Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vandaag kwartaalcijfers gepost en hebben verlies i.p.v. verwachte winst. Denk ook dat de markt hogere omzetgroei verwachtte.PLTR is serieus gezakt. Iemand een idee waarom?
Als je bang hebt van een correctie van 10%, zou ik zo snel mogelijk verkopen. Zo'n correctie doet zich elk jaar wel voor. Je risicoprofiel komt niet overeen met dat van een aandelenbelegger, zelfs als je enkel in defensieve aandelen zit.Niemand die een exit strategie aan het overwegen is? Her en der lees ik artikels over bubbels.. je kan er niet meer naast kijken. Ook geloof ik zelf dat in bepaalde delen van de markt gigantische bubbels zijn ontstaan. Het enige dat ik er jammer van vind, ik dat ik nooit het lef heb gehad om de kudde te volgen.
Zelf zit ik met een defensieve portefeuille waardoor ik ik geen gigantische winsten heb gehaald. Met dit in gedachten zou zelf een correctie van 10% zeer pijnlijk zijn voor mijn portefeuille. Daarom denk ik er aan om even uit te stappen.
Visies?
Artikels met het woord bubbel in zijn populair ja. Niemand ontkent dat de markt hoog gewaardeerd is maar de economie zelf doet het uiteindelijk niet slecht en zolang de rente laag staat en er geld wordt bijgeprint zal het wel nog even blijven gaan.Niemand die een exit strategie aan het overwegen is? Her en der lees ik artikels over bubbels.. je kan er niet meer naast kijken. Ook geloof ik zelf dat in bepaalde delen van de markt gigantische bubbels zijn ontstaan. Het enige dat ik er jammer van vind, ik dat ik nooit het lef heb gehad om de kudde te volgen.
Zelf zit ik met een defensieve portefeuille waardoor ik ik geen gigantische winsten heb gehaald. Met dit in gedachten zou zelf een correctie van 10% zeer pijnlijk zijn voor mijn portefeuille. Daarom denk ik er aan om even uit te stappen.
Visies?
Niemand die een exit strategie aan het overwegen is? Her en der lees ik artikels over bubbels.. je kan er niet meer naast kijken. Ook geloof ik zelf dat in bepaalde delen van de markt gigantische bubbels zijn ontstaan. Het enige dat ik er jammer van vind, ik dat ik nooit het lef heb gehad om de kudde te volgen.
Visies?
Ik denk dat de meesten hier beleggen met zicht op vroeg pensioen/financieel onafhankelijk te zijn dus periodes van 10-20 jaar lang.Niemand die een exit strategie aan het overwegen is? Her en der lees ik artikels over bubbels.. je kan er niet meer naast kijken. Ook geloof ik zelf dat in bepaalde delen van de markt gigantische bubbels zijn ontstaan. Het enige dat ik er jammer van vind, ik dat ik nooit het lef heb gehad om de kudde te volgen.
Visies?
Euronav vind ik nu toch geen dividendaandeel. Als je je dividendaandelen lang in portefeuille wilt houden moet je kijken naar duurzaamheid van dividend en pay-out ratio, en niet naar zo hoog mogelijk dividendrendement.Ik had Ageas, Euronav en Shell op mn lijstje staan als dividendaandelen. Nog geluk, heb gisteren euronav gekocht en vandaag al +2.8%
Wat Xtremespooky en cege zeiden plus:Iemand een tip voor een goed dividendaandeel?
Inderdaad, het was de laatste jaren gene vetten. Ik zat er in aan 6,4€ en uiteindelijk aan 3,5€ verkocht. Moest die vraag naar chips sinds die coronapandemie niet zo gestegen zijn zat die nog altijd in het sukkelstraatje.XFab wordt al jaren getipt. Heb kranten artikels in De Tijd gelezen over hen toen ze nog op 10 eur stonden.
Wat heb je gekocht ?Ik heb net deze middag een winnertje verkocht en 10k saaie blue chips gekocht. Kan ik op de top gekocht hebben? Ja. Weet ik het? Nee?
Uitstappen op de top kun je misschien wel doen. Maar wanneer stap je opnieuw in? 2x een glazen bol nodig. Voor hetzelfde geld stap je nu uit en gaat het nog 30% naar boven en zakt het tot boven je huidige uitstap moment....
Kan er iemand volgende situatie eens beantwoorden?
Ik koop een aandeel aan in januari. Dit aandeel laat ik nu 1 jaar staan. Mijn handelsplatform rekent geen beurstax aan. Dan moet ik die beurstax (TOB) aan Belgische overheid via hun document toch maar 1 keer betalen nl in de maand januari?
JepZit er nog iemand in FUTU?
Merendeel van het forum hier veronderstel ik? Gisteren lekker dagje alleszins: +29.43%.Zit er nog iemand in FUTU?
Vandaar dat ik het vraag, want ik heb het uiteindelijk niet gedaanMerendeel van het forum hier veronderstel ik? Gisteren lekker dagje alleszins: +29.43%.

Hou er wel rekening mee dat X-FAB meer een nichespeler is die zich vooral richt op de autoindustrie, en niet standaard processors/memory etc. maakt. Dus zeker niet vergelijkbaar met de top tier foundries als TSMC, Samsung die de "bekende" chips maken. De hogere vraag naar chips voor consumentenproducten door corona lijkt me dus niet direct van toepassing op X-FAB.Inderdaad, het was de laatste jaren gene vetten. Ik zat er in aan 6,4€ en uiteindelijk aan 3,5€ verkocht. Moest die vraag naar chips sinds die coronapandemie niet zo gestegen zijn zat die nog altijd in het sukkelstraatje.
)dus ik moet boos zijn op XFab omdat we 2 maanden extra langer moeten wachten op onze nieuwe wagen?Hou er wel rekening mee dat X-FAB meer een nichespeler is die zich vooral richt op de autoindustrie, en niet standaard processors/memory etc. maakt. Dus zeker niet vergelijkbaar met de top tier foundries als TSMC, Samsung die de "bekende" chips maken. De hogere vraag naar chips voor consumentenproducten door corona lijkt me dus niet direct van toepassing op X-FAB.
(waar ik niet mee wil zeggen dat er iets mis is met X-FAB)
(chip voor het lichtje in de zijspiegel die waarschuwt voor achterliggend verkeer en chip voor rijhulp die u in uw baanvak houdt zijn te kort momenteel)Bayer, gbl, ackermans VH wat bijgekocht. En dan kleine positie in biocartis en ontex.Wat heb je gekocht ?