Kleine Beursfeiten

't is net dat dat nodig is -> een grote kuis in die raad van bestuur en het management, vooral een nieuwe CFO is dringend nodig.
en dat is ook de reden van mijn trade -> ze zijn al zo zwaar afgestraft dat ik moeilijk inzie wat er vandaag kan gezegd worden dat het aandeel nog dieper gaat sturen, terwijl een krachtig signaal van verandering wel voor een snelle +10% of meer winst kan zorgen voor deze trade.

fundamenteel geen enkel geloof in dit bedrijf, maar wel eens een fun trade om te doen met een beperkt bedrag

't is net dat dat nodig is -> een grote kuis in die raad van bestuur en het management, vooral een nieuwe CFO is dringend nodig.
en dat is ook de reden van mijn trade -> ze zijn al zo zwaar afgestraft dat ik moeilijk inzie wat er vandaag kan gezegd worden dat het aandeel nog dieper gaat sturen, terwijl een krachtig signaal van verandering wel voor een snelle +10% of meer winst kan zorgen voor deze trade.

fundamenteel geen enkel geloof in dit bedrijf, maar wel eens een fun trade om te doen met een beperkt bedrag
kak ... morgen terug verkopen, veel winst zal er vermoedelijk niet inzitten

Aandeelhouders sturen CFO Just Eat Takeaway niet weg
Ook CEO mag blijven.

(ABM FN-Dow Jones) Aandeelhouders van Just Eat Takeaway hebben woensdagmiddag ingestemd met de herbenoeming van zowel CEO Jitse Groen als CFO Brent Wissink, hoewel die laatste veel tegenstemmen kreeg.

Waar Groen met vrijwel geen tegenstemmen een nieuwe termijn kreeg, ontving Wissink wel veel tegenstemmen. Van de aandeelhouders was 21,92 procent tegen een herbenoeming van de CFO. Verschillende aandeelhouders hadden vooraf al laten weten tegen de herbenoeming van Wissink te stemmen uit onvrede over de gang van zaken bij Just Eat Takeaway.

De herbenoeming van COO Jörg Gerbig werd vanochtend al ingetrokken, nadat de raad van commissarissen een formele klacht heeft ontvangen dat de operationeel directeur zich tijdens een bedrijfsevenement zou hebben misdragen. De kwestie wordt momenteel onderzocht.

Door: ABM Financial News.

VGP grootste positie, doet pijn … aan dit tempo niet lang meer de grootste positie. Best vreemd, één van de slechtste dagen voor portefeuille de laatste 6 maand - zowaar 80% kleurt rood - op een groene dag dan nog wel. Sterke prestatie

Laatst bewerkt:

Berkshire buys more Occidental shares, boosts stake to 15.2% :clap:

Volgens mij was AMD ook eerder bullish.
"Eerder bullish" is een understatement als je hun earnings report en call hebt gevolgd. Volop ingezet op datacenter om de groei in cloud computing mee te pikken. Heeft hiervoor ook recent een acquisitie op Pensando gemaakt voor zich verder in cloud te verankeren. Merger met Xilinx is ondertussen ook voltooid en ze zijn bezig met ontwikkeling van CPU + FPGA combinatie gepland voor 2023. Biedt enorme mogelijkheden voor hardware acceleration, vooral voor enterprise klanten, maar zal nog wel een tijd duren voor dat bruikbaar/nuttig is voor de grotere markt.
Daarbuiten zit AMD ook al een tijd gediversifieerd met custom SoCs zoals in de PS5 en Xbox, die overigens na anderhalf jaar nog steeds slecht te verkrijgen zijn. Zitten ondertussen zelfs als APU in Teslas.

Vooral de lower-end PC hardware zou afvlakken maar dat heeft AMD met Ryzen niet als doelpubliek. Aan het gebrek aan echt nieuwe releases op de PC markt het afgelopen anderhalf jaar (de 5800x3d uitgezonderd) is het ook gewoon duidelijk dat de meer lucratieve datacenter markt de prioriteit heeft met de aanhoudende supply shortage. Is eerder Intel dat voornamelijk op de teruglopende PC markt actief is en forse klappen krijgt in datacenter marktaandeel.

Algemene macro en vooral de semiconductor markt in zijn geheel steekt de afgelopen maanden zwaar tegen maar AMD zelf is gewoon aan een uitstekend parcours bezig. YoY growth zat op 71%. P/E gebaseerd op deze earnings (die maar een half kwartaal van de Xilinx integratie bevatten) zitten momenteel rond 22. Dat gecombineerd met een verwachtte growth voor komend jaar die is opgetrokken van 30% naar 60% maakt het voor mij aan deze koersprijs gewoon schaamtelijk ondergewaardeerd.

Ik had dinsdag vlak voor earnings mijn positie in AMD vervierdubbeld. :biglaugh: (Overigens dit jaar wel nog steeds double digits in de min.)

-9% voorbeurs -> zijn resultaten al bekend?
-4% nu.

Resultaten heel goed, revenue +83%, kleine vertraging vs +84% vorig kwartaal. TTM FCF margin nu 28% en nieuw record (24% vorig kwartaal). Begint dus stilaan ook een cash machine te worden.

Maar guidance aan de lage kant, waardoor de verwachte omzetgroei naar 75% terugvalt komend kwartaal (als ik hun gemiddelde beat neem), vandaar de negatieve reactie. Wachten op de conference call voor meer informatie.

-4% nu.

Resultaten heel goed, revenue +83%, kleine vertraging vs +84% vorig kwartaal. TTM FCF margin nu 28% en nieuw record (24% vorig kwartaal). Begint dus stilaan ook een cash machine te worden.

Maar guidance aan de lage kant, waardoor de verwachte omzetgroei naar 75% terugvalt komend kwartaal (als ik hun gemiddelde beat neem), vandaar de negatieve reactie. Wachten op de conference call voor meer informatie.
Wat willen ze hiermee zeggen?
Datadog has not reconciled its expectations as to non-GAAP operating income, or as to non-GAAP net income per share, to their most directly comparable GAAP measure as a result of uncertainty regarding, and the potential variability of, reconciling items such as stock-based compensation and employer payroll taxes on equity incentive plans. Accordingly, reconciliation is not available without unreasonable effort, although it is important to note that these factors could be material to Datadog's results computed in accordance with GAAP.

Wat willen ze hiermee zeggen?
Bij rapportering van hun actuele resultaten geven ze zowel GAAP nummers + non-GAAP nummers en ook een reconciliatie tussen beiden om uit te leggen waar het verschil vandaan komt (zaken zoals SBC & employee taxes).

Voor hun Q2 guidance geven ze echter enkel non-GAAP guidance zonder dat ze dit reeds gereconcilieerd hebben met GAAP verwachtingen en dan waarschuwen ze nog voor unpredictability van deze elementen waardoor non-GAAP guidance sterk kan verschillen van de uiteindelijke GAAP resultaten.

Gisteren: 0.5% rate hike. Markets be like🚀
Vandaag: Turns out that actually we don't this rate hike after all. Markets be like :poop:

Efkes de Nasdaq -6% op wat gisteren werd onthaald als goed nieuws. 🤷‍♂️

Laatst bewerkt:
Argenx: positieve fase 3 resultaten + zeer vlotte start van de verkoop van hun eerste medicijn in de VS. -> +12%. Op de donkerrode Amerikaanse beurs nog steeds +10%. Nog nooit heeft dit aandeel van achter de hoek teleurgesteld.

Terug
Bovenaan