Vind dat best wel een goede een relevante vraag:
Voor mezelf is momenteel 65% van alle vrij beschikbare middelen (dus niet vermogen vermits ik pensioensparen, langetermijnsparen, vastgoed, ... niet beschouw als beschikbaar) geïnvesteerd.
Geen idee hoe dit zich verhoud t.o.v. de andere forumleden.
Hier is dat een simpele vraag die de Excel sheet rap kan beantwoorden (wel situatie 31/12 - ik maak niet elke dag een overzichtje):
Stocks portfolio: 25.22%
Dividend portfolio: 1.18%
Mortgage portfolio1: 0.25% (dat is de portfolio die ik aanhoud voor de 'fun'. Hypotheek rente op 25 y was hetzelfde als op 20y. Ik steek hier elk jaar de 'besparing' in die ik heb 25y vs 20y en dan kan ik na 20y zien hoeveel het me opgebracht heb na rente aftrekken)
Mortgage portfolio2: N/A (dat is de >100 quotiteit cash die we met de hypotheek getrokken hebben min de portfolio. Wegens practicalities is die portfolio nog niet gevuld)
Company stock + groepsverzekering (overgrote deel is company stock): 25.33%
Fixed income/funds: 3.8%
Savings cash: 11.48% (in afwachting van de afronding van de verkoop van het huis waar we nu wonen, wat cash om de verbouwingen te doen)
Liquide cash: 3.24%
Home equity appartement: 21.76% (waarde - lening)
Home equity huis: 12.34% (waarde - lening)
Huidige huis waar we nu wonen zit niet in het overzicht, aangezien dat van de madam is.... Daar is ook een Excelleke van, maar niet zo interessant. 90% vermogen is het huis