Kleine Beursfeiten

1 dag later:

Onder enorme druk van de Britse overheid.
Dit is echt wel een extreme en gehaaste (overhaaste?) beslissing.
Vraag me af hoeveel miljarden ze hiermee verliezen, wordt morgen een zwart dagje voor BP (ben zelf aandeelhouder).

Precies of die 20%stake was nog iets waard?

Uiteindelijk zal Rusland verliezen en mogen dokken. RU assets zijn de komende 5-10y 0 waard.

China zal wel kopen, of private equity.
Op zich staan veel dingen toch los van de persoon putin?

Al valt het wel op dat de Chinezen laatste jaren toch minder actief zijn bij overnames.

China zal wel kopen, of private equity.
Op zich staan veel dingen toch los van de persoon putin?

Al die bezitters en ceo's van grote Russische bedrijven zijn grotendeels allemaal platte opportunisten, fan van Putin want het levert geld op.

Presidentenpoeperij tot en met, zolang de kassa maar rinkelt.

34e176.webp

Rusland verbiedt buitenlandse investeerders van Russische aandelen te verkopen.

Precies of die 20%stake was nog iets waard?

Uiteindelijk zal Rusland verliezen en mogen dokken. RU assets zijn de komende 5-10y 0 waard.
Als het allemaal voorbij is en Rusland weer olie kan exporteren genereert het toch inkomsten?
Rosneft was goed voor 20% van de winst van BP vorig jaar.

Verkopen zal wel een bittere pil zijn

Als het allemaal voorbij is en Rusland weer olie kan exporteren genereert het toch inkomsten?
Rosneft was goed voor 20% van de winst van BP vorig jaar.

Verkopen zal wel een bittere pil zijn

De koers van BP staat nu nog altijd lager dan in 1998, aandeelhouders van BP zullen die bittere pillen al wel gewoon zijn zeker.

De koers van BP staat nu nog altijd lager dan in 1998, aandeelhouders van BP zullen die bittere pillen al wel gewoon zijn zeker.
Als je de dividendinkomsten erbij telt zit je volgens mij wel aan een degelijk rendement. Geen idee in vergelijking met het marktgemiddelde. Maar volgens mij historisch toch een dividendrendement van ongeveer 5 - 6%? Nu minder door dividendhalvering in 2020.

De verkoop van Rosneft lijkt mij wel een aderlating qua inkomsten, ook al zijn de assets niets meer waard omdat niemand het op dit moment zou willen kopen. Maar misschien ga ik te kort door de bocht.

Ze kunnen de opbrengst van de verkoop als extra dividend uitbetalen.

Problem solved :fingerguns_r:
Welke opbrengst?
Dat is gewoon een quasi nul.

Equinor doet ook zijn Russische assets weg, 1,2B.
Er zijn er nog een paar met Russische assets: shell, total en exxon.
Als die allemaal weggaan, gaat de productie van Rusland ook lekker naar beneden. (Rusland heeft die nodig, eigen expertise voor complexe drilling schiet tekort)

Welke opbrengst?
Dat is gewoon een quasi nul.

Equinor doet ook zijn Russische assets weg, 1,2B.
Er zijn er nog een paar met Russische assets: shell, total en exxon.
Als die allemaal weggaan, gaat de productie van Rusland ook lekker naar beneden. (Rusland heeft die nodig, eigen expertise voor complexe drilling schiet tekort)
Wat dan weer nefast is voor onze energieprijzen.
Soort van Irak-verhaal.

Allen naar Permian, Namibië en Guyana-Suriname?

Wat zijn de vooruitzichten voor de luchtvaart? Totale crash, mini crash, tijdelijke crash?
Iemand een glazen bol te koop?

Maar heel goed voor Oxy

Jullie zouden blij moeten zijn. 🤓
Inderdaad, zou een mooie stijging vandaag moeten geven, zeker als analisten en beurshuizen de goede cijfers verteerd hebben en hun waarderingen gaan opschalen?
Goed voor de lange termijn inderdaad.
Wat de 'koersreactie' van vandaag of volgende week is, weet ik niet, en vind ik niet echt interessant.

En dat ze geen Russische/risico assets hebben en vooral in de USA zitten, is uiteraard geen toeval en was een voorwaarde om erin te investeren.

Maar who cares, blijven BP en Shell kopen hier op het forum :sarcastic:

Goed voor de lange termijn inderdaad.
Wat de 'koersreactie' van vandaag of volgende week is, weet ik niet, en vind ik niet echt interessant.

En dat ze geen Russische/risico assets hebben en vooral in de USA zitten, is uiteraard geen toeval en was een voorwaarde om erin te investeren.

Maar who cares, blijven BP en Shell kopen hier op het forum :sarcastic:
Tuurlijk, ik ga niet verkopen als het vandaag toevallig 10% zou stijgen, maar toch altijd leuker om groen te zien dan rood in portefeuille ;)

Die share buyback van $3B zou blijkbaar pas starten als schuld onder 20$B zakt, dus da's niet voor direct... maar wel logisch natuurlijk, en eigenlijk gewoon een goede zaak, laat ze die schuld maar serieus afbetalen!

Terug
Bovenaan