzen dat we het ergste wel gehad hebben, whatever the news?
De kans bestaat dat de CPI print van Juni lager zal uitkomen dan Mei en dat de trend van dalende inflatie zal ingezet worden want
commodities zijn aan het corrigeren + kans op bullwhip effect. Economie zal in een recessie komen maar deze zal waarschijnlijk niet lang duren, de markt kijkt vooruit dus zou inderdaad kunnen dat het ergste voorbij is.
Dat is alleszins wat ze in de krant schrijven. Voor hetzelfde geld is het niet waar. Maar denk dat dat één van de redenen is dat de koersen niet hard dalen.

Ik heb me aangemeld bij lynx voor mijn nieuwe broker.

We zijn ondertussen al meer dan 2 maand later en saxo is er nu nog niet in geslaagd om enkele vragenlijsten op te stellen om te kijken of je wel capabel bent. Hoe saxo klanten wil winnen met dit systeem, god mag het weten.

Een simpele obligatie kopen: onmogelijk => te risicovol!

Ik heb me aangemeld bij lynx voor mijn nieuwe broker.

We zijn ondertussen al meer dan 2 maand later en saxo is er nu nog niet in geslaagd om enkele vragenlijsten op te stellen om te kijken of je wel capabel bent. Hoe saxo klanten wil winnen met dit systeem, god mag het weten.

Een simpele obligatie kopen: onmogelijk => te risicovol!

Das toch niet volledig onterecht de laatste maanden? :D

Die Belgische vastgoedaandelen die hier zo populair waren de afgelopen paar jaar, zien toch ook serieus hun peren nu.

VGP bv. al 40% kwijt op 2 maand tijd.

Niet dat het niet van 5000 kilometer afstand zichtbaar was dat de rente ging stijgen of zo?

In welke mate zouden beleggers al anticiperen op een daling van de winstmarges - op dit forum vermoedelijk 100% of zeer close, het is natuurlijk nog een verschil tussen aanvoelen of het lezen in een persmededeling - beetje zoals de rente -verhogingen waar iedereen deze ook verwachte maar dan toch in een kramp schiet als het effectief wordt uitgevoerd.

En dan zijn er nog sectoren genre energie, B2B in combinatie met relatief lage en voorspelbare kosten - die kunnen positief verrassen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan