Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Met 600k koop je ongeveer 2 appartementen die je aan 750€/stuk kan verhuren en dus 1500€ netto inkomsten hebt. Maar dat is dus 600k per persoon, niet als koppelGe moet ook niet op uw lui gat gaan zitten. Werk naar die 600k en ga dan iets doen da ge écht leuk vindt en ook nog iets binnenbrengt.
Zie gewoon ge maar tot aan het minimum inkomen gaat (1500€?) dan wordt ge zo goed als niet belast, da kunt ge in een halftijdse functie al bereiken...
Ik mik op 500k en dan stap ik halftijds in het onderwijs![]()
.
In FIRE gebruikt men vaak de 4% regel: haal ieder jaar 4% uit je portfolio en je portfolio zal op lange termijn niet zakken in waarde en in principe ook voldoende stijgen om de inflatie tegen te gaan (indien die de gangbare 2% is, niet de 8% van vandaag).Met 600k koop je ongeveer 2 appartementen die je aan 750€/stuk kan verhuren en dus 1500€ netto inkomsten hebt. Maar dat is dus 600k per persoon, niet als koppel.
Ik kan in elk geval al zeggen dat 500k kapitaal niet genoeg is om te stoppen met werken![]()
500k aan 4% withdrawal rate is 20k per jaar + 18k (1500 de maand) inkomsten = 38k netto.Met 600k koop je ongeveer 2 appartementen die je aan 750€/stuk kan verhuren en dus 1500€ netto inkomsten hebt. Maar dat is dus 600k per persoon, niet als koppel.
Ik kan in elk geval al zeggen dat 500k kapitaal niet genoeg is om te stoppen met werken![]()

En als ge zelfstandig zijt hangt ge niet meer aan een contract vast en kunt ge al rapper eens 2 maand op reis gaan.
Daarvoor moet ge dan weer geen 600k hebbenEen auto is ook een zotte kost, de auto zelf / verzekering / brandstof / onderhoud. Moest ik niet moeten werken dan zou ik proberen alles met de fiets te doen.
Met 600K zou ge toch al kunnen zeggen: ik werk nog verder, maar deeltijds en/of op zelfstandige basis. En wordt ge dan ontslagen, dan so be itEn als ge zelfstandig zijt hangt ge niet meer aan een contract vast en kunt ge al rapper eens 2 maand op reis gaan.
de voorbije jaren elke keer meer dan een maand op reis geweest 
Effecten van klanten worden verplicht bij een custodian ondergebracht, een aparte rechtspersoon die buiten het eventueel faillissement van de broker valt. Als er niet gefraudeerd is, kan een andere broker de klantenportefeuilles zonder problemen overnemen.Ik vroeg me gewoon af of meer en meer geld pompen in mijn portefeuille bij dezelfde makelaar enig risico inhoudt (buiten dat van de effecten). Wat gebeurt er eigenlijk moest Saxo failliet gaan, hoe raak je dan aan die aandelen?
Effecten van klanten worden verplicht bij een custodian ondergebracht, een aparte rechtspersoon die buiten het eventueel faillissement van de broker valt. Als er niet gefraudeerd is, kan een andere broker de klantenportefeuilles zonder problemen overnemen.
Als je toestaat dat effecten worden uitgeleend (is opt-out bij Saxo) bestaat er ook een (klein) tegenpartijrisico als de ontlener niet in staat is om ze terug te geven en zou blijken dat je broker te weinig onderpand heeft gevraagd.
In theorie moet het zo werken, en der is een akkoord afgesloten om dat ook zo te maken, maar in praktijk vragen veel brokers geld per lijn om over te zetten. Lynx bv doet dit niet, daar kan je ten allen tijde gratis je port overzetten naar een andere broker. Kan stevig oplopen als je een grote port hebt.Dat maakt het ook makkelijk om te wisselen van broker dan? Je custodian account blijft bestaan maar een andere broker kan beheer overnemen?
Of werkt dat zo niet als je wil wisselen?
Het is al voorbijPijnlijk dagje vandaag, maar we zijn LT beleggers die daar geen last van hebben![]()

Het is al voorbij![]()