Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Bij Bolero geven ze ook advies voor kopena) Post-Corona zal kanker testing boomen wegens delayed testing
b) 2020 resultaten waren OK ondanks Corona
c) Ik vermoed nog altijd dat het long-term plan is om de boel te verpatsen aan de hoogste bieder. I could be wrong, but we'll see
d) En nog wat andere sector inzichten die ik hier niet ga delen![]()

GBL en Ackermans heb ik ook. Bayer heb ik net voor de correctie in februari 2020 verkocht omdat het Monsanto verhaal te lang blijft aanslepen.Bayer, gbl, ackermans VH wat bijgekocht. En dan kleine positie in biocartis en ontex.
Kleine ordertjes gezien ik gratis transactie tegoed had![]()
Hello,
wellicht een beginnersvraag die reeds gesteld is.
De grootste kosten aan ons huis/tuin en andere zijn achter de rug, dus ik zou vanaf nu aan intelligent beheer van onze financien willen doen. Om er zo een beter rendement uit te krijgen dan louter op de spaarrekening te laten staan. Dit will zeggen op een slimme manier beleggen op de beurs.
Ik ben reeds enkele weken bezig met me aan het inlezen in het hoe en wat. Ik zou sowieso vrij defensief beginnen en pas later na voldoende ervaring en kennis iets agressiever beleggen.
Om te starten dacht ik de volgende strategie te hanteren:
- Half jaarloon houden op spaarrekening voor directe toegang wanneer nodig
- Alle surplus beleggen op de beurs als volgt:
80% in enkele trackers beleggen, ik dacht aan de volgende: (40%) VWCE, (40%) IWDA en (20%) VUSA
20% in crypto zoals btc, eth en ada
(eventueel als verhouding 90% - 10%?)
Vraag: beter maandelijks een kleiner bedrag beleggen of een groter bedrag om de paar maanden?
Qua broker kom je natuurlijk uit op degiro, maar daar leest je toch gemengde reacties op. Welke zou aan te raden zijn?
Voor crypto zou ik via bitpanda werken en exodus als wallet nemen.
thanks voor de tips en feedback.
Iemand die de stijging van ING kan kaderen? Is dit een herstelbeweging van de coronadip of is er iets anders aan de hand?
(gekocht op 5 euro)
Idd, betere cijfers dan verwacht en hadden nog wel wat in te halen post-corona. Ondertussen volgen de koopadviezen van analisten elkaar in sneltempo op ... ik zou ze nog effe bijhoudenOptimisme sinds redelijke kwartaalcijfers vorige week?

Bij de analisten is het ook 85% van de keren kopenIdd, betere cijfers dan verwacht en hadden nog wel wat in te halen post-corona. Ondertussen volgen de koopadviezen van analisten elkaar in sneltempo op ... ik zou ze nog effe bijhouden![]()
De resultaten van ING waren beter dan voorzien. De markt had gedacht dat ze nog slechter gingen zijn, maar de impact van corona was minder groot.Iemand die de stijging van ING kan kaderen? Is dit een herstelbeweging van de coronadip of is er iets anders aan de hand?
(gekocht op 5 euro)
GBL en Ackermans heb ik ook. Bayer heb ik net voor de correctie in februari 2020 verkocht omdat het Monsanto verhaal te lang blijft aanslepen.
Hangt volledig van de fees af. Een transactie kost van 1% lijkt mij het maximum (bij verkoop betaal je die nog eens, dus dan ben je al 2% van je rendement kwijt). Dus voor 100 euro aankopen vind ik zeker verdedigbaar indien je transaction fee < 1 EUR is.Wat zijn bij jullie minimumbedragen voor een aankoop?
Ik koop vaak erg kleine bedragen in aangezien ik niet veel speelgeld heb.
Dit kan 300 of 400EUR zijn op Amerikaanse beurs, bij Belgische beurs (wegens kleinere fees) soms zelf 100 of 200 EUR.
Wat denken jullie hiervan? Too small?
Wat zijn bij jullie minimumbedragen voor een aankoop?
Ik koop vaak erg kleine bedragen in aangezien ik niet veel speelgeld heb.
Dit kan 300 of 400EUR zijn op Amerikaanse beurs, bij Belgische beurs (wegens kleinere fees) soms zelf 100 of 200 EUR.
Wat denken jullie hiervan? Too small?