Kleine Beursfeiten

De bedoeling is dan ook wel dat je er iets van op steekt. Als je enkele keren per jaar een betere beslissing kan nemen is die 400 euro misschien wel snel terugverdiend.
Persoonlijk vindt ik het toch te duur. Heb al een paar keer abbo gehad via kortingsacties. Een maand voor 1 euro en halfjaar aan 50%. Maar vanaf ik volle pot moet gaan betalen zet ik het stop.
5 gratis artikels per maand + artikels via bolero van kbc en dan nog eens veel artikels die gedeeld worden via ander forum.
Ik spaar dan liever 400euro per jaar uit.

Ik vind 400 euro per jaar voor de Tijd in vergelijking met 250 euro voor seekingalfa toch een no brainer -> heb ook zo een 1 euro abo eens geprobeerd, maar aan de volle prijs toch echt zijn geld niet waard voor mij.

Effe gokje geplaatst en turbo's (x5) op Just Eat gekocht op het moment dat ik zag dat ze na de cijfers van rood naar groen gingen vanmorgen -> is slechts als kort ritje bedoeld want long term geloof ik echt niet in de rentabiliteit van deze business, maar aandeel was mijns inziens héél erg oververkocht en trading update van Q4 viel eigenlijk beter mee dan verwacht (toch als je de recente koersdaling bekijkt)
37% winst op 1 dagje ... met de rest van de portefeuille proberen te buy & hold-en, maar zo af en toe een Turbo na kwartaalresultaten zorgt toch voor wat fun :clap:

37% winst op 1 dagje ... met de rest van de portefeuille proberen te buy & hold-en, maar zo af en toe een Turbo na kwartaalresultaten zorgt toch voor wat fun :clap:
Ik had turbo’s long gekocht toen ze enkele weken nog 56 stonden en de lockdown in NL werd aangekondigd. Dacht dat het toen wel zou omkeren. SL was 40 dus heb ze voorlopig nog maar moet nog wel wat recupereren. Dikke fun 😅

Stel nu ik wil een turbo op just-eat kopen, welke kies je dan uit? :unsure: en waar vind je het verschil tussen alle beschikbare turbo's?
In de bolero app vind ik er 134 terug door "just eat" in te tikken bij turbo's

Shell begint hier stilaan richting de +100% te gaan. Wel gek, samen met ABI in hun corona-dip gekocht. Het idee was dat ABI wel ging stijgen als de crisis was gaan liggen.
De ene bijna 100%, de andere bijna 5% winst :p

Stel nu ik wil een turbo op just-eat kopen, welke kies je dan uit? :unsure: en waar vind je het verschil tussen alle beschikbare turbo's?
In de bolero app vind ik er 134 terug door "just eat" in te tikken bij turbo's
Ik kies die met het minste kosten -> die van BNP kosten 10% per jaar, die van SG slechts 1%, dus rap gekozen.
In het geval van gisteren heb ik deze gekocht: https://www.boursorama.com/bourse/produits-de-bourse/cours/turbos-best/3rPDE000SH1JCB3

En dan ook filteren op de hefboom natuurlijk -> hoe groter de hefboom, hoe meer potentiele winst maar ook risico, dat moet je zelf inschatten natuurlijk, dat maakt het lekker spannend!

Shell begint hier stilaan richting de +100% te gaan. Wel gek, samen met ABI in hun corona-dip gekocht. Het idee was dat ABI wel ging stijgen als de crisis was gaan liggen.
De ene bijna 100%, de andere bijna 5% winst :p
Olie-ETF Wisdomtree WTI Crude Oil zit op 150% sinds de coronadip. (heb tot mijn spijt de helft buitengegooid bij 100% stijging)

Begin mei alle additionele inkomsten naar de beurs beginnen schuiven omdat de cashpositie te groot begon te worden. Ik was nog geen 10 jaar toen ik mijn eerste aandelen had (via mijn vader natuurlijk) maar dat heeft er toch niet voor gezorgd dat ik later zelf aandelen ben beginnen kopen. Tot nu dus, maar ik ben ondertussen al een eind in de 30.
Enfin, net de rekening is gemaakt van het voorgaande jaar en ik heb op de beurs evenveel gewonnen als mijn loon op 4,73 werkdagen. Moet wel zeggen dat het vorig jaar weer een rooskleurig jaar was met 14% meer netto-inkomsten uit mijn arbeid. Maar tussen als de ATH'ers hier, ga ik nog niet direct mijn job kunnen opzeggen.

Enfin, net de rekening is gemaakt van het voorgaande jaar en ik heb op de beurs evenveel gewonnen als mijn loon op 4,73 werkdagen. Moet wel zeggen dat het vorig jaar weer een rooskleurig jaar was met 14% meer netto-inkomsten uit mijn arbeid. Maar tussen als de ATH'ers hier, ga ik nog niet direct mijn job kunnen opzeggen.

Das wel een heel raar criterium natuurlijk: kleine/grote portefeuille - laag/hoog loon, ... het ware dan ook beter een rendement te benoemen met een percentage winst. Bijkomend: beleggen is vallen en opstaan, probeer desnoods eens met een klassieke ETF samenstelling i.c.m. gespreide instap als individuele aandelen onvoldoende succesvol zijn geweest of als stresserend worden ervaren.

Denk ook dat het gros (paar uitzonderingen niet uitgesloten) hier zal beleggen om wat meer rendement uit spaargeld te bekomen en niet om voldoende inkomen te genereren om te stoppen met werken hoor.

Laatst bewerkt:
Das wel een heel raar criterium natuurlijk: kleine/grote portefeuille - laag/hoog loon, .

Tuurlijk. De insteek van mijn post is niet 'fuck ik doe het slecht', want zo ervaar ik het niet. Maar net zoals in het brutoloon topic er wel eens gezegd wordt dat vooral de hoge lonen gepost worden, heb ik de indruk dat er hier soms vooral gepost wordt door de mensen met hoge rendementen en grote portefeuilles. Genre 'lol, vandaag een paar maandlonen kwijt/rijk' of 'ATH, 60% YOY' etc. Gewoon even wat tegengewicht van een kleine/defensieve/beginnende belegger :tongue:

Terug
Bovenaan