Kleine Beursfeiten

Heb alleen ETF's en zit vandaag op -4% en totaal -12% (pas begonnen in oktober 2021, precies niet goeie moment en had beter wat meer gespreid toen qua aankoopmomenten :D)
Ik sta nu ook op -6%, allemaal door die oorlog want tot voor kort stond ik nog break even. Dus dat wordt HODL. Ik denk niet dat ik er meteen ga grof geld ingooien, wellicht binnen een paar maanden nog eens kopen, heb nu wat uitgaven te doen ook. Zal toch nog even de kat uit de boom kijken. DCA gewijs wat bijkopen de komende maanden waarschijnlijk.

Wat staat er op de kooplijstjes?
Bij mij Sofina, WDP, Roche, ASMI, GBL, Ackermans, Amazon, Apple, Siemens,...

...als ze voldoende corrigeren.

Mijn referentie is maart 2020 :D

Mochten we het niveau maart 2020 bereiken verdubbel ik portefeuille :) , verkoop ik het huis, de koe, de inboedel en 80% van mijn kleerkast.

Net even de schade opgemeten: -1,8% (-6,5 YTD - die -1,8% van vandaag inbegrepen)

Watchlist: SAP, LSEG,Microsoft, Alphabet, D'Ieteren, ...

Gekocht vandaag:
  • ishares core msci world ucits etf usd (acc)
  • Vanguard ftse all world uctis etf usd acc
  • ishares core msci europe ucits etf eur acc
  • ishares core s&p 500 ucits etf usd acc

Hier toch wel roder. Mijn top was 110k in begin november, nu aan 88k dus zo'n -20%. Ytd iets van een -8%. Nog niets verkocht maar een paar weken geleden natuurlijk wat te vroeg gekocht achteraf bekeken. Ik heb geen cash meer en zit toch ook al met wat extra margin. Paar maandjes afwachten dus.

Totaal wel nog in groen.

Blijkt dat noordkorea deels zijn rakettenprogramma financiert via crypto, omdat het zo de financiële sancties kan ontwijken.
Blijkbaar zou ook Rusland de sancties deels kunnen ontwijken via crypto.

Verbod op crypto incoming, 3 .. 2 .. 1 ...

En het zal achteraf weer een verrassing zijn zeker :sarcastic:
Misschien dat crypto dan toch niet naar nul zal gaan zoals je al jaren loopt te roepen, zulke sterke use cases. Maar dan slaag je er toch in om het te verdraaien in een negatief iets.

Die quarter-on-quarter rapporten vind ik eigenlijk niet zo belangrijk, maar...

Wat ik liefst niet zie: operationele shit waaruit blijkt dat ze eigenlijk veel meer maintenance capex moeten doen dan afgelopen jaren om productie gelijk te houden (gewoon inflatie).
Hebben ze nochtans vorige cc gezegd dat de capex wellicht beetje omhoog gaat.
Wat ik liefst wel zie: dat ze hun productie als een maniak gaan opschroeven in de Permian.
Wat ik niet verwacht gezien het 'conservatieve mantra' dat nu speelt in de sector, maar ik kan maar hopen.
Zal gelijk blijven q4 en misschien iets lager dan q3. Ze gaan hun hun productie niet stevig opschroeven,dat heeft Vicky reeds gezegd...

De markt zou dat als iets heel negatief zien en er zou dan misschien een -5-10% daling volgen, maar ik vind dit op medium termijn de lucratiefste srrategie met olieprijzen van +70.
Het zou de intrinsieke waarde sterk doen stijgen en de aandelenprijs zou dan wel volgen een paar maanden of een jaar later.

Vorige kwartaalrapporten waren telkens supergoed, maar de reactie van de markt was telkens om -5-10% af te straffen.
Dus daarvan zal het oordeel goed/slecht alvast niet afhangen :)
Er is een dividend nodig om een 'bodem' te leggen en wat minder volatiliteit maar dat zal afwachten zijn tot mei.

Ik hoop dat de markt beseft dat q4 resultaten nog aan 75$ petrol ziin en dat het pas na de q1 resultaten de centen stevig binnenkomen.

Ik verwacht q4 desondanks een 2.8b aangezien chem uitstekend zal zijn...

Terug
Bovenaan