Spooky
Well-known member
als je gelooft in een nieuwe corona golf dan zou ik iets specifieker kiezen en bijvoorbeeld een Pfizer of Biontech.Ondertussen ben ik een jaar bezig met beleggen en dit is mijn portefeuille:
* ETF IWDA: 18.94%
* Cash: 10,89%
* OXY: 10,88%
* Berkshire: 10,38%
* ETF World Health Care: 10,33% => Zal ik behouden ifv een mogelijke nieuwe Corona golf
* Microsoft: 10,04% => Een backbone van mijn portefeuille. Ik geloof ook heel hard in het bedrijf (als Dynamics Consultant).
* ETF NRJ (New Energy): 9,17%
* ETF S&P500: 9,07%
* ETF EMIM: 4,01%
* Volvo Cars: 2,98%
* Xpeng: 1,28%
* Rivian: 1,14%
* Nio: 0,89%
Voor het klein EV grut onderaan in de lijst schaam ik me diep, ontzettend diep zelfs. Soit, ik zal het beschouwen als een goede levensles. Gezien het lage percentage hou ik ze in mijn portefeuille, in de hoop dat het toch nog wat wordt de komende jaren. Bij Xpeng ben ik dan nog het meest optimistisch gestemd in elk geval.
Met de resterende cash zal ik me richten op BAC, maar het kan ook evengoed een ETF World financials (WFIN) worden gezien het groot aandeel BAC en Berkshire in deze ETF.
Ik zal zeker niet beweren dat ik er veel van ken. Van daar dat ook het groot gedeelte ETF's is. Advies en comments zijn much appreciated.
In vorige corona golf was er veel uitgestelde zorg en hebben een pak big pharma uiteindelijk minder verdiend hierdoor.
Verder lijkt het me wel een mooie portefeuille, redelijk zwaar in OXY maar ik ook

(zeker aangezien ze in een lijstje staan met ABInbev, JustEat en Mithra)