Kleine Beursfeiten

Dit gezegd zijnde, opnieuw een serieuze retail trash fiesta day:
MMAT, fuelcell, plug, microvision, Nio, LMND, CLOV, allemaal + 8 à 16% vandaag.

Waar gaat dit eindigen, spannennnd!!

Februari update van portfolio:

2021 YTD: +25%
2022 jan YTD: -20%
2022 feb YTD: -20%

Huidig portfolio:

TickerAllocatie (vorige)
DDOG21,1% (19,3%)
S13,4% (10,7%)
SNOW11,6% (12,2%)
NET10,2% (8,5%)
ZS9,7% (10,6%)
MNDY9,5% (10,4%)
BILL7,1% (2,6%)
ZI6,1% (11,4%)
CRWD4,3% (4,0%)
UPST3,4% (2,4%)
AMPL1,4% (2,7%)
cash1,9% (5,2%)

Transacties:
MNDY (bijgekocht), S (bijgekocht), ZI (stuk verkocht), BILL (bijgekocht).

8 van mijn 11 bedrijven hebben al kwartaalresultaten uitgebracht. Alleen deze van AMPL waren teleurstellend en bij ZI had ik iets meer verwacht. AMPL heb ik nog niet verkocht omdat het een kleine positie is en ik nog niet weet wat ermee te kopen. Voorlopig weinig op de watchlist. Als de resultaten van SNOW, CRWD en S ok zijn zal er niet direct iets wijzigen aan mijn portfolio komende tijd.

Februari update van portfolio:

2021 YTD: +25%
2022 jan YTD: -20%
2022 feb YTD: -20%

Huidig portfolio:

TickerAllocatie (vorige)
DDOG21,1% (19,3%)
S13,4% (10,7%)
SNOW11,6% (12,2%)
NET10,2% (8,5%)
ZS9,7% (10,6%)
MNDY9,5% (10,4%)
BILL7,1% (2,6%)
ZI6,1% (11,4%)
CRWD4,3% (4,0%)
UPST3,4% (2,4%)
AMPL1,4% (2,7%)
cash1,9% (5,2%)

Transacties:
MNDY (bijgekocht), S (bijgekocht), ZI (stuk verkocht), BILL (bijgekocht).

8 van mijn 11 bedrijven hebben al kwartaalresultaten uitgebracht. Alleen deze van AMPL waren teleurstellend en bij ZI had ik iets meer verwacht. AMPL heb ik nog niet verkocht omdat het een kleine positie is en ik nog niet weet wat ermee te kopen. Voorlopig weinig op de watchlist. Als de resultaten van SNOW, CRWD en S ok zijn zal er niet direct iets wijzigen aan mijn portfolio komende tijd.
Slechts -20%? Meeste van uw aandelen zijn toch veel meer gezakt laatste maanden?

Inderdaad zonet alltime record cashflow, akkoord.

Oxy +100%, jouw portefeuille -50% komende 1-2 jaar.
Wordt pijnlijk.
Allé je begrijpt dan toch dat zo'n uitspraken op niet veel trekken.

Waarom pijnlijk, dan heb ik goede bedrijven aan een hele lage prijs :)
Jij zou ook blij zijn als je OXY aan helft van huidige prijs kan kopen.

Ik zie het trouwens vrij somber in.

Putin gaat niet terugdeinzen, het Westen is verenigd.
Doel is overduidelijk Oekraïne volledig inlijven nadat hij de facto Belarus al heeft.
Het westen gaat dat niet erkennen in de komende 10 jaar, dus die sancties blijven.

Nu wordt zelfs openlijk over energiesancties gesproken, wat ondenkbaar was tot vorige week, en wat wel degelijk ook wat pijn zal doen in Europa en usa.

Bijna geen enkel scenario te bedenken dat positief is voor de algemene markt op korte termijn, (komende 6 maand), want kans op recessies en consumentenvertrouwen dat daalt.
Nog niet gesproken over een fullblown energiecrisis.

Op lange termijn misschien positief als het escaleert en Putin van binnenuit afgezet wordt.

Laatst bewerkt:
Ik zie het trouwens vrij somber in.

Putin gaat niet terugdeinzen, het Westen is verenigd.
Doel is overduidelijk Oekraïne volledig inlijven nadat hij de facto Belarus al heeft.
Het westen gaat dat niet erkennen in de komende 10 jaar, dus die sancties blijven.

Nu wordt zelfs openlijk over energiesancties gesproken, wat ondenkbaar was tot vorige week, en wat wel degelijk ook wat pijn zal doen in Europa en usa.

Bijna geen enkel scenario te bedenken dat positief is voor de algemene markt op korte termijn, (komende 6 maand), want kans op recessies en consumentenvertrouwen dat daalt.
Nog niet gesproken over een fullblown energiecrisis.

Op lange termijn misschien positief als het escaleert en Putin van binnenuit afgezet wordt.
bwa, toch ook niet te erg overdrijven hé -> wat stelt Rusland economisch nog voor?
Het is misschien het grootste land qua oppervlakte, maar economisch is het toch enkel hun grondstoffen? -> en als Poetin zo dom zou zijn om geen gas meer te leveren aan Europa dan snijdt hij in zijn eigen vel, want Europa gaat echt wel een oplossing zoeken en vinden, maar Poetin is zijn inkomsten kwijt, want China zal wel zo sllim zijn om niet de volle pot te betalen voor het vrijgekomen gas...

Qua aandelen zou ik gewoon focus wat verleggen van Europa naar US indien niet reeds gedaan, en dan valt de schade volgens mij wel mee.
Gaat een Google minder verdienen als Rusland en Oekraine wat oorlog voeren? of een Tencent?

Bij AB Inbev of zo kan je nog schrik hebben van stijgende tarwe -en energieprijzen, maar in tech ga je weinig impact zien lijkt me, but correct me if I'm wrong?

Maar je hebt Upstart, dat zeker naar quasi 0 gaat, die vroegere prijs komt dan alvast nooit meer terug. (behalve bij overname door een zot)
Onze meningen verschillen maar los daarvan heb je sowieso verliezers in een growth portfolio, je moet er maar enkele hebben die het goed doen.
UPST is 3% van mijn portfolio, als ze dan toch naar 0 gaan ga ik het niet merken, mijn portfolio schommelt tegenwoordig toch met 10% op en neer.

bwa, toch ook niet te erg overdrijven hé -> wat stelt Rusland economisch nog voor?
Het is misschien het grootste land qua oppervlakte, maar economisch is het toch enkel hun grondstoffen? -> en als Poetin zo dom zou zijn om geen gas meer te leveren aan Europa dan snijdt hij in zijn eigen vel, want Europa gaat echt wel een oplossing zoeken en vinden, maar Poetin is zijn inkomsten kwijt, want China zal wel zo sllim zijn om niet de volle pot te betalen voor het vrijgekomen gas...

Qua aandelen zou ik gewoon focus wat verleggen van Europa naar US indien niet reeds gedaan, en dan valt de schade volgens mij wel mee.
Gaat een Google minder verdienen als Rusland en Oekraine wat oorlog voeren? of een Tencent?

Bij AB Inbev of zo kan je nog schrik hebben van stijgende tarwe -en energieprijzen, maar in tech ga je weinig impact zien lijkt me, but correct me if I'm wrong?
De assumptie dat tech geïsoleerd is van de gewone economie, is niet juist denk ik.

Bij quasi elke recessie of groeivertraging ging tech mee -50% de dieperik in.
En de startwaardering is momenteel nog altijd zeer zeer hoog.

Langs de andere kant vind ik niet dat je je portefeuille moet aanpassen, want van consistent recessies te proberen timen zijn er nog niet veel rijk geworden.

Ten minste als je bedrijven hebt aan degelijke waardering waarvan je denkt dat ze binnen 5 jaar hogere winsten zullen hebben dan vandaag.

De assumptie dat tech geïsoleerd is van de gewone economie, is niet juist denk ik.

Bij quasi elke recessie of groeivertraging ging tech mee -50% de dieperik in.
En de startwaardering is momenteel nog altijd zeer zeer hoog.
Tech zal inderdaad mee de dieperik ingaan maar het voordeel van SaaS is dat ze recurrente revenue hebben en meestal weinig schulden :)

Tech zal inderdaad mee de dieperik ingaan maar het voordeel van SaaS is dat ze recurrente revenue hebben en meestal weinig schulden :)
Maar velen leven van aandelenuitgiftes en daar wil het schoentje wel eens knellen in minder euforische beurstijden.

En als bedrijven minder geld hebben door recessie of hogere energiekosten dan gaat er (over alle bedrijven heen beschouwd) ook minder betaald worden aan tech.

Mij betreft mag die ban van Rusland blijven. Het mag zelf een pak erger worden.

Geen toegang meer tot al dat gas en olie, zie ik enkel maar als een extra impuls om af te kicken van de fossiele brandstoffen.

Energie zal duurder worden, maar het geld gespendeerd aan energie zal wel in de eigen economie blijven, dat is ook mooi meegenomen.

Qua aandelen ga ik gewoon tech blijven kopen en misschien toch Chinese aandelen beginnen buitengooien, meer en meer wijst erop dat ze toch een vuil spel aan het spelen zijn.

Maar velen leven van aandelenuitgiftes en daar wil het schoentje wel eens knellen in minder euforische beurstijden.

En als bedrijven minder geld hebben door recessie of hogere energiekosten dan gaat er (over alle bedrijven heen beschouwd) ook minder betaald worden aan tech.
Sowieso zal er minder geinvesteerd worden in tech maar veel systemen kunnen bedrijven niet meer zonder, ik werk zelf in IT bij een multinational en security (S, CRWD, ZS, NET), infra monitoring (DDOG), data (SNOW) ga je niet snel stopzetten.

Precies of Putin is al lang dat punt niet voorbij van "het zal pijn doen".

Ik denk dat er nog andere landen zijn waar hij gas aan kan leveren. Of andere grondstoffen.

Ik blijf erbij, we moeten als Europa zorgen dat we Putin de kans geven om te verliezen, en een "elegante" exit te voorzien. Anders zijn we zelf de pineut. Putin snijt in zijn vel als hij niet meer exporteert. Maar wij hebben geen energie meer. Putin kan ergens anders leveren, wij kunnen niet snel ergens anders van krijgen...

Als alles naar beneden gaat, gaat alles naar beneden. Precies of de koersen volgen het earnings potential ? Als de C0 naar beneden dondert, mogen alle excellekes herrekend worden.

Terug
Bovenaan