Racing_Genk
Well-known member
Hier komt morgen normaal gezien FREQ ook bij.
Vooraleer hier mensen zeggen dat deze aandelen overpriced zijn, stel dat je uitgaat van volgende revenue growth rates komende 5 jaar (wetende dat laatste kwartaal 68% gemiddeld was):
Y1: 55%
Y2: 45%
Y3: 38%
Y4: 35%
Y5: 30%
Een simpele calculatie leert dan dat de revenue dan op 5 jaar x5.44 gaat. Aangezien het hier bij mijn meeste posities over recurring, subscription based revenue gaat is alles relatief voorspelbaar.
En dat gaat uit van een heel serieuze groeivertraging in mijn aandelen alsook de assumptie dat ik dit portfolio 5 jaar zou aanhouden, terwijl er via nieuwe IPO's af en toe wellicht nieuwe opportuniteiten opduiken.
Mijn doel is verdubbeling van mijn portfolio op 5 jaar, aangezien de revenue volgens deze heel high-level schatting x5.44 kan gaan mag er al een heel serieuze multiple contraction plaatsvinden. Dat de aandelen tussendoor eens met 30-40% corrigeren kan goed zijn en lig ik niet van wakker, ik maak mijn huiswerk steeds voor een periode van 5 jaar, op korte termijn kan alles gebeuren.
Laatst bewerkt:
Je kan ze niet allemaal juist hebben 
: deze aandelen staan momenteel aan een zeer hoge prijs, als je kijkt naar hun actuele inkomenstroom. Zelfs met de gunstige prognoses die je zelf vooruitstelt, maak je toch de assumptie dat de "niet-kwantificeerbare" marktvaluatie van deze bedrijven constant blijft?