Kleine Beursfeiten

Met deze info had ik gisteren een limit order ingesteld aan €18 en dit order is vanmorgen al doorgevoerd.
Heb ik nu gewoon geluk gehad of hoe moet ik dit intepreteren?
Stel dat ik de limit order aan €17 had ingesteld, ging de order ook doorgevoerd worden, maar had ik €200 mislopen? (18*200 = €3600 <-> 17*200 = €3400)

Enfin, ik wil er mij bewust ook niet al te veel in verdiepen, mijn huidig bedrijf geeft geen bonussen adhv warrants.
Ja.
Wellicht had ge iets hoger dan 18€ kunnen doen, mss 18.5-19 en het ook snel verkocht krijgen.

Iemand die Galapagos overweegt aan te kopen nu het al enkele malen zo sterk gedaald is? Of is het vertrouwen nu te ver zoek.

Iemand die Galapagos overweegt aan te kopen nu het al enkele malen zo sterk gedaald is? Of is het vertrouwen nu te ver zoek.
ze hebben nog veel cash maar eigenlijk geen medicijnen meer die snel geld zullen opbrengen -> ik zou eraf blijven, er zijn veel betere keuzes voor je geld in biotech.

Eerste tastbare resultaten van Toledo zijn nog een tweetal jaar veraf. Momenteel wordt het bedrijf enkel gewaardeerd op zijn voorraad cash en niet op zijn pipeline (misschien wat overdreven maar kom).

Afwachten hoe winstgegend jyseleca in de EU en Japan wordt om die cashburn tegen te gaan. En met een beetje geluk kan dat medicijn in de VS wel tegen de ziekte van Crohn gebruikt worden (maar dat is echt koffiedik kijken).

Alles in beschouwing genomen denk ik dat gala de volgende jaren echt keihard geshort gaat worden imo.

Veel sterke rendementen hier, mijn portefeuille was toch even wat anders. In maart 2020, in volle neergang begonnen met beleggen en uiteraard eerst alle fouten uit het boekje gemaakt. Onvoldoende kennis over de onderliggende bedrijven, te kleine bedragen per lijn, veel te veel transacties, te vroeg uitstappen bij stijging/daling, foute inschatting, daytraden, ... Heb er wel erg veel plezier aan gehad en veel bijgeleerd, maar 2020 afgesloten met een (zeker in vergelijking met dit forum) erg bescheiden 12% winst, vooral sinds oktober.

Lessons learned hoop/denk ik, en alvast 2021 met +31% goed begonnen. Al is dat volledig door posities aan te houden van Q4 2020 en twee lucky meevallers (FUTU en PLTR).

Laatst bewerkt:
Veel sterke rendementen hier, mijn portefeuille was toch even wat anders. In maart 2020, in volle neergang begonnen met beleggen en uiteraard eerst alle fouten uit het boekje gemaakt. Onvoldoende kennis over de onderliggende bedrijven, te kleine bedragen per lijn, veel te veel transacties, te vroeg uitstappen bij stijging/daling, foute inschatting, daytraden, ... Heb er wel erg veel plezier aan gehad en veel bijgeleerd, maar 2020 afgesloten met een (zeker in vergelijking met dit forum) erg bescheiden 12% winst, vooral sinds oktober.
Toch goed 12%, je doet beter dan de meeste indexen in 2020 👍

Op 15 jaar verslaat een S&P 500 ETF 92% van de actief beheerde fondsen.
Met andere woorden, het is (quasi) onmogelijk om jaar na jaar rendementen van 10%+ te halen. Als je over die termijn een rendement haalt van +- 10% gemiddeld doe je het gewoon waanzinnig goed. Er zullen goede en minder goede jaren zijn, maar ik ga bij het berekenen van mijn lange termijn ook gewoon uit van 8% groei (en dat is ook de reden dat mijn grootste positie by far die S&P ETF is).
Voor elke winnaar zijn er genoeg verliezers.

Op 15 jaar verslaat een S&P 500 ETF 92% van de actief beheerde fondsen.
Met andere woorden, het is (quasi) onmogelijk om jaar na jaar rendementen van 10%+ te halen. Als je over die termijn een rendement haalt van +- 10% gemiddeld doe je het gewoon waanzinnig goed. Er zullen goede en minder goede jaren zijn, maar ik ga bij het berekenen van mijn lange termijn ook gewoon uit van 8% groei (en dat is ook de reden dat mijn grootste positie by far die S&P ETF is).
Voor elke winnaar zijn er genoeg verliezers.
Welke sp 500 etf zit jii in?

Een kleine spielerei op GME aangekocht met expiratie 19 februari. Deze optiepositie kost me niets, integendeel brengt nog 50$ op (maar voor dat zakgeld doen we het uiteraard niet):

* 1 x 95 put gekocht
* 2 x 65 put verkocht
* 1 x 100 call gekocht
* 2 x 170 call verkocht

Als de koers op expiratie tussen de 35$ en 240$ zit, heb ik winst. Hoeveel hangt af van de koers. Mijn maximale winst ligt op een koers van 170$, waar ik 7.000$ op mijn rekening mag bijschrijven, maar bij een koers van 70$ is bijvoorbeeld 'maar' 1500$.

Ik heb dus baat bij een koers die niet al te veel afwijkt van huidige stand. Risico aan de onderzijde is relatief beperkt (alleen verlies onder de 35$), maar een short squeeze of een iets anders dat de koers opduwt, daar ligt mijn grootste risico.

Afspraak binnen twee weken. :cool:

Zonet verkocht voor 1.200$ winst.

Voor al die newbies die enkel maar denken te kunnen winnen met die meme stocks. En das dan in een bull market he, ik wil het aantal van dat soort posts niet lezen als er eens een algemene marktcorrectie is waarbij het aanschuiven richting exit is:

Zo'n spijtige zaak, maar je weet dat er beleggers zullen zijn die op het allerhoogste punt gekocht hebben en dat die (bijna) alles zouden verliezen.

Hopelijk zijn er enkele beleggers die wel forse winsten met GME gemaakt hebben en die hem wat geld cadeau doen. Zou ik alleszins wel doen...

Hier is de diagnostics printing press weer goed bezig. Na mijn twist x10 verkoop...

Illumina aan 295 gekocht eind vorig jaar..🙀 Biorad 195 jaar of 3 geleden. Corona tailwind zal er binnenkort uit gaan.

Bon, die gaan binnenkort de deur uit. Suggesties? 10k usd te spenderen. En geen meme stock please.

Iemand die een literatuur tip heeft over exit strategie? Ik merk dat ik me laat verleiden door geen winst te nemen en vaak de rit naar beneden te lang uitzit.

Zijn dat dan zo'n volatiele dingen waar je in investeert? De markt timen kan niemand deftig. Soms moet je gewoon cashen, ook al riskeer je dat het daarna nog blijft stijgen. Tenzij je investeert voor de lange termijn (bv. trackers), dan is het een kwestie van te volharden.

Hoeveel innen jullie met dividenden jaarlijks?

Gemiddeld maar 1,5 à 2%, redelijk weinig dividend aandelen in mijn portefeuille.

Terug
Bovenaan