Kleine Beursfeiten

Mag ook wel ne keer... een mooie donkergroene dag vandaag :clap:
valt wat tegen hier vrees ik, donkergroen associeer ik met +2-4% maar tegenwoordig ben ik al héél tevreden met een status quo :ROFLMAO:

Kwartaalupdates van grootste posities (Ageas/VGP/Oxy/D'ieteren/WEHB) zijn binnen en waren minstens bevestigend, bij een aantal wel vraagtekens/uitdagingen naar de toekomst toe - begrijpelijk maar ook gewoon moeilijk om als belegger mee om te gaan.

Pijnlijke Tubize dagje hier -_-

Weet je toevallig of ze hier geblunderd hebben bij het indienen, je zou toch verwachten dat je bij een gamechanger toch alles 3 keer nakijkt. Uitstel is geen afstel maar concurrentie zit niet stil, ook communicatie "we werken aan een snelle oplossing" is ook niet heel concreet - dus zoiezo maanden vertraging. Positie is hier klein maar het lijkt een blunder van formaat in elk geval.

Laatst bewerkt:
Buffett heeft weer aandelen oxy bijgekocht...
Als die zijn warrants uitoefent dan gaat hij richting 25% eigenaar...vraag mij af of daar geen speciale regeling is als je zo een groot aandeelhouder bent...bestuurslid ofzo???

Mijn zeer beperkte positie (3% port) sentinel1 blijkbaar ook goede resultaten en + 17 %. Sta hier nog wel op een 50% verlies maar Janus gaat misschien zijn mening moeten herzien:biglaugh::tongue:...

Mijn zeer beperkte positie (3% port) sentinel1 blijkbaar ook goede resultaten en + 17 %. Sta hier nog wel op een 50% verlies maar Janus gaat misschien zijn mening herzien:biglaugh::tongue:...
Helemaal geen resultaten gerapporteerd hoor, dit is gewoon een rally in een berenmarkt, de grootste rally's gebeuren altijd in berenmarkten.
Resultaten zullen eind deze maand volgen.

Mijn verwachting: +110% omzet groei.

Gisteren na lang twijfelen (of ik niet al te laat was), ook maar eens Oxy gekocht aan 58 dollar (zonder kosten). Was het laatste geld dat ik wou investeren, dus een goede zet blijkbaar. Merci @JanusDR

Gisteren na lang twijfelen (of ik niet al te laat was), ook maar eens Oxy gekocht aan 58 dollar (zonder kosten). Was het laatste geld dat ik wou investeren, dus een goede zet blijkbaar. Merci @JanusDR
Hoewel deze erkenning mij uiteraard ten zeerste flatteert, zou ik toch aanraden om de beoordeling van de al dan niet 'goede zet' over een iets langere tijdshorizon te bekijken dan driekwart van een dag :biglaugh:

Uiteraard, maar wou even punten scoren :unsure: .
Hm, angstaanjagend :eek2:
De perceptie op het forum begint te keren van "oude zaag", "domme boomer", "arrogante betweter" naar 'ik wil punten scoren bij Janus'.

Gebaseerd op deze sentimentsanalyse bereid ik me alvast voor op een crash van mijn portefeuille met 50%.

Wat denken jullie van Salesforce?
Als je in large cap software wil beleggen kan je ook eens kijken naar ServiceNow en Adobe. Hogere FCF marges en organischere groei, terwijl Salesforce meer op M&A steunt om te groeien.

Anderzijds denk ik dat je relatief weinig kan misdoen aan de huidige koers met CRM als je tijdshorizon lang genoeg is om deze bear market in tech door te komen. Powerhouse, software waar klanten niet zonder kunnen en positioneren zich meer en meer als een concurrent van Microsoft waarbij ze al lang veel meer doen dan enkel hun core CRM product. (Data analytics, collaboration software, API integrations,..)

P/FCF rond de 22 voor 2022 met voorspelbare 15-25% omzetgroei.

Terug
Bovenaan