contextbinder
Well-known member
Van alle tech -aandelen zou ik het liefst Microsoft oppikken aan een aanvaardbare prijs - vind ik een topbedrijf (mss wel de X -box droppen)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
nog een beetje wachten hé -> markt overreageert graag, dus deze keer zou het misschien wel een overreactie naar beneden toe kunnen zijn.Reminder dat aandelen die 20% zakken na 300% overwaardering nog altijd geen koopjes zijn.
Ja maar d'ieteren was dan ook gruwelijk overgewaardeerd. Ooit nog bijna gekocht aan 30 maar het begon net te stijgen.nog een beetje wachten hé -> markt overreageert graag, dus deze keer zou het misschien wel een overreactie naar beneden toe kunnen zijn.
so far, weinig impact hier, farma, olie, china, ageas, tessenderlo ... houden allemaal goed stand, enkel D'Ieteren serieuze klets gekregen.
Exact. De aandelen die echt vallen zijn (over het algemeen) die met immens hoge PE's. Als de wind keert kan daar gerust een heleboel lucht uit.Reminder dat aandelen die 20% zakken na 300% overwaardering nog altijd geen koopjes zijn.

Ik denk ook eerder dat D'ieteren gruwelijk ondergewaardeerd was vorig jaar en nu nog altijd licht ondergewaardeerd ... in niks te vergelijken met sommige wel-groei/geen-winst-aandelen die nu naar beneden aan het donderen zijn.Exact. De aandelen die echt vallen zijn (over het algemeen) die met immens hoge PE's. Als de wind keert kan daar gerust een heleboel lucht uit.
Bij D'Ieteren denk ik dat de immens run van 2021 meespeelt. Mensen zien rode cijfertjes en gaan dan eerst bij zo'n aandeel kijken om de winst van tafel te halen.
Laat Meta maar wat vallen![]()
Ik zie het anders, volatiliteit is de prijs die je betaalt voor hogere returns.Reminder dat aandelen die 20% zakken na 300% overwaardering nog altijd geen koopjes zijn.
Moest dat statement juist zijn, dan zouden er succesvolle fondsen bestaan van aandelen met hogere/hoogste volatiliteit die consequent de index kloppen.Ik zie het anders, volatiliteit is de prijs die je betaalt voor hogere returns.
Waarom maak jij er nu van dat volatiliteit = hogere returns? Je weet goed genoeg dat RG dat niet bedoelt maar je kan toch niet laten om zo te reagerenMoest dat statement juist zijn, dan zouden er succesvolle fondsen bestaan van aandelen met hogere/hoogste volatiliteit die consequent de index kloppen.

Oxy staat nog in de solden!Pff het is al aan het herstellen over de plas. De solden waren nog maar amper begonnen...![]()
Alphabet heeft lagere p/e dan de Pepsi, PG, Coca-cola waar al het geld nu naartoe stroomt.
Geld gaat letterlijk van bedrijven die 25% groeien, bottom line nog een pak sneller groeien, geen schulden hebben -> naar bedrijven met bergen schuld (terwijl rates stijgen), 30 p/e en groei aan gdp rate of er licht boven.
Dat is de markt van de voorbije weken.
Hilarisch.
Zit wel een kern van waarheid in. Ik heb sentinel1 nog in port. Hoe verklaren jullie die sterke volatiliteit? Onzekerheid dat deze high growth het wel effectief gaan 'waarmaken' in de toekomst?Ik zie het anders, volatiliteit is de prijs die je betaalt voor hogere returns.
1. Inderdaad een portie onzekerheid -> voor veel van die nieuwe groeiaandelen kan je bedenken: Wat is de kans dat er een nieuwe concurrent komt out of the blue die plots dé groeier in dat segment wordt (bijvoorbeeld in Metaverse -> wat is de kans dat de grote spelers binnen 10 jaar namen gaan zijn die we nu al kennen? Of cybersecurity -> wat als plots een nieuw bedrijf komt met een revolutionaire manier om security aan te pakken,...)Zit wel een kern van waarheid in. Ik heb sentinel1 nog in port. Hoe verklaren jullie die sterke volatiliteit? Onzekerheid dat deze high growth het wel effectief gaan 'waarmaken' in de toekomst?
)Wat Spooky zegt klopt inderdaad grotendeels. De waardering is gebaseerd op omzet en winsten in de toekomst en afhankelijk van het sentiment kan de koers enorm fluctueren. Veel van die growth stocks kunnen 30-50% van hun waarde verliezen op enkele maanden, niet de eerste keer dat dit gebeurt trouwens. Ik denk dat veel van mijn aandelen gemiddeld 1 a 2 keer per jaar door zo een daling gaan. Dat went dus ook wel, het is belangrijk om de koers van het bedrijf zelf te onderscheiden. Zolang dat de fundamentals goed zitten maak ik mij niet druk om de koers, maar die volatiliteit is zeker niet voor iedereen weggelegd.Zit wel een kern van waarheid in. Ik heb sentinel1 nog in port. Hoe verklaren jullie die sterke volatiliteit? Onzekerheid dat deze high growth het wel effectief gaan 'waarmaken' in de toekomst?
Turbo's blijven IMO gokspelletjes. Der zijn er niet veel die hier effectief deftige winst uit halen. Die hefboom speelt je parten als het de verkeerde richting uitgaat, en eens uitgestopt ben je bijna alles kwijt. En het maakt echt niet uit of het nu een goed bedrijf is of niet, als de markt naar beneden gaat gaat het snel met die turbo's. En de grote fout die je ook maakt IMO is om er steeds maar bij te kopen. Op den duur zit je er met een grote zak geld in en als het echt misgaat (correctie van bv. 20-30%) ben je de sigaar.Microsoft...
Mijn turbo's Microsoft zien af deze dagen (stop-out levels: 213, 237, 274, 304 - die laatste ben ik dus bijna kwijt). Ik heb cash klaar staan om een schijf bij te kopen (stop-out +- 280), maar twijfel omdat ik niet goed kan inschatten wat er gaande is op de beurs... misschien zakt de NASDAQ nog een heel stuk verder en sleurt het Microsoft mee, hoewel er niks mis is met hun business. Wat zou het fijn zijn om de voorpagina van the Wall Street Journal van 28 januari 10 seconden te kunnen bekijken.