Kleine Beursfeiten

Wat info over de rol van China m.b.t. petrol - vraag is of deze houding ongewijzigd zal blijven, niet ondenkbaar dat men iets meer gaat exporteren maar een significante stijging van de output is zeer twijfelachtig.

https://editorials99.com/china-has-...capacity-that-isnt-being-used-as-prices-rise/

Bevestiging dat de olievraag vandaag nog steeds geld, ondanks de prijsdaling

Wat info over de rol van China m.b.t. petrol - vraag is of deze houding ongewijzigd zal blijven, niet ondenkbaar dat men iets meer gaat exporteren maar een significante stijging van de output is zeer twijfelachtig.

https://editorials99.com/china-has-...capacity-that-isnt-being-used-as-prices-rise/

Bevestiging dat de olievraag vandaag nog steeds geld, ondanks de prijsdaling

Hoe kom je eigenlijk terecht bij vreemde sites als deze? (vreemde nieuwssite met onbekende uitgever en Maleisische nieuwssite)

maw, de bodem ligt op 56,5, en met margin of safety die Buffett neemt van pakweg 25% waardeert hij het dus op minstens $70.
Bij een exploratie oliebedrijf? Dat zal wel eerder richting de 40% gaan :)
Als hij wil overname doen, dan toch graag aan een gebruikelijke 30% premie dus minstens $80. Als hij dat vandaag zou bieden dan mag hij die van mij hebben ;)
'gebruikelijk'. Hamm zijn overnamebod voor Continental Resources van vorige week is 9% boven de laatste koers...

Ik wil alvast geen 80 als het 100 waard is, voor die verloren 25% moet ik hard werken. (trouwens 35%+ in de warrants dan)

Hoe kom je eigenlijk terecht bij vreemde sites als deze? (vreemde nieuwssite met onbekende uitgever en Maleisische nieuwssite)

Wellicht door "China" of "Asia" als zoekterm - maar artikel is ook te lezen op Reuters, ik lees hoofdzakelijk Yahoo Finance/FT/Bloomberg Post/SeekingAlpha/...

Ray Dalio short Europese aandelen waaronder ASML en Total

Bridgewater Associates, the world's largest hedge fund firm, appears to be the biggest short seller of European stocks, betting more than $5.7B against them, according to regulatory filing data compiled by Bloomberg.

The bets include a $1B position against chip manufacturer ASML Holdings (NASDAQ:ASML) and a $752M wager against TotalEnergies (NYSE:TTE).

Vind ik een bizarre keuze, ASML is inderdaad wat van hun pluimen verloren maar blijft voor mij wel nog een stevige bluechip met een gitantische moat en een stevig orderboekje voor de komende jaren.

Ray Dalio short Europese aandelen waaronder ASML en Total

Vind ik een bizarre keuze, ASML is inderdaad wat van hun pluimen verloren maar blijft voor mij wel nog een stevige bluechip met een gitantische moat en een stevig orderboekje voor de komende jaren.
Hij kiest ASML omdat er daar voldoende volume van is, hij wil gewoon short gaan op Europese stocks, heeft op zich weinig met ASML intrinsiek te maken.

Orderboek van ASML is vol voor komende jaren dus cijfers gaan gewoon voorspelbaar goed zijn

Hij kiest ASML omdat er daar voldoende volume van is, hij wil gewoon short gaan op Europese stocks, heeft op zich weinig met ASML intrinsiek te maken.
Zo werkt dat achterlijk big money. LoL
En zo gebeurd het dat echt goeie bedrijven zeer goedkoop kunnen worden.
Bij kleinere market caps worden die effecten nog uitvergroot.

Orderboek van ASML is vol voor komende jaren dus cijfers gaan gewoon voorspelbaar goed zijn
Maar dan kiest hij toch beter een andere stock die hoogstwaarschijnlijk slechter zal presteren ? Of hebben die gewoon onvoldoende volume ?

Maar dan kiest hij toch beter een andere stock die hoogstwaarschijnlijk slechter zal presteren ? Of hebben die gewoon onvoldoende volume ?
hij heeft ook niet enkel ASML gekozen hé, herinner me niet welke andere maar waren allemaal grote volume stocks -> bedoeling is dat hij zijn short kan coveren als hij wil ... als hij voor 100 miljoen short wil gaan in Galapagos om maar iets te zeggen, dan kan dat lastig worden.

Ondertussen ben ik een jaar bezig met beleggen en dit is mijn portefeuille:
* ETF IWDA: 18.94%
* Cash: 10,89%
* OXY: 10,88%
* Berkshire: 10,38%
* ETF World Health Care: 10,33% => Zal ik behouden ifv een mogelijke nieuwe Corona golf
* Microsoft: 10,04% => Een backbone van mijn portefeuille. Ik geloof ook heel hard in het bedrijf (als Dynamics Consultant).
* ETF NRJ (New Energy): 9,17%
* ETF S&P500: 9,07%
* ETF EMIM: 4,01%
* Volvo Cars: 2,98%
* Xpeng: 1,28%
* Rivian: 1,14%
* Nio: 0,89%

Voor het klein EV grut onderaan in de lijst schaam ik me diep, ontzettend diep zelfs. Soit, ik zal het beschouwen als een goede levensles. Gezien het lage percentage hou ik ze in mijn portefeuille, in de hoop dat het toch nog wat wordt de komende jaren. Bij Xpeng ben ik dan nog het meest optimistisch gestemd in elk geval.

Met de resterende cash zal ik me richten op BAC, maar het kan ook evengoed een ETF World financials (WFIN) worden gezien het groot aandeel BAC en Berkshire in deze ETF.

Ik zal zeker niet beweren dat ik er veel van ken. Van daar dat ook het groot gedeelte ETF's is. Advies en comments zijn much appreciated.

Terug
Bovenaan