GodWillsIt
Active member
Upstart to the moonBij individuele aandelen is 1 van de meest belangrijke dingen om de boobytraps te vermijden, dan volgt het rendement wel vanzelf.
De unforced errors vermijden door iets niet te kopen dus.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Upstart to the moonBij individuele aandelen is 1 van de meest belangrijke dingen om de boobytraps te vermijden, dan volgt het rendement wel vanzelf.
De unforced errors vermijden door iets niet te kopen dus.

Van 400 naar 150 op 3 maanden tijd, serieuze moon daddeUpstart to the moon![]()

Alleen de beste kunnen op 3 maanden naar de maan gaan he.Van 400 naar 150 op 3 maanden tijd, serieuze moon dadde![]()
OXY van 80 naar 10 gegaan, topbedrijfVan 400 naar 150 op 3 maanden tijd, serieuze moon dadde![]()
| Ticker | Allocatie (vorige) |
| DDOG | 21,1% (19,3%) |
| S | 13,4% (10,7%) |
| SNOW | 11,6% (12,2%) |
| NET | 10,2% (8,5%) |
| ZS | 9,7% (10,6%) |
| MNDY | 9,5% (10,4%) |
| BILL | 7,1% (2,6%) |
| ZI | 6,1% (11,4%) |
| CRWD | 4,3% (4,0%) |
| UPST | 3,4% (2,4%) |
| AMPL | 1,4% (2,7%) |
| cash | 1,9% (5,2%) |
Slechts -20%? Meeste van uw aandelen zijn toch veel meer gezakt laatste maanden?Februari update van portfolio:
2021 YTD: +25%
2022 jan YTD: -20%
2022 feb YTD: -20%
Huidig portfolio:
Ticker Allocatie (vorige) DDOG 21,1% (19,3%) S 13,4% (10,7%) SNOW 11,6% (12,2%) NET 10,2% (8,5%) ZS 9,7% (10,6%) MNDY 9,5% (10,4%) BILL 7,1% (2,6%) ZI 6,1% (11,4%) CRWD 4,3% (4,0%) UPST 3,4% (2,4%) AMPL 1,4% (2,7%) cash 1,9% (5,2%)
Transacties:
MNDY (bijgekocht), S (bijgekocht), ZI (stuk verkocht), BILL (bijgekocht).
8 van mijn 11 bedrijven hebben al kwartaalresultaten uitgebracht. Alleen deze van AMPL waren teleurstellend en bij ZI had ik iets meer verwacht. AMPL heb ik nog niet verkocht omdat het een kleine positie is en ik nog niet weet wat ermee te kopen. Voorlopig weinig op de watchlist. Als de resultaten van SNOW, CRWD en S ok zijn zal er niet direct iets wijzigen aan mijn portfolio komende tijd.
Vanaf november zijn ze inderdaad meer gezakt maar YTD kom ik op -20%.Slechts -20%? Meeste van uw aandelen zijn toch veel meer gezakt laatste maanden?
Inderdaad zonet alltime record cashflow, akkoord.OXY van 80 naar 10 gegaan, topbedrijf
Allé je begrijpt dan toch dat zo'n uitspraken op niet veel trekken.Inderdaad zonet alltime record cashflow, akkoord.
Oxy +100%, jouw portefeuille -50% komende 1-2 jaar.
Wordt pijnlijk.

Maar je hebt Upstart, dat zeker naar quasi 0 gaat, die vroegere prijs komt dan alvast nooit meer terug. (behalve bij overname door een zot)Waarom pijnlijk, dan heb ik goede bedrijven aan een hele lage prijs![]()
bwa, toch ook niet te erg overdrijven hé -> wat stelt Rusland economisch nog voor?Ik zie het trouwens vrij somber in.
Putin gaat niet terugdeinzen, het Westen is verenigd.
Doel is overduidelijk Oekraïne volledig inlijven nadat hij de facto Belarus al heeft.
Het westen gaat dat niet erkennen in de komende 10 jaar, dus die sancties blijven.
Nu wordt zelfs openlijk over energiesancties gesproken, wat ondenkbaar was tot vorige week, en wat wel degelijk ook wat pijn zal doen in Europa en usa.
Bijna geen enkel scenario te bedenken dat positief is voor de algemene markt op korte termijn, (komende 6 maand), want kans op recessies en consumentenvertrouwen dat daalt.
Nog niet gesproken over een fullblown energiecrisis.
Op lange termijn misschien positief als het escaleert en Putin van binnenuit afgezet wordt.
Onze meningen verschillen maar los daarvan heb je sowieso verliezers in een growth portfolio, je moet er maar enkele hebben die het goed doen.Maar je hebt Upstart, dat zeker naar quasi 0 gaat, die vroegere prijs komt dan alvast nooit meer terug. (behalve bij overname door een zot)
De assumptie dat tech geïsoleerd is van de gewone economie, is niet juist denk ik.bwa, toch ook niet te erg overdrijven hé -> wat stelt Rusland economisch nog voor?
Het is misschien het grootste land qua oppervlakte, maar economisch is het toch enkel hun grondstoffen? -> en als Poetin zo dom zou zijn om geen gas meer te leveren aan Europa dan snijdt hij in zijn eigen vel, want Europa gaat echt wel een oplossing zoeken en vinden, maar Poetin is zijn inkomsten kwijt, want China zal wel zo sllim zijn om niet de volle pot te betalen voor het vrijgekomen gas...
Qua aandelen zou ik gewoon focus wat verleggen van Europa naar US indien niet reeds gedaan, en dan valt de schade volgens mij wel mee.
Gaat een Google minder verdienen als Rusland en Oekraine wat oorlog voeren? of een Tencent?
Bij AB Inbev of zo kan je nog schrik hebben van stijgende tarwe -en energieprijzen, maar in tech ga je weinig impact zien lijkt me, but correct me if I'm wrong?
Tech zal inderdaad mee de dieperik ingaan maar het voordeel van SaaS is dat ze recurrente revenue hebben en meestal weinig schuldenDe assumptie dat tech geïsoleerd is van de gewone economie, is niet juist denk ik.
Bij quasi elke recessie of groeivertraging ging tech mee -50% de dieperik in.
En de startwaardering is momenteel nog altijd zeer zeer hoog.

Maar velen leven van aandelenuitgiftes en daar wil het schoentje wel eens knellen in minder euforische beurstijden.Tech zal inderdaad mee de dieperik ingaan maar het voordeel van SaaS is dat ze recurrente revenue hebben en meestal weinig schulden![]()
Sowieso zal er minder geinvesteerd worden in tech maar veel systemen kunnen bedrijven niet meer zonder, ik werk zelf in IT bij een multinational en security (S, CRWD, ZS, NET), infra monitoring (DDOG), data (SNOW) ga je niet snel stopzetten.Maar velen leven van aandelenuitgiftes en daar wil het schoentje wel eens knellen in minder euforische beurstijden.
En als bedrijven minder geld hebben door recessie of hogere energiekosten dan gaat er (over alle bedrijven heen beschouwd) ook minder betaald worden aan tech.
bwa, toch ook niet te erg overdrijven hé -> wat stelt Rusland economisch nog voor?
Het is misschien het grootste land qua oppervlakte, maar economisch is het toch enkel hun grondstoffen? -> en als Poetin zo dom zou zijn om geen gas meer te leveren aan Europa dan snijdt hij in zijn eigen vel, want Europa gaat echt wel een oplossing zoeken en vinden, maar Poetin is zijn inkomsten kwijt, want China zal wel zo sllim zijn om niet de volle pot te betalen voor het vrijgekomen gas...
Qua aandelen zou ik gewoon focus wat verleggen van Europa naar US indien niet reeds gedaan, en dan valt de schade volgens mij wel mee.
Gaat een Google minder verdienen als Rusland en Oekraine wat oorlog voeren? of een Tencent?
Bij AB Inbev of zo kan je nog schrik hebben van stijgende tarwe -en energieprijzen, maar in tech ga je weinig impact zien lijkt me, but correct me if I'm wrong?