Kleine Beursfeiten

Hmm zoveel rood de voorbije dagen - ligt het aan de nucleaire dreigementen van Rusland of mis ik iets?

en een stijgende gasprijs die impact zal hebben op inflatie waardoor dus schrik voor nog meer rentestijgingen...

• Enphase Energy press release (NASDAQ:ENPH): Q1 Non-GAAP EPS of $0.79 beats by $0.10.
  • Revenue of $441.3M (+46.2% Y/Y) beats by $7.63M.
  • GAAP gross margin of 40.1%; non-GAAP gross margin of 41.0%
  • GAAP operating income of $61.8 million; non-GAAP operating income of $114.5 million
  • Ending cash, cash equivalents, and marketable securities balance of $1.1 billion
  • Q2 Outlook: Revenue to be within a range of $490 million to $520 million (vs. consensus $478.49M); GAAP gross margin to be within a range of 37.0% to 40.0%; non-GAAP gross margin to be within a range of 38.0% to 41.0%,
Blijft gaan aan 40-50% groei.
Enorme tailwinds blijven in deze sector.
Sowieso veel tax incentives om mensen naar renewables te pushen.
En met de Rusland gas situatie blijft dat langer aanhouden zo incentives.
En met de hoge energie prijzen maakt het financieel ook veel meer steek de switch naar zonne-energie te maken.
En met meer en meer EV maakt het nog meer steek (ENPH heeft sinds paar Q terug ook een home EV charging bedrijf gekocht, gaan dat compatibel met hun microinvertors maken, en vooral ook op de Europese markt gaan daarmee). Ze zijn het leidend bedrijf in bidirectional laden.

In minder dan twee jaar tijd al 2 keer een 50+% drawdown gehad op dit aandeel.
Hoge beta dus wordt vaak ook door algos gedumpt bij flight to safety.
21 Biljoen marktwaarde.
1 Biljoen lt debt
Fcf 300 M
(Cijfers 2021)
Die gaan wel heel lang en zeer stevig moeten blijven groeien om niet de dieperik in te gaan en dit met productie en verkoop van micro inverters voor zonnepanelen waar ongetwijfeld stevige concurrentie is en ook zal toenemen...🤔

Dat is ook mijn vraag @Nesjamag : die staan bijna aan software multiples, is er recurrente omzet aanwezig? Want als ze ieder jaar meer batterijsystemen moeten verkopen (waarbij je ieder jaar weer vanaf 0 begint) om groei te tonen is dat een moeilijk verhaal op lange termijn denk ik.

21 Biljoen marktwaarde.
1 Biljoen lt debt
Fcf 300 M
(Cijfers 2021)
Die gaan wel heel lang en zeer stevig moeten blijven groeien om niet de dieperik in te gaan en dit met productie en verkoop van micro inverters voor zonnepanelen waar ongetwijfeld stevige concurrentie is en ook zal toenemen...🤔
Dat is ook mijn vraag @Nesjamag : die staan bijna aan software multiples, is er recurrente omzet aanwezig? Want als ze ieder jaar meer batterijsystemen moeten verkopen (waarbij je ieder jaar weer vanaf 0 begint) om groei te tonen is dat een moeilijk verhaal op lange termijn denk ik.
Recurrent niet echt. Al is het gegeven van energy systems/grid services mss een toekomstige mogelijkheid daartoe.
Basically batterijen die gebruikt worden om ook energie te leveren en decentralized virtuele energiecentrales te bouwen waar een wijk aan een andere wijk energie kan leveren.
Het is nog zoeken naar business model mogelijkheden (buiten natuurlijk betaald worden voor de energie).

Concreet is het verhaal hier lange termijn groei in een markt die enorm groot is, en om de 10-25 jaar hernieuwen van systemen.
Het is vooral de marktopportuniteit die gigantisch is.

Hun lt debt is aan 0% rente btw.

Het aandeel staat vrij duur zeker. Maar ze leveren ook de groei en kwaliteit.

Vorig jaar een ETF gekocht op op Bolero.
Moet ik dat ergens invullen in de belastingen? Heb er nog niets afgehaald.

Bij Degiro moet je wel een buitenlandse rekening registreren vermoed ik ? Maar ik vind momenteel nergens op mijn platform die info terug welke rekening dat is,

Bij Degiro moet je wel een buitenlandse rekening registreren vermoed ik ? Maar ik vind momenteel nergens op mijn platform die info terug welke rekening dat is,
Ja, twee: één in NL (daar geef je de accountnaam in en het adres van hun HQ) en dan nog die Flatex-rekening in DE.

Accountnaam is je login, als adres moet je dit gebruiken voor de NL rekening:

DEGIRO Amsterdam
Rembrandt Tower - 9th Floor
Amstelplein 1
1096 HA Amsterdam, the Netherlands

Terug
Bovenaan