Didymus
Well-known member
Het functioneert, maar daar is ook alles mee gezegd. Nog maar weinig gebruikers gehoord die de stelling "Saxo is de iPhone, Binck een oude Nokia" onderschrijven.Is Saxo eigenlijk nog een goed platform tegenwoordig?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het functioneert, maar daar is ook alles mee gezegd. Nog maar weinig gebruikers gehoord die de stelling "Saxo is de iPhone, Binck een oude Nokia" onderschrijven.Is Saxo eigenlijk nog een goed platform tegenwoordig?
Inderdaad, ik heb gekocht aan 84€ dus verlies toch al serieus verminderd.Long overdue maar nu gaat Prosus toch eindelijk zijn gezond verstand gebruiken en Tencent verkopen om stock buyback te doen ... zelfs ne kleuter van 3 jaar had dit kunnen bedenken, maar kom, ben al content dat ze eindelijk het licht gezien hebben daar in Holland.
zou toch moeten dat ik redelijk snel terug in groene cijfers zit met Prosus op deze manier... hopelijk![]()
Niet op jouw manier, wel na een half jaar of meer als prijzen 50%+ in mijn richting gingen, en er een discussie aan voorafging.
Nog een geluk dat ik de jouwe niet kopieerde toch? Anders stond ik bijlange niet op +40% ytd, maar dik negatief
Ik vind eerlijk gezegd dat je goed begonnen was op dit forum, maar na een paar weken begon het door te schemeren dat je een bullshitter bent.
Indien gewenst mag je jouw portfolio transactie overzicht van de laatste paar jaar doorsturen in pm zodat we jouw resultaat kunnen zien.
Ik doe dan hetzelfde, binnen de 24u, zodat er niet gefoefeld kan worden.
Eens zwart op wit checken wie hier de bullshitter is, doe ik graag![]()
Waar ik voorheen pakweg 42-44€ als realistische value zag, zie ik dat nu eerder aan 34-36€ en zijn er ondertussen grotere opportuniteiten gekomen. Ga jij volledig in BRK blijven zitten aan $220/share als OXY op $40 staat met olie >$100 toch? Dat je BRK misschien net gekocht had aan $260 een maand daarvoor doet niet ter zake. Sunk cost fallacy etc, maar gezien je o zo geleerd en belezen bent moet ik je over behavioral finance ook al niets meer leren! 

Colruyt is een interessante case.Ben ik nu een bullshitter omdat ik bij Colruyt op korte termijn van gedacht verander over de intrinsieke waarde, zowel in absolute als relatieve zin tegenover de markt? Nou nou.Waar ik voorheen pakweg 42-44€ als realistische value zag, zie ik dat nu eerder aan 34-36€ en zijn er ondertussen grotere opportuniteiten gekomen.
Colruyt is een interessante case.
Er is diworisifcation. En het business model staat onder druk.
Na de pandemie vermindert het share of wallet van de warenhuisketens. Dus extra druk.
Daarnaast heeft Colruyt weinig macht tegenover leveranciers in vergelijking met ketens die ook in veel meer landen opereren.
Vroeger was Colruyt sterk met laagste prijzen. Maar hoe houdt ge zoiets vol als een andere keten veel groter en meer internationaal aanwezig is en dus veel veel grotere schaalvoordelen kan genieten.
Aldi, Ahold, Carrefour, LidlIs pakweg Jumbo zoveel groter? Die zitten bij mijn weten toch ook enkel in Nederland.
Toch ook al in België?Is pakweg Jumbo zoveel groter? Die zitten bij mijn weten toch ook enkel in Nederland.
Vroeg of laat maakt de beurs iedereen wel eens nederig trouwens, of je nu de brieven van Buffett en co hebt gelezen of niet.
Verder ga ik niet in op grotendeels anekdotisch gezwans, no offense hoor...
Jaja, daar heb je al over gememd, what's your point?
FF mezelf quoten.Zal volgens Janus wel weer een broltech rally zijn or zo tho.
![]()
Meneer die zichzelf ad nauseam quote om zijn gelijk op te eisen en die zijn beleggingen enkel vind door Buffett te kopiëren gaat het eens zeggen ze.
Alee hup, ga nog eens pochen dat de beste beleggingen die ge vindt super large caps zijn en hoe ge het toonbeeld van rationaliteit zijt.![]()
zoals Janus (aka Mister Rationality himself)
Wat een of andere Buffett-fetishist met autistische trekken verder meent te vinden over mijn "beleggingsskills"
hardnekkig het kneusje uithangen
120 posts op andere topics sinds dit bericht, en +- 500 posts in de laatste 6 maand sinds je niets meer postte in het beurstopic.
Ik vrees dat het toch niet aan jouw professionele verplichtingen ligt straddle!
If it looks like a bullshitter and quacks like a bullshitter, it is probably a bullshitter.
Agree to disagree daar, met alle nonrendabele zijsprongen die ze al gekocht hebben.Ik heb trouwens ook wat Colruyt, ik denk dat de CEO wel degelijk een goeie capital allocator is en dat de firma wel degelijk uitstekend bestuurd wordt. Op lange termijn zal dat wel bovendrijven.
Dat gezegd zijnde, ik zou Colruyt ook zeker niet shorten.Wie weet, als ik de inloggegevens van mijn broker terugvind, koop ik er nog wat bij, kwestie van niet gezjost te zijn als de familie de toko van de beurs haalt voor een prijsje.
Onrendabel, compared to what?Agree to disagree daar, met alle nonrendabele zijsprongen die ze al gekocht hebben.
Niet noodzakelijk. Intra europese vennootschappen 0%, als je in buitenland woont met dubbelbelastingverdrag slechts 15% taxatie.Waar zou hij de cash dan beter investeren?
Dividend? Elke euro wordt op slag 70cent.
Buybacks doen aan (toen) 30x p/e , dat was inderdaad nogal lullig, en was veel beter extra dividend geweest.Eigen aandelen? Koopt ie massaal op, al jaar en dag. Ook dat ziet er tegenwoordig lullig uit gezien het koersverloop in de jongste tijd. Captain hindsight had het niet gedaan.
Fietsenwinkels en fitnessketens?Hij heeft de vrijheid om risico's te nemen, met een deel van de cash flow. Sommige dingen mislukken, that's life.
"Supermarktbaas Jef Colruyt laat sinds kort het hoofdkantoor in Halle regelmatig energetisch zuiveren door een extern persoon.Jef heeft het voordeel dat hij kan denken gelijk een eigenaar, niet gelijk een huurling met een MBA
2%, dat snap ik niet goed -> als je er werk in steekt om dit te analyseren en op te volgen, dan is 2% toch de moeite niet?
Stel dat je inschatting klopt en het aandeel stijgt de komende jaren met 50%... dan nog is dat maar 1% rendement op je port?
, maar dat is dromen voorlopig)Dus dat is dan oplichting van de minderheidsaandeelhouders.Dat de cash flow momenteel gezakt is, lijkt mij een strategische keuze.
Maar ik vrees dat the endgame een Sioentje is, uitkoop na een reeks opvallend "zwakke" cijfers.
Dat KBC bandieten zijn en een dubbele agenda hebben, ik zou hun adviezen negerenKBC securities geeft als tips voor de tweede jaarhelft oa AB inBev, Umicore, Telenet, Care Property Invest en Tinc voor de Belgische Beurs.
Wat denken jullie er van?
Alles al in portefeuille behalve CPI, AB inBev en Telenet wel ferm in het rood