Kleine Beursfeiten

Geen idee waar je het over hebt, er is enkel value beleggen.
De rest zit onder value (zoals growth) maar met een andere naam.

Behalve momentum of technische analyse, dat heeft geen kurk met investeren te maken.

"In our opinion, the two approaches are joined at the hip: Growth is always a component in the calculation of value, constituting a variable whose importance can range from negligible to enormous and whose impact can be negative as well as positive.

In addition, we think the very term “value investing” is redundant. What is “investing” if it is not the act of seeking value at least sufficient to justify the amount paid? Consciously paying more for a stock than its calculated value – in the hope that it can soon be sold for a still-higher price – should be labeled speculation (which is neither illegal, immoral nor – in our view – financially fattening)."
Akkoord maar er zijn natuurlijk verschillende benaderingen om die ondergewaardeerde bedrijven te identificeren, en dus verschillende strategieën die je ook perfect kunt combineren. High growth is niet meer of minder dan de these dat de markt groeibedrijven niet correct waardeert.
Die "geen idee waarover je het hebt" vind ik dan ook nogal flauw en aanmatigend.

Akkoord maar er zijn natuurlijk verschillende benaderingen om die ondergewaardeerde bedrijven te identificeren, en dus verschillende strategieën die je ook perfect kunt combineren. High growth is niet meer of minder dan de these dat de markt groeibedrijven niet correct waardeert.
Die "geen idee waarover je het hebt" vind ik dan ook nogal flauw en aanmatigend.
Wat vooral aanmatigend is, is de aanname van zogenaamde growth-, momentum-, of andere beleggers dat een value investeerder niet weet waarover het gaat, of een andere "stijl" heeft van beleggen.

Als ik een bedrijf zie dat sterk groeit en mijn inschatting van groei/risico/probabiliteit van al dan niet blijvende competititieve sterkte, toont dat de waarde nu hoger is dan de prijs op de markt, dan koop ik dat.
Maakt mij dat een growthbelegger?

Wat vooral aanmatigend is, is de aanname van zogenaamde growth-, momentum-, of andere beleggers dat een value investeerder niet weet waarover het gaat, of een andere "stijl" heeft van beleggen.

Als ik een bedrijf zie dat sterk groeit en mijn inschatting van groei/risico/probabiliteit van al dan niet blijvende competititieve sterkte, toont dat de waarde nu hoger is dan de prijs op de markt, dan koop ik dat.
Maakt mij dat een growthbelegger?
Jep

China ziet er inderdaad slecht uit.
Contagion van Evergrande is volle bak bezig maar komt precies niet in het nieuws + kunnen ze omicron buiten houden?
Potentieel serieuze groeivertraging op komst dit jaar.

Geen opinie over invloed op aandelen. Dat is macro, en daar doe ik niet aan mee :biglaugh:

Ajaj half China plat.

Dat ziet er niet goed uit voor de olieprijzen dan 😱
Dat is inderdaad een risico in 2022.
Net als een nieuwe variant die dodelijker blijkt.

Dat zit uiteraard allemaal in de mogelijke scenario's waarmee je rekening houdt als je investeert, nietwaar.
Daarom is het ook 30% van de portefeuille, en geen 100%. Er zijn immers slechte scenario's denkbaar.

Amerikaanse banken en de versnelde renteverhogingen van de Fed...
Bank of America, Wells Fargo, HSBC
Nog believers?
HSBC volg ik niet in detail, daar wil ik me niet over uitspreken.
Slecht gaan die het zeker niet doen de komende tijd volgens mij.
Denk alleen dat het mogelijks al wat laat is dat je op het feestje toekomt, ze hebben er al een mooie run opzitten.

Wat een monsterdagen de laatste tijd.
Ik word er ongemakkelijk van. Ik heb liever dat mijn aandelen continu ondergewaardeerd blijven, want nu weet ik niet goed wat doen :cautious:

Terug
Bovenaan