Kleine Beursfeiten

Jamaar, ik ben er wel van overtuigd dat die prijs hoog blijft maar externe factoren kunnen altijd de thesis van hoge olieprijzen teniet doen...
10.000 aandelen: ga jij in geval van een recessie of (zeer onwaarschijnlijk) economische depressie, aandelen vinden met zekerheid dat die het wel goed gaan doen??
Ik ben eerlijk gezegd nu echt wel blij van de aandelen die in portefeuille heb.

Cash opzij houden omdat er een recessie zou kunnen aankomen doe ik niet, omdat ik dat toch allemaal zo somber niet inzie.
Zowel bij mij als mijn vrouw haar werk, allebei grote Amerikaanse multinationals is er een groot tekort aan arbeidskrachten en vliegen de incentives en bonussen in het rond, van een vertraging of problemen zien wij absoluut niets. Zal natuurlijk sector per sector verschillend zijn, maar ik kan me maar baseren op wat ik zie.

Jamaar, ik ben er wel van overtuigd dat die prijs hoog blijft maar externe factoren kunnen altijd de thesis van hoge olieprijzen teniet doen...
10.000 aandelen: ga jij in geval van een recessie of (zeer onwaarschijnlijk) economische depressie, aandelen vinden met zekerheid dat die het wel goed gaan doen??
Je kan de lengte/diepte/tijdstip van recessies toch niet voorspellen, tot het te laat is.
Dus waarom proberen?

Je zoekt gewoon aandelen die lager geprijsd staan dan intrinsieke waarde aan de gemiddelde winst over een economische cyclus heen.
En recessies tussenin neem je erbij.

Cash opzij houden omdat er een recessie zou kunnen aankomen doe ik niet, omdat ik dat toch allemaal zo somber niet inzie.
Zowel bij mij als mijn vrouw haar werk, allebei grote Amerikaanse multinationals is er een groot tekort aan arbeidskrachten en vliegen de incentives en bonussen in het rond, van een vertraging of problemen zien wij absoluut niets. Zal natuurlijk sector per sector verschillend zijn, maar ik kan me maar baseren op wat ik zie.

Vraaginflatie,kosteninflatie,gevoelsinflatie gevolg rentestijgingen gevolg recessie. Ik denk dat reeds zeker is.

Je kan de lengte/diepte/tijdstip van recessies toch niet voorspellen, tot het te laat is.
Dus waarom proberen?

Je zoekt gewoon aandelen die lager geprijsd staan dan intrinsieke waarde aan de gemiddelde winst over een economische cyclus heen.
En recessies tussenin neem je erbij.
Probleem is dat dit heel lang kan duren natuurlijk, maar bon met nog steeds meer dan 50% virtuele winst op volledige port is het wachten nog draaglijk:smile:

PS: petrol op lange tijd aan 60 dan is oxy ook maar 60...het is toch wel duidelijk dat de komende jaren de shift naar hernieuwbare energie en afbouw energieafhankelijkheid van niet 'betrouwbare' bron genre opec ook absolute prioriteit zal zijn bij de overheden...Alvorens het zover is gaan ze eerst nog wat kolencentrales heropstarten:oink:

Laatst bewerkt:
euh nee, waarom is dat zeker?
100% zeker niet wel een grote possibiliteit...
Waarom een aandeel kopen als ge er niet in gelooft?
Heb toch niet gezegd dat ik er niet in geloof, heb gezegd dat ik er niet helemaal zeker van ben of de petrol structureel hoog blijft...
Ben jij dan 100% zeker van uw aandelen? APPS minus 80% ondertussen...ik hoop voor u dat je er zeker van bent...

Al dat recessie gezever is uiteindelijk ook maar gezever he, de media moet iets te schrijven hebben, liefst iets wat de mensen angst aanjaagt en voor extra clicks zorgt.

-0.1% = recessie
+0.1% = geen recessie

Terwijl er feitelijk heel weinig verschil is tussen beide situaties.

Een recessie zal er wellicht wel komen, in Q1 daalde de GDP al in de US. De vraag is enkel: hoe diep zal de recessie zijn? Voorlopig nog geen indicatie van grote systeemrisico's zoals bij de mortgages & banken in 2008, wat uiteindelijk toch een van de voornaamste drivers was om het te ergste recessie in 80 jaar te maken.

100% zeker niet wel een grote possibiliteit...

Heb toch niet gezegd dat ik er niet in geloof, heb gezegd dat ik er niet helemaal zeker van ben of de petrol structureel hoog blijft...
Ben jij dan 100% zeker van uw aandelen? APPS minus 80% ondertussen...ik hoop voor u dat je er zeker van bent...
Ik ben wel tevreden.
Quasi alles in portfolio staat nu immers zeer goedkoop.
Een heel hoop met p/fcf < 10, een aantal met p/fcf < 5 en die groeien dan ook 15-30% cagr.
Fundamentals gaan blijven gaan.

APPS run rate van 30M fcf/Q, tegen 2000M EV. Is EV/fcf van 16.6 en die gaat stevig blijven groei, zelfs als er even een vertraging van groei zou zijn door de grote depressie die iedereen verwacht.
Earn outs van acquisitie voorbij.
Is wel nog een van mijn duurst geprijsde aandelen op ltm basis.

Had wel niet verwacht dat een bedrijf met langdurige 30%+ cagr tot 6% fcf yield zou gaan.

Europese notering BRYN.de vermoed ik.
Wat zijn eigenlijk de voor- of nadelen van Berkshire, Alphabet, etc in euro te kopen?
Ik zie vooral voordelen (geen euro/dollars moeten wisselen & makkelijkere opvolging als alles in 1 munt wordt gekocht), nadeel is dat het minder liquide is misschien?

Wat zijn eigenlijk de voor- of nadelen van Berkshire, Alphabet, etc in euro te kopen?
Ik zie vooral voordelen (geen euro/dollars moeten wisselen & makkelijkere opvolging als alles in 1 munt wordt gekocht), nadeel is dat het minder liquide is misschien?
Kosten besparen op currency omzetten naar usd wellicht.

Wat zit er zoal in uw portefeuille?

Hij is wel vrij price-disciplined precies.
Koopt enkel bij onder de 56,5. Dus enkel bijgekocht op 17/6 en vandaag 22/6, niet op 21/6.

Hij is wel vrij price-disciplined precies.
Koopt enkel bij onder de 56,5. Dus enkel bijgekocht op 17/6 en vandaag 22/6, niet op 21/6.
maw, de bodem ligt op 56,5, en met margin of safety die Buffett neemt van pakweg 25% waardeert hij het dus op minstens $70.

Als hij wil overname doen, dan toch graag aan een gebruikelijke 30% premie dus minstens $80. Als hij dat vandaag zou bieden dan mag hij die van mij hebben ;)

Behoorlijk onverwachte eerste move van Paul Stoffels bij $GLPG - een strategische investering in "point of care" CAR-T producten in hemato/oncologie. Moet binnen de firma wel een schokgolfje veroorzaken, want oncologie en celtherapie waren totaal geen prioriteit bij het "oude" Galapagos.

Ik heb zelf een goeie 4 jaar in het domein van CAR-T gewerkt, en zie dit toch als een heel stoutmoedige zet van Stoffels:
- Potentiëel om binnen de 2-3 jaar in directe competitie te gaan met Gilead/Kite (vraag me af hoe dat binnen de board besproken is...)
- Zeer kleine investering die de bestaande CAR-T markt overhoop kan gooien. Galapagos zal op prijs kunnen concurreren, iets wat in vele landen met grote vreugde zal onthaald worden. Traditionele CAR-T firma's blijven ondertussen worstelen met de zoektocht naar een winstgevend business model.
- Weinig klinisch risico / de producten zijn gekend, dus is er een relatief snelle route naar de markt.

Ik ga de vacatures bij Galapagos toch in de gaten houden, lijkt me een heel interessant project om aan mee te werken :D

Vraag:
Bolero rekening geopend en vorig jaar enkele luttele euro’s dividend ontvangen. Hoe zat het met de aangifte hiervan?
Gewoon de RV optellen en aangeven? Moet de rekening zelf ook ergens aangegeven worden?

Heb vroeger wat zitten rondzoeken en screenshots genomen (ook nog van 9L denk ik), maar kwijt door nieuwe gsm 🙁

Terug
Bovenaan