Hey all,
Ik volg deze post sinds de start van BG forum en dacht om mij hier ook even voor te stellen.
Begin februari ben ik gestart met beleggen via Bux Zero app.
De reden waarom ik nu eindelijk mijn eerste stappen zet in de beurswereld, is omdat naar mijn gevoel de instapdrempel tegenwoordig veel kleiner is en ook omdat spaarrekeningen niets meer opbrengen.
Ik heb heel weinig ervaring tot geen ervaring in de beleggerswereld, maar probeer toch elke dag hiermee wat bezig te zijn. Ik heb mij er al bij neergelegd dat er beginnersfouten gemaakt zullen worden, maar ik ga dat toch proberen te beperken

.
Vandaar dat ik een klein deel* van mijn spaargeld heb genomen en ben beginnen investeren. (*geld dat ik in het ergste geval zou mogen "verliezen" en dat niet echt zou voelen op financieel vlak)
Mijn bedoeling is vooral om op middellange en lange termijn te investeren (in de hoop dat het toch iets oplevert ipv enkel te slapen op een spaarrekening), met daarnaast een kleine focus op aan- en verkoop van aandelen op misschien kortere termijn.
Hieronder een overzicht van mijn portefeuille:
ticker / portefeuille
AGN / 9,5%
ABI / 9,5%
LCUW / 46,6%
XDJP / 9,5%
XFAB / 19,0%
RHM / 4,7%
In de nabije toekomst ben ik van plan om ook eventueel te investeren in S&P 500.
In elk geval, bedankt voor alle tips and tricks dat jullie hier dagelijks meegeven.