Kleine Beursfeiten

Kan iemand mij de TLDR versie van WAAROM Gamestop uitleggen? Er zijn toch nog veel bedrijven/sectoren die het slecht doen en geviseerd worden door short sellers? Dus waarom net Gamestop?

Hoe ik het begrijp was er door de komst van een nieuwe CEO en een nieuwe (digitale) strategie van het bedrijf toch een redelijke bull case te maken. Dus is deepfuckingvalue beginnen investeren, als berekende gok. Men heeft dan beseft dat er meer aandelen geshort werden dan dat er beschikbaar waren, en dat er dus groot potentieel was voor een short squeeze (dit hoeft trouwens niet altijd zo dramatisch te zijn als bij VW het geval was) onder de juiste omstandigheden. Zo is de bal aan het rollen gegaan. Pas later is het hele retail investor vs hedge funds connotatie er bij gekomen.

Hoe ik het begrijp was er door de komst van een nieuwe CEO en een nieuwe (digitale) strategie van het bedrijf toch een redelijke bull case te maken. Dus is deepfuckingvalue beginnen investeren, als berekende gok. Men heeft dan beseft dat er meer aandelen geshort werden dan dat er beschikbaar waren, en dat er dus groot potentieel was voor een short squeeze (dit hoeft trouwens niet altijd zo dramatisch te zijn als bij VW het geval was) onder de juiste omstandigheden. Zo is de bal aan het rollen gegaan. Pas later is het hele retail investor vs hedge funds connotatie er bij gekomen.
Daar komt het zowat op neer, maar DFV had ook al gezien dat het aandeel sterk werd geshort:

... Wat zouden julie adviseren voor dus eerder op lange termijn waar ik toch eenvoudig kan uitstappen?
Ik heb Inbev en Telenet al even en die doen het ondertussen heel goed maar die had ik gekocht na de crash in maart dus dat was een buitenkans.
Bel20 lijkt mij een logische instap maar daar blijken jullie hier geen te grote fan van en ik wil best wel wat specifieker te werk gaan, mits wat winnen van kennis eerst. Welke bedrijven zijn nog van de coronadip aan het opklimmen bijvoorbeeld?

Zoals anderen hier al aangaven: voor langere termijn ben je beter af met een tracker, qua spreiding.
Maar inderdaad geen Bel20 ;)
Ik zou denken aan S&P500 en/of een ETF op emerging markets.

Of je koopt gewoon 40x 5k blue chips. Ergste dat je kunt doen is not invested zijn. De rest is details. Beter 6% ipv 0% door niet invested te zijn. En jajaja, misschien had het 6.5 of 7% kunnrn zijn. But who cares?

Mega beats van Google en Amazon.
SPY $220 earnings incoming.
Aan bescheiden 20x multiple = SPX 4400

Aan huidige 3850 slechts 17.5 multiple.
"Overvalued" markten.

Nu weet ik eerlijk gezegd niet of ik chapeau moet zeggen of mijn hoofd moet schudden. Ik vraag me oprecht af wat zijn redenering is om er in te blijven. Hij gelooft wss oprecht dat dit gestaag zal doorgroeien in de komende maanden?

Nu weet ik eerlijk gezegd niet of ik chapeau moet zeggen of mijn hoofd moet schudden. Ik vraag me oprecht af wat zijn redenering is om er in te blijven. Hij gelooft wss oprecht dat dit gestaag zal doorgroeien in de komende maanden?
Of hij liegt. Dit is zijn grote kans om zijn 15 minutes of fame uit te buiten, door te liegen over zijn GME positie kan hij dat wat langer uitmelken. Hoe hij dat te gelde maakt is iets anders, mogelijks krijgt hij ne cut van ad revenue op Reddit. Ge hebt niet eens photoshop nodig, gewoon waarden in de DOM-tree aanpassen. Kleine kans dat het uitlekt — hoewel ik weet niet wat zijn totale vermogen is (en of het ueberhaupt zijn privé vermogen is).

Hij is al lang binnen hoor. Heeft reeds +10 miljoen dollar omgezet van aandelen naar cash.
Waarschijnlijk beschouwt hij dit als een extraatje.

Ik denk als hij verkoopt dat dan heel dat forum de handdoek in de ring gooit...
Dan is het echt voorbij.

Laatst bewerkt:
Over welke IWDA en EMIM gaat het hierboven juist?
We hebben het er een week geleden over gehad. Ok ja, tegenwoordig is dat wel 30 pagina's geleden.

Wachten op de volgende biotech boite die ik op het spoor kom.
Frequency Therapeutics moet je eens bekijken, wellicht het eerste bedrijf ooit dat hearing loss (deels) zal kunnen reversen. Over 2 maanden komen hun fase 2 resultaten uit. Fase 1 toonde heel wat potentieel: verschillende mensen die pre-treatment pakweg 10 van de 50 woorden verstonden en post-treatment steeg dit naar 30-40 woorden. Indien hun product op de markt geraakt is dit een tenbagger, en kan potentieel al binnen enkele jaren aangezien ze fast-tracked zijn.

Ik heb nog geen positie maar ga misschien wel eentje openen aan 0.5-1% van mijn portfolio waarde als speculatieve play.

Mss moet die vroegere thread vanop 9lives terug open die ik rond 2010 had geopend (Passive Investing - Indexing - ...)
Goed idee, feel free om opnieuw de eer te krijgen 😁
Mss ook een opsplitsing tussen gewone "aandelen" en "opties"?
Lijkt mij minder interessant. Aandelen en opties leunen m.i. veel dichter bij elkaar dan aandelen vs passive investing.
Maar ik hoor het graag mocht de meerderheid het anders zien.

Dat DFV nog in the game zit is ronduit beangstigend. Ofwel gaat hij alles verliezen, en dan vind ik het erg voor hem, ofwel gaat er toch nog een squeeze komen, en dan heb'k mezelf nogmaals de das omgedaan.

Dat DFV nog in the game zit is ronduit beangstigend. Ofwel gaat hij alles verliezen, en dan vind ik het erg voor hem, ofwel gaat er toch nog een squeeze komen, en dan heb'k mezelf nogmaals de das omgedaan.
Aandeel is al gezakt tot 90 USD. Ge kunt nog altijd een gokje wagen met een beetje van uw fun money :geek:

Terug
Bovenaan