Kleine Beursfeiten

Ik ga mijn portefeuille rond de 50% BRK houden, al hou ik de boot nog even af tot er een klein dipje is om hier bij te kopen.
Voor de rest heb ik UMI toegevoegd (ik trade gemakkelijk in & uit mijn werkgever :)) en volg ik onze vriend Paul in CFE.

Stiekem heb ik ook nog een crypto ETP gekocht.
Ik blijf erbij dat individuele coins kopen puur gokken is maar ik verwacht wel dat crypto currency een toekomst heeft.

Zit nog 15-20% in cash momenteel, nog wat opportuniteiten afwachten. Een semiconductor fund zou nog interessant zijn...

Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk een nieuwe mijlpaal gehaald, 30k winst op mijn aandelen (zat al best lang er net onder)! Woehoe, feestje!
Gefeliciteerd want dat is idd al een stevig winstbedrag. Geeft vermoedelijk een goed gevoel en rust voor toekomstige dipjes.

Wat zijn je plannen voor de toekomst - meer aandelen? minder cash? Individuele picks, ETF, ...? - dacht dat je ook een deel crypto had?

Ik twijfelde om over te schakelen naar ETF's maar in 2021 heeft port de meeste indexen verslaan maar ik weet niet met welke marge omdat er doorheen het jaar vrij fors is bijgekocht, ik ga dus nog een poging wagen om dit in 2022 te herhalen.

Gefeliciteerd want dat is idd al een stevig winstbedrag. Geeft vermoedelijk een goed gevoel en rust voor toekomstige dipjes.

Wat zijn je plannen voor de toekomst - meer aandelen? minder cash? Individuele picks, ETF, ...? - dacht dat je ook een deel crypto had?

Ik twijfelde om over te schakelen naar ETF's maar in 2021 heeft port de meeste indexen verslaan maar ik weet niet met welke marge omdat er doorheen het jaar vrij fors is bijgekocht, ik ga dus nog een poging wagen om dit in 2022 te herhalen.
Sowieso blijf ik veel in ETF's steken met af en toe eens iets speculatief er bij (voor relatief laag bedrag). Er zit ook nog een heel stuk in crypto, maar dat is hier niet bijgeteld (de volgende mijlpaal met de 2 gecombineerd is 75k winst, of nog 1600€ winst zien te halen). Maar dat stuk crypto is gewoon op goed geluk en staat momenteel vooral gestaked in een stablecoin. Plan is om ergens dit jaar appartement/huis bij te kopen, alleen nog niet zeker of ik daar nu best voor ga lenen of niet (niet hypothecair, dus niet aan de typische rentevoeten...)

Wat is me dat hier voor een Let the beast go monsterdag zeg.

Ergens wel jammer, ik hoopte dat Omicron nog wat paniek ging veroorzaken in de olieaandelen waardoor ik er nog zwaarder kon in gaan.

Bij mijn aankoop van oxy onder 29$ ,wat mijn grootste in port is , had ik initieel ook gedacht om af te wachten op een coronaatje om nog lager op te pikken, gelukkig niet gedaan:) Kan nog altijd wel terugvallen bij een coronaatje in de toekomst maar zal zich wel herstellen en opec zal wel ingrijpen....Oxy stock gaat volgens mij veel hoger rendement behalen eoy dan de rest vd petrolboeren omwille van onderwaardering door hun schulden en ze hebben itt de rest nog geen divy dus dat zit er ook aan te komen komende kwartalen...50/60$ vind ik niet onrealistich eoy.

Met relatief grote posities (plaatsen 2,3 en 4 in allocatie) in Ageas, KBCA en D'ieteren een mooie dag vandaag, helaas een tikje voor nummer 1, VGP

Te snel geweest , zscaler heeft nog een deftige negatieve bijdrage geleverd. Maar goed, er was veel tijd vandaag want zo day2day is niet de bedoeling - we willen gewoon rijk worden op termijn en liefst met zo min mogelijk inspanning :ROFLMAO:

Tegenvallers hier.

Ntr
Dgx
A
Bio
Tmo
Ilmn

😑
Hoer alle growth ferm omlaag.
Omdat 10yr rates fucking 2% omhoog gaan.

Alle big money fondsen met hun simplistische modelletjes dumpen alles dan maar alsof de groei stopt lol

Healthcare ook een shit opening tot en met.
Wordt imo meegezogen door vooruitzicht dat covid voorbij is.
Modelletjes zeggen naar beneden en alle kwaliteitsbedrijven in die sector meegezogen met de ETF shit en met sector rerate naar beneden.

Ah well, deze dwaze toestanden creëren opportuniteit. En verklaren waarom fondsen vrij consistent underperformen.

Ik zat eens te kijken om over te stappen naar IB. Saxo irriteert me meer en meer. Je account aanmaken is daar wel een uitgebreide procedure :).

Wat is Mifir? Ik vind daar weinig over terug.
En lenen jullie stocks uit? Zogezegd geen risico aan verbonden ...

Ik heb die specifiek gekocht omdat die actief zijn in non-covid sector toen alles op zijn gat lag. Expecting strong rampup eens de ziekenhuizen weer volop non covid testing gaan doen. Covid voorbij en alle diagnostic gewoon naar beneden....

Nutrien smijt zijn CEO vandaag buiten bij top Q results 👌 geen idee wat daar aan de hand is...

Ik zat eens te kijken om over te stappen naar IB. Saxo irriteert me meer en meer. Je account aanmaken is daar wel een uitgebreide procedure :).

Wat is Mifir? Ik vind daar weinig over terug.
En lenen jullie stocks uit? Zogezegd geen risico aan verbonden ...
MIFIR, is dat zo een nummer dat ze vragen?
Denk dat het gewoon ofwel uw ID-kaart nummer is rijksregister nummer. Een van die twee.

Ik leen niet uit.
Bij een goeie broker is risico nihil. Bij iets als degiro zou ik het wel niet doen. :p
Enige risico is dat er kans is dat men uw aandelen niet kan terug geven (degene die ze van u heeft geleend). Maar in praktijk gaat ge er vanuit dat zoiets nooit gebeurd (of toch zeker niet bij een goeie broker).

Hoer alle growth ferm omlaag.
Omdat 10yr rates fucking 2% omhoog gaan.
Of 'growth' is extreem overgewaardeerd, was de laatste 5 jaar 1 grote momentum en retailbelegger hype, en jack the ripper is op komst.
En daarvoor is geen specifieke catalyst nodig, net als in 2000.

Ik leen aandelen uit, maar zijn er hier nog die hieruit een deftig bedrag puren?

Wel kut dat ik hierover 30% RV ga moeten betalen... Tenzij ik het "vergeet" aan te geven. 😁

Als je het bijna parabolische koersverloop ziet van bepaalde aandelen, moet je geen grote geleerde zijn dat het feest niet blijft duren.

“Deze keer is het anders”, dat zei men in 1999/2000 ook.

Of 'growth' is extreem overgewaardeerd, was de laatste 5 jaar 1 grote momentum en retailbelegger hype, en jack the ripper is op komst.
En daarvoor is geen specifieke catalyst nodig, net als in 2000.
Er is zoveel shit dat gehyped wordt tot en met.
Meer er is ook hoge kwaliteit dat gewoon goedkoop is. Sommige ervan hebben hoge multiples, maar die gaan snel naar beneden.

Terug
Bovenaan