Kleine Beursfeiten

Conclusie: diegene die teveel heeft en al zeker de investeerders en banken en aandelenmarchanten extra belasten en doorschuiven naar diegenen met 1700 netto,naar de zieken en gepensioneerden, naar het openbaar domein,.... want dat is goed voor de economie en het algemeen welzijn.

Oxy staat in het groen @Brt !

Kaderleden zijn hier significant minder vaak ziek dan bedienden.
Vrouwen ook vaker ziek dan mannen.

Een gewone bediende van pakt 45 jaar zit hier aan 4000 bruto.

Leidinggevenden zitten hoger, maar niet zo super veel. Het verschil zit hem meeste in de bonus en de auto.
Maar verhoudingsgewijs is de pure brutomaandverloning niet spectaculair hoger (Allez ik vind toch van niet)
Diegenen met de leukste jobs en die voldoening halen uit hun werk zijn het minst ziek. Vrouwen met zorgtaken (kinderen,huishouden,...) zijn meer ziek.

De mediaan in Belgie is 3000 bruto. 4000 is niet de norm.

Mensen die al hun geld direct uitgeven 'dragen wel bij' aan de economie. Simpel gezegd heeft niemand er iets aan dat jij 100.000 euro opspaart om dan door te geven aan je kind, die het op zijn beurt misschien opnieuw doorgeeft aan zijn kind, enz...

Ging het niet over het belasten van vermogen-gerelateerde inkomsten (beurs ...)? Dan zou je kunnen argumenteren dat die 100.000 euro die de ene "spaart" en op de beurs in diverse bedrijven stopt toch ook voor een stuk de economie stimuleert dmv bedrijven die gemakkelijker geld kunnen ophalen en dus meer kunnen investeren.

Meer dan de helft vh budget in Vlaanderen gaat naar onderwijs. Naar het schijnt is de gemiddelde leerkracht niet de best betaalde werknemer en al helemaal geen mc's of bedrijfswagen...
Federaal gaat het grootste gedeelte naar de sociale zkerheid: ziekte en pensioenen. In de ambtenarij is het vet al lang vd soep....waar ga jij nog kunnen besparen...beetje redelijk blijven.

Goh, ik kan je toch nog een paar voorbeelden geven. Het gaat hem niet zozeer over hoe hoog de lonen van ambtenaren zijn, maar met hoeveel ze zijn. In de gezondheidszorg bvb., door hoeveel handen een simpel documentje voor arbeidsongeschiktheid dient te gaan bij de mutualiteiten (ook andere documenten bij de vakbonden) is onvoorstelbaar, enorm potentieel om te digitaliseren. En voor je zegt dat zij geen overheid zijn, ik ben jaren daar zeer nauw bij betrokken geweest en weet hoeveel hun werking bekostigd wordt door de belastingbetaler.

Daarnaast alle gemeentehuizen in België, opnieuw enorme mogelijkheden om te digitaliseren.

Al het geld dat naar nutteloze "initiatieven" gaat, zowel op gemeentelijk, gewestelijk en federaal niveau. Je mag niet onderschatten hoeveel van je belastingen je betaalt voor de provincie en de gemeente. "Komaan, we bouwen een nieuw "cultuurcentrum" ookal is onze bestaande infrastructuur nog perfect in orde, niemand heeft er om gevraagd en we hebben er eigenlijk geen geld voor but who cares! We kunnen toch stoefen dat wij daarvoor gezorgd hebben!"

Kan er aub met wat meer respect voor elkaars visie gediscussieerd worden, in plaats van dit soort smalende opmerkingen.
Als uw portefeuille vandaag heel sterk omhoog is, heb je pure trash en zal je in de toekomst kwelen als een varken :biglaugh:

Ging het niet over het belasten van vermogen-gerelateerde inkomsten (beurs ...)? Dan zou je kunnen argumenteren dat die 100.000 euro die de ene "spaart" en op de beurs in diverse bedrijven stopt toch ook voor een stuk de economie stimuleert dmv bedrijven die gemakkelijker geld kunnen ophalen en dus meer kunnen investeren.

Goh, ik kan je toch nog een paar voorbeelden geven. Het gaat hem niet zozeer over hoe hoog de lonen van ambtenaren zijn, maar met hoeveel ze zijn. In de gezondheidszorg bvb., door hoeveel handen een simpel documentje voor arbeidsongeschiktheid dient te gaan bij de mutualiteiten (ook andere documenten bij de vakbonden) is onvoorstelbaar, enorm potentieel om te digitaliseren. En voor je zegt dat zij geen overheid zijn, ik ben jaren daar zeer nauw bij betrokken geweest en weet hoeveel hun werking bekostigd wordt door de belastingbetaler.

Daarnaast alle gemeentehuizen in België, opnieuw enorme mogelijkheden om te digitaliseren.

Al het geld dat naar nutteloze "initiatieven" gaat, zowel op gemeentelijk, gewestelijk en federaal niveau. Je mag niet onderschatten hoeveel van je belastingen je betaalt voor de provincie en de gemeente. "Komaan, we bouwen een nieuw "cultuurcentrum" ookal is onze bestaande infrastructuur nog perfect in orde, niemand heeft er om gevraagd en we hebben er eigenlijk geen geld voor but who cares! We kunnen toch stoefen dat wij daarvoor gezorgd hebben!"
Die vele ambtenaren consumeren en stimuleren de economie...
En cultuurhuizen en lokale politici die smossen met geld,etc... dit moet je bekijken in het grotere geheel. Dit zijn peanuts in vergelijking met de uitgaven in pensioenen en ziekteuitkeringen. In Vlaanderen 3% werklozen, er gaat meer geld naar de ziekteuitkeringen dan naar de werklozen maar als er gebasht moet worden is het op werklozen omdat ze zogezegd allemaal profiteurs zijn terwijl de uitgaven hier eigenlijk beperkt zijn en de meeste geen profiteurs zijn...

Kaderleden zijn hier significant minder vaak ziek dan bedienden.
Vrouwen ook vaker ziek dan mannen.

Een gewone bediende van pakt 45 jaar zit hier aan 4000 bruto.

Leidinggevenden zitten hoger, maar niet zo super veel. Het verschil zit hem meeste in de bonus en de auto.
Maar verhoudingsgewijs is de pure brutomaandverloning niet spectaculair hoger (Allez ik vind toch van niet)
Hier zullen managers starten aan die 4000 bruto... dus het loonverschil loopt wel snel op. :)

Uiteindelijk januari afgesloten op -20% YTD.

Huidig portfolio:

TickerAllocatie
DDOG19,3%
SNOW12,2%
ZI11,4%
S10,7%
ZS10,6%
MNDY10,4%
NET8,5%
CRWD4,0%
AMPL2,7%
BILL2,6%
UPST2,4%
cash5,2%

Transacties:
CRWD (stuk verkocht), S (bijgekocht) en UPST (stuk verkocht).

Deze maand is het uitkijken naar de eerste kwartaalresultaten, beginnend met BILL donderdag. Voorlopig nog geen redenen gezien om te vrezen voor mindere resultaten, ik verwacht niet veel wijzigingen aan mijn portfolio deze maand. Ik ben wel van plan om nog wat MNDY en S bij te kopen.

Sir had het daarnaast ook over spaarcenten, vandaar. Het klopt wat je zegt, anderzijds als ik met al mijn spaarcenten morgen aandelen koop van Braziliaanse bedrijven, dan heeft onze economie daar ook niet zoveel aan natuurlijk.

Sir had het daarnaast ook over spaarcenten, vandaar. Het klopt wat je zegt, anderzijds als ik met al mijn spaarcenten morgen aandelen koop van Braziliaanse bedrijven, dan heeft onze economie daar ook niet zoveel aan natuurlijk.
Beetje scheve vergelijking natuurlijk: een wasmachine die je koopt bij Coolblue zal de Belgische economie ook niet specifiek steunen, dat is net het punt - alle economieën zijn met elkaar verbonden, als bvb de Braziliaanse economie goed boert zullen daar bedrijven in de Antwerpse haven van profiteren.

Beetje scheve vergelijking natuurlijk: een wasmachine die je koopt bij Coolblue zal de Belgische economie ook niet specifiek steunen, dat is net het punt - alle economieën zijn met elkaar verbonden, als bvb de Braziliaanse economie goed boert zullen daar bedrijven in de Antwerpse haven van profiteren.
Tuurlijk is dat wat simpel gesteld ;)

Natuurlijk voor Coolblue geldt dat ook. Coolblue zorgt hier ook voor o.a. werkgelegenheid.

Hoe zorgt het aankopen van aandelen van een bedrijf ervoor dat die gemakkelijker geld kunnen ophalen? Bij een IPO of een kapitaalverhoging is dat zo, maar van 99,99% van de beurshandel ziet het bedrijf in kwestie geen cent.

Ik vind die mood swings hier op het forum als het een mooie rode dag is en groene dag altijd lachen.

Maar hou er rekening mee dat de daling niet opeens gedaan is omdat de Nasdaq eens 3% stijgt op een dag. Ik herinner mij hier ook euforie over BABA als de zogezegde daling voorbij was, maar zit nog steeds in een dalende trend hoor.

Ik vind die mood swings hier op het forum als het een mooie rode dag is en groene dag altijd lachen.

Maar hou er rekening mee dat de daling niet opeens gedaan is omdat de Nasdaq eens 3% stijgt op een dag. Ik herinner mij hier ook euforie over BABA als de zogezegde daling voorbij was, maar zit nog steeds in een dalende trend hoor.
Jij bent toch ook een zuurpruim he, het enige wat hier passeert van jou zijn bearish posts, reminders hoe hard aandelen kunnen zakken en kreten van plezier als het effectief eens zakt (Niet enkel nu maar sinds opstart BG forum)

Welke aandelen heb je zoal geshort de afgelopen 12 maanden en wat zijn je resultaten?

Hoe zorgt het aankopen van aandelen van een bedrijf ervoor dat die gemakkelijker geld kunnen ophalen? Bij een IPO of een kapitaalverhoging is dat zo, maar van 99,99% van de beurshandel ziet het bedrijf in kwestie geen cent.
Als er helemaal geen kopers zijn gaat het aandeel naar nul en kunnen ze nooit meer geld ophalen aan een degelijke koers. Maar inderdaad, als individu heb je daarin geen enkele bijdrage.

Terug
Bovenaan