Kleine Beursfeiten

Ja tot vorig jaar was Big Tech = FAANG. Daar zijn nu al 2 van afgevallen (en eentje bij nu, je kan MAAG of GAMA ervan maken).
Feit is dat tech sneller evolueert dan die saaie 'kleine' div aandelen. En daarom moet je dat meer in't oog houden. Eenmaal de cloud business minder snel groeit, ga je dat ook meteen voelen in de multiples van die bedrijven. En vroeg of laat komt dat ervan, net zoals de groei van subscribers bij Netflix opeens omsloeg.

Als je er lang genoeg inzit, dan sta je inderdaad nog op vette winst (ik ook hoor bij MSFT). Maar die bedrijven moeten vroeg of laat wel iets nieuws vinden om die multiples te blijven verantwoorden. Dus echt defensief vind ik dat niet.
Apple is in services gegaan, maar de move naar Apple TV+ lijkt me vooralsnog een money pit.

Bij zo'n bedrijven moet je die cijfers gewoon van dichter opvolgen, meer dan een Pepsico bvb.

Ik heb al veel meer last en drama gehad bij mijn 'kleine' div aandelen dan bij de Big Tech.

Als Big Tech er niet in slaagt te innoveren, dan kopen ze wel een bedrijf op dat er wel in slaagt.

Moesten ze toch dezelfde weg op gaan als IBM, dan verkoop ik er gewoon dure calls op.

Jij bent gewoon tegen mij aan het wedden.

Ik zit puts op Dropbox te verkopen + heb Dropbox in de portefeuille en jij zit puts op Dropbox te kopen.
Ik heb geen puts op Dropbox, ik vind het integendeel naar de goedkope kant gaan.
Onder de 20 zou ik het zelf wel eens durven kopen :)

Het werkt perfect (al vele jaren beter dan anderen die vroeger altijd synchronisatieproblemen hadden) zowel op desktop als mobile.
Ik ben er proberen van weg gaan toen ze de prijs van 99 naar 120 deden. Maar kijk, ik ben er bij moeten blijven.
Dat betekent dat het redelijk sticky is, aangezien ik een notoire cheapskate ben ;)

En te koop aan 15x P/E, groeiend, en volgens mij nog wat latente prijsverhogingsmacht. Zijn ook wat buybacks aan het doen sinds begin vorig jaar.

Ik wil het wel goedkoop, met een margin of safety, want de concurrenten zijn niet min.
Dropbox IPO was op 23 maart 2018 en hun TTM revenue was ongeveer 1,25B toen. En hun TTM was 2,1B enkele maanden geleden.
Hij bedoelt wellicht sinds private waardering van 2014, wat dan wel klopt. Toen stonden ze inderdaad nog lang niet op de beurs. Bron: mijn post in vermogens thread.
Idd private geldophaling 9 jaar geleden waarbij het aan 10 miljard gewaardeerd werd, niet IPO.

Laatst bewerkt:
Toch wel grappig hoeveel mensen blijven denken dat ze de markt kunnen voorspellen
:unsure:
giphy.webp

Los van alle andere macro plezier: alles in het gedrag van Rusland van de laatste dagen is toch consistent met een inval/escalatie in de komende maand?
Of het zou wel heel gedetailleerde bluf moeten zijn.

Ik denk dat mijn puts nog een kans maken :biglaugh:

Sommige bewegingen in die markt zijn echt wel niet normaal.

Upstart van +6% naar -9% op 10 minuten tijd. Idem Affirm: van +12% naar -18% nu.
Geen enkele aanwijsbare reden.

Benieuwd of we in de komende weken/maanden/jaren niet eens een dikke vette flashcrash of black friday/monday van -25% in de nasdaq gaan krijgen. De speculatie en de enorme flows die op 5 minuten heen en weer zwieren, moeten toch ooit eens voor brokken zorgen :)

Laat het in de komende maand zijn aub :biglaugh:

Edit: circuit breaker staat op -20% per dag blijkbaar. Dus meer kan niet, dan stopt de handel gewoon voor die dag 🙃

Sommige bewegingen in die markt zijn echt wel niet normaal.

Upstart van +6% naar -9% op 10 minuten tijd. Idem Affirm: van +12% naar -15% nu.
Geen enkele aanwijsbare reden.

Benieuwd of we in de komende weken/maanden/jaren niet eens een dikke vette flashcrash of black friday/monday van -25% in de nasdaq gaan krijgen. De speculatie en de enorme flows die op 5 minuten heen en weer zwieren, moeten toch ooit eens voor brokken zorgen :)

Laat het in de komende maand zijn aub :biglaugh:

Edit: national markets circuit breaker staat op -20% per dag blijkbaar. Dus meer kan niet 🙃
Jawel, Affirm had per ongeluk hun resultaten tijdens openingsuren beurs bekend gemaakt, en die vielen blijkbaar tegen. Vandaar de daling.

Los van alle andere macro plezier: alles in het gedrag van Rusland van de laatste dagen is toch consistent met een inval/escalatie in de komende maand?
Of het zou wel heel gedetailleerde bluf moeten zijn.

Ik denk dat mijn puts nog een kans maken :biglaugh:
Is macro. Niet relevant voor petrolprijs, laat staan marktwaarde oxy. Of wacht, toch wel:thinking:

Is macro. Niet relevant voor petrolprijs, laat staan marktwaarde oxy. Of wacht, toch wel:thinking:
Kan positief of negatief zijn, maar ik kan het niet voorspellen en de fundamentele onderliggende reden van vraag/aanbod binnen 1-2 jaar blijft overeind.
Dus hou ik er geen rekening mee.

Voor mijn klein beetje korte termijn put-spielerei daarentegen zou het wel goed zijn, want dan is het dikke risk-off.

Kan positief of negatief zijn, maar ik kan het niet voorspellen en de fundamentele onderliggende reden van vraag/aanbod binnen 1-2 jaar blijft overeind.
Dus hou ik er geen rekening mee.

Voor mijn klein beetje korte termijn put-spielerei daarentegen zou het wel goed zijn, want dan is het dikke risk-off.
Jij gaat enkel uit van vraag en aanbod die dan tot uiting komt in de olieprijs.
Het aanbod, dat de olieprijs weerspiegelt, is ook een voor een deel politiek. Petrol genoeg in de grond...maar bon de sterren staan gunstig. Onderwaardering is er wel uit aan het gaan zeker als oxy de 50 aantikt. Dan is het meesurfen met de petrolprijs icm hefboom van afbouw schulden over tijd...

Oelalaa...
Extra speciale Fed meeting op 14 februari, vastgelegd net na het uitkomen van de inflatiecijfers gisteren:

Onderwerp: "Review and determination by the Board of Governors of the advance and discount rates to be charged by the Federal Reserve Banks."

Vervroegde rate hike incoming!?

Laatst bewerkt:
Oelalaa...
Extra speciale Fed meeting op 14 februari, vastgelegd net na het uitkomen van de inflatiecijfers gisteren:

Onderwerp: "Review and determination by the Board of Governors of the advance and discount rates to be charged by the Federal Reserve Banks."

Vervroegde rate hike incoming!
Daarmee dat BTC en stocks naar beneden zijn.

(ABM FN-Dow Jones)De problemen aan de aanbodkant in de oliesector lopen alleen maar op en dat zorgt voor een steeds krappere markt. Dit stelde het Internationaal Energie Agentschap vrijdag.

En een krappere oliemarkt betekent hogere prijzen, voegde IEA daaraan toe.

Volgens het maandrapport van IEA produceerde OPEC+ afgelopen maand 900.000 vaten per dag minder dan de doelstelling.

(ABM FN-Dow Jones)De problemen aan de aanbodkant in de oliesector lopen alleen maar op en dat zorgt voor een steeds krappere markt. Dit stelde het Internationaal Energie Agentschap vrijdag.

En een krappere oliemarkt betekent hogere prijzen, voegde IEA daaraan toe.

Volgens het maandrapport van IEA produceerde OPEC+ afgelopen maand 900.000 vaten per dag minder dan de doelstelling.
Dat zag werkelijk niemand al 2 jaar aankomen, want zonnepanelen en elektrische auto's!

Daarmee dat BTC en stocks naar beneden zijn.
Want de present value van toekomstige cashflows van shitcoin zal dalen bij hogere rente, of wat?

Gelieve dat puur sentimentsgedreven cryptogezever niet in 1 zin met aandelen te plaatsen aub.
Als ik me niet vergis zat 37% van uw vermogen in crypto?
Ik zou zeggen, stop er nu mee want dat gaat pijn doen.
Maar ja, who cares :)

Terug
Bovenaan