Kleine Beursfeiten

Kan je daar nu nog onderuit? of is het sowieso afwachten tot die calls expiren binnen 2 weken?

Ik ken er absoluut niets van van calls -> de zware koersval van gisteren -> is dat nog steeds ok voor bovenstaande?
Net zoals bij aandelen, kan je ook bij opties op elk moment het toneel verlaten. :)

Pharming heeft wat mij betreft ook potentieel, maar het blijft maar aanmodderen.
En ik ben het beu dat ze maar bewegen in de lijn van 0,9 tot 1,5.
Dus heb nu eigenlijk besloten dat ik 't de eerstvolgende keer dat ze aan +- 1,5 staan voor de helft of volledig buiten zwier.
Zit er dankzij wat aankopen onder de 1 euro in aan 1,15 incl kosten.

Je moet kijken naar de market cap. 1.5 billion USD is zeer weinig indien ze effectief een treatment (alst enigste!) voor gehoorverlies kunnen uitbrengen aangezien dit honderden miljoenen mensen treft wereldwijd (+ dan ook nog eens de waarde van hun regenerative platform dat ook voor andere aandoeningen wordt getest zoals MS). Dat ze het laatste jaar verdubbeld zijn doet er niet toe, al waren ze voor mijn part vertienvoudigd.

Hmm, vind het raar dat de ceo en de chief scientific officer shares verkopen als hun resultaten zeer positief zijn. Vermoed dat het nieuws minder goed zal zijn.

https://finance.yahoo.com/news/frequency-therapeutics-inc-freq-president-011503880.html

Is er eigenlijk iemand die zakelijk belegt?
Als je bijvoorbeeld veel reserves/liquide middelen hebt in een vennootschap en deze laat je zitten of kan je pas na 5 jaar met liquidatiereserve uit halen => interessant om daarmee te beleggen of hoe zat dit vennootschapsmatig?

Wat is jullie top dividendaandeel voor 2021?
Ageas (verzekeraar).
Een veilig dividend van >4% netto aan de huidige koers (2.65 EUR bruto dividend vorig jaar)
Heeft naast haar marktleiderpositie in Belgie (alsook top 3 in Portugal bvb), ook een enorm sterke positie in Azie via tal van joint ventures.
Value aandeel met groeiambities.

Shell, Melexis, WDP, VGP
Shell inderdaad ook nog steeds een aardig dividend na de verlaging in 2020. BP zelfde verhaal.
Het ergste (op korte termijn) zal daar wel achter de rug liggen.
Koop wel best de RDS.B aandelen. Dan betaal je geen NL RV, maar enkel Belgische (30%).

Hmm, vind het raar dat de ceo en de chief scientific officer shares verkopen als hun resultaten zeer positief zijn. Vermoed dat het nieuws minder goed zal zijn.

https://finance.yahoo.com/news/frequency-therapeutics-inc-freq-president-011503880.html
Hij heeft er 33,102 verkocht volgens die transactie maar bezit er nog steeds 308,086. Niet vergeten dat een heel groot deel van zijn net worth in Frequency zit, het lijkt me dus niet onlogisch dat hij af en toe wat verkoopt om te diversifiëren. Zijn verkopen zijn trouwens volgens een eerder opgesteld 10B5-1 plan:

Rule 10b5-1 allows company insiders to set up a predetermined plan to sell company stocks in accordance with insider trading laws. The price, amount, and sales dates must be specified in advance and determined by a formula or metrics.

Met andere woorden: deze insider sales zijn compleet irrelevant in de beoordeling van het toekomstig potentieel van Frequency.

Ik zit er ook in met 821 EUR(y). Ik zit ook nog met CRSR en PLTR.
Volgens uw blog is uw target net worth 650K. Denk je FI te zijn dan? Aan een withdrawal rate van 4% zit je boven de 2K netto, dus als je sober leeft kan het uiteraard maar veel extra's zitten er dan niet in, tenzij je aan een hogere withdrawal rate denkt.

Mijn portfolio:

NMIH 12,0%
UI 8,3%
SWKS 7,3%
CRWD 7,3%
MEDP 6,8%
GOOGL 5,7%
SKLZ 5,4%
AOO 5,0%
FLUX 4,6%
BABA 4,3%
SE 4,2%
NET 4,2%
GXS 3,9%
PRX 3,6%
MGNI 3,6%
XIOR 3,5%
FUTU 3,5%
DOCU 3,4%
SNOW 3,3%

Momenteel vrij veel posities, in de toekomst wat afbouwen tot +/- 10.

ENPH 9%
XFAB 7.7%
Prosus 5.62%
Melexis 5.36%
XPEL 5.23%
Alfen 4.93%
Hochtief 4.56%
RICK 4.44%
Shell 4.37%
VGP 3.93%
WDP 3.27%
ALGN 2.9%
ULTA 2.82%
MDWD 2.8%
Lotus 2.37%
PGNY 2.33%
SDGR 2.32%
KE 2.21%
PAYC 2.03%
GOOG 1.96%
V 1.95%
ISRG 1.78%
KBAL 1.67%
INMD 1.58%
MA 1.58%

Ageas SA (XBRU:AGS)
11.2%​
GILEAD SCIENCES, INC. (XNAS:GILD)
9.1%​
VIACOMCBS INC. (XNAS:VIAC)
7.1%​
FACEBOOK, INC. (XNAS:FB)
7.0%​
Flow Traders NV (XAMS:FLOW)
5.8%​
Vanguard FTSE AW USD Acc (XFRA:VWCE)
4.6%​
Inventiva SA (XPAR:IVA)
3.9%​
ROYAL DUTCH SHELL PLC (XAMS:RDSB)
3.9%​
Galapagos NV (XAMS:GLPG)
3.6%​
Prosus NV (XAMS PRX)
3.3%​
BIOGEN INC. (XNAS:BIIB)
3.3%​
Bayer AG (XFRA:BAYN)
3.2%​
Lions Gate Entertainment Corp. (XNYS:LGF.A)
3.0%​
Altria Group, Inc. (XNYS:MO)
2.9%​
Anheuser Busch Inbev NV (XBRU:ABI)
2.6%​
BP P.L.C. (XLON:BP.)
2.6%​
BRITISH AMERICAN TOBACCO P.L.C. (XLON:BATS)
2.5%​
VERTEX PHARMACEUTICALS INCORPORATED (XNAS:VRTX)
2.5%​
MASTERCARD INCORPORATED. (XNYS:MA)
2.3%​
Ackermans & Van Haaren NV (XBRU:ACKB)
2.1%​
SLACK TECHNOLOGIES, INC. (XNYS:WORK)
1.9%​
PALANTIR TECHNOLOGIES INC. (XNYS PLTR)
1.7%​
SCHRODINGER, INC. (XNAS:SDGR)
1.7%​
EDITAS MEDICINE, INC. (XNAS:EDIT)
1.5%​
NUTANIX, INC. (XNAS:NTNX)
1.4%​
UBER TECHNOLOGIES, INC. (XNYS:UBER)
1.3%​
PIERIS PHARMACEUTICALS, INC. (XNAS PIRS)
1.3%​
Virgin Galactic Holdings, Inc. (XNYS:SPCE)
1.1%​
TEVA PHARMACEUTICAL INDUSTRIES LIMITED (XNYS:TEVA)
0.8%​
G.LPG Call
0.3%​
BLACKBERRY LIMITED (XNYS:BB)
0.1%​
DELL TECHNOLOGIES INC. (XNYS DELL)
0.1%​

Nu ik Lionsgate zie.
Mensen die specifiek met de cinema-industrie bezig zijn?
Ook toch een sector die zware klappen gekregen heeft als je bijv het kinepolis aandeel ziet
ING heeft dat enkele maanden bijv een koersdoel gegeven van 49 euro en noteert nog altijd stukken lager

Volgens uw blog is uw target net worth 650K. Denk je FI te zijn dan? Aan een withdrawal rate van 4% zit je boven de 2K netto, dus als je sober leeft kan het uiteraard maar veel extra's zitten er dan niet in, tenzij je aan een hogere withdrawal rate denkt.
650K is mijn fuck-you niveau. Als ik dat heb ben ik coast-FIRE. Origineel was het mijn feitelijke FIRE-figuur maar nu met een baby op komst en de plannen om een tweede huis in het thuisland van mijn vrouw te kopen is het te weinig.

Nu ik Lionsgate zie.
Mensen die specifiek met de cinema-industrie bezig zijn?
Ook toch een sector die zware klappen gekregen heeft als je bijv het kinepolis aandeel ziet
ING heeft dat enkele maanden bijv een koersdoel gegeven van 49 euro en noteert nog altijd stukken lager
Ik zit in Kinepolis aan ~36 EUR.

Terug
Bovenaan