Kleine Beursfeiten

Vandaag Intel, Amazon bijgekocht en 2% portefeuillewaarde in Warner Bros Discovery gestoken. Dat laatste puur als speculatie.

KBC securities geeft als tips voor de tweede jaarhelft oa AB inBev, Umicore, Telenet, Care Property Invest en Tinc voor de Belgische Beurs.

Wat denken jullie er van?

Alles al in portefeuille behalve CPI, AB inBev en Telenet wel ferm in het rood

AB InBev zou allicht terug eens moeten/mogen stijgen, uiteindelijk is dat een cash machine die imho wel erg afgestraft is op de beurs. Maar ik zou er toch geen geld op inzetten, de bulk van hun winst komt uit ontwikkelde landen waar de biermarkt krimpt en ze slagen er onvoldoende in om de craft beer markt aan te spreken (behalve door wat overgenomen brouwerijen), hun new product launches zijn zelden een succes en ze hebben -alweer imho- te weinig geleerd van de marketing machines AnheuserBusch en SABMiller toen ze die overnamen.
En zogenaamde groeilanden zoals China en een aantal Afrikaanse markten blijven verlieslatend of op zijn best break-even, dus dat geeft voorlopig ook niet echt een boost. De combinatie overname + cost reductie van het verleden is ook niet echt nog een valabele route, of ze zouden moeten uitbreiden in soft drinks, met de vraag of je daar nog zoveel economies of scale uit haalt.

Tips van banken zijn over het algemeen niet echt denderend. En die keren hun vlag wel heel snel met de wind, als je ziet hoe snel ze koersdoelen aanpassen (of totaal onlogische combinaties zoals Buy of Hold maar dan wel een koersdoel dat een stuk onder de huidige koers staat)

Ook Howard Marks vond het een goed moment om te kopen.

"Time is ripe to snap up bargains"

De man koopt toch geen aandelen precies..

“Today I am starting to behave aggressively,” the founder and co-chair of Oaktree Capital Management, said in an interview. “Everything we deal in is significantly cheaper than it was six or 12 months ago,” he added, highlighting drops in the prices of high-yield bonds, leveraged loans, mortgage-backed securities and collateralised loan obligations.

En nu weet ik nog altijd niet waarom je je mening over Meta plots hebt gedeleted:p

Laatst bewerkt:
Recticel terug koopwaardig IMO, recessie of niet - isoleren moet gebeuren, de reden voor de kloof in waardering ten aanzien van sectorgenoten is mij een raadsel (hooguit wat korting is te rechtvaardigen maar meer dan dat??).

Toch ook een sterke terugval van Ahold, blijft moeilijk om waarde om te zetten in koerswinst en te behouden.

Ik weet niet of Recticel buiten hun PUR-isolatie nog veel andere zaken doet, maar hou toch rekening dat de PUR vermoedelijk wel gepiekt heeft.
Meer en meer willen mensen terug natuurlijke materialen ipv de chemische rommel.
Er is ook sprake van op termijn in de EPC en EPB ook rekening te houden met hoe 'groen' de isolatiematerialen zijn en dan zal PUR een deuk krijgen.
Daarnaast blijkt na verloop van tijd ook de gespoten PUR vloerisolatie zijn gebreken te tonen omdat het mateiaal begint te lossen.

Misschien wordt hennep, houtwol, riet en stro wel trug hot:)

Ik weet niet of Recticel buiten hun PUR-isolatie nog veel andere zaken doet, maar hou toch rekening dat de PUR vermoedelijk wel gepiekt heeft.
Meer en meer willen mensen terug natuurlijke materialen ipv de chemische rommel.
Er is ook sprake van op termijn in de EPC en EPB ook rekening te houden met hoe 'groen' de isolatiematerialen zijn en dan zal PUR een deuk krijgen.
Daarnaast blijkt na verloop van tijd ook de gespoten PUR vloerisolatie zijn gebreken te tonen omdat het mateiaal begint te lossen.

Gespoten PUR blijkt inderdaad soms te lossen, het geeft langzaam chemische stoffen vrij in uw huis en er komen sterke broeikasgassen vrij. Gespoten PUR gaat er sowieso uit de komende jaren, mijn architect sprak zelfs van het nieuwe asbest. Zo'n vaart zal het allicht niet lopen maar je ziet toch een trend weg van gespoten PUR om allerlei redenen.

Maar dat verandert nog niets aan de verhoudingen tussen de waardering natuurlijk.

Telefoon gehad van KBC omdat er "te veel geld" op mijn spaarboekje staat en het niets opbrengt, en of ik meer info wil over beleggen :p. Heb volgende week afspraak in de bank. Maar blijkbaar heeft KBC een nieuw pakket/formule van beleggen waarbij je geld 8j vaststaat met kapitaalsbescherming. In 't "slechtste geval" heb je gewoon je geld terug. (-2% instapkosten dacht ik)

Iemand vertrouwd met dit systeem?

Telefoon gehad van KBC omdat er "te veel geld" op mijn spaarboekje staat en het niets opbrengt, en of ik meer info wil over beleggen :p. Heb volgende week afspraak in de bank. Maar blijkbaar heeft KBC een nieuw pakket/formule van beleggen waarbij je geld 8j vaststaat met kapitaalsbescherming. In 't "slechtste geval" heb je gewoon je geld terug. (-2% instapkosten dacht ik)

Zo revolutionair nieuw klinkt dat pakket iig niet 🙂.

Altijd oppassen als de bank u zelf opbelt met een topbelegging. Zal zeker top zijn voor de bank, maar of ze dat ook voor u is ..

Waarschijnlijk gewoon een TAK-21 product met een "nieuwe" productnaam?

Doe jezelf een plezier. Open een brokeraccount en stap gespreid in iShares MSCI World Accumulating ETF met het volledige bedrag dat je niet nodig hebt.

De bank belt jou niet om je een plezier te doen.
Nee klopt, al verscheidene mensen die me zeggen dat ze opgebeld worden. Te veel slapend geld dat moet geactiveerd worden zeker...

Nee klopt, al verscheidene mensen die me zeggen dat ze opgebeld worden. Te veel slapend geld dat moet geactiveerd worden zeker...

Uw slapend geld kost de bank geld en brengt toch niks op :)

Zij zien dat als win-win: je hoeft er niks voor te doen en kan in het slechtste geval enkel uw instapkosten verliezen.
Zijn er betere beleggingen? Ja, misschien maar niemand heeft een kristallen bol. Voor hetzelfde geld zou je 50% verliezen door in een risicovoller product te beleggen.
Doe vooral waar je u goed bij voelt

Doe jezelf een plezier. Open een brokeraccount en stap gespreid in iShares MSCI World Accumulating ETF met het volledige bedrag dat je niet nodig hebt.

De bank belt jou niet om je een plezier te doen.
YTD -19% :unsure:

Nee maar je hebt zeker gelijk: alles gewoon op de spaarrekening is meestal niet ideaal (tenzij je een grote aankoop in het vooruitzicht hebt).
Probeer wat te diversifiëren. Eventueel via TAK 21, fiscaal langetermijnsparen, ETF , aandelen, vastgoed,.... En natuurlijk een deel cash houden :)

Deden ze hier vorig jaar ook. Om verzekeringsfondsen en dure beleggingsfondsen voor te stellen. Toen ik zei in IWDA te zitten hebben we de performance en kosten naast elkaar gelegd, op korte en lange termijn. Haar enthousiasme over de rommel die ze moest aansmeren smolt als sneeuw voor de zon.
Huisfondsen zijn de ‘terrine du chef’ van de financiële wereld.

Iemand nog wat soldengeshopt vandaag?
Solden beginnen normaal pas in Juli en de grootste kortingen zijn meestal aan het eind van de solden.

Ik blijf momenteel aan de zijlijn, heb helaas ook geen glazen bol - positie in olie houd ik in de gaten want die kan zomaar 70-80% naar beneden op een paar weken.

Solden beginnen normaal pas in Juli en de grootste kortingen zijn meestal aan het eind van de solden.

Ik blijf momenteel aan de zijlijn, heb helaas ook geen glazen bol - positie in olie houd ik in de gaten want die kan zomaar 70-80% naar beneden op een paar weken.
er komt een orkaanseizoen aan en nadien een winter en de voorraden zijn historisch laag, dus -70%? ain’t gonna happen …

Terug
Bovenaan