Kleine Beursfeiten

Is aandelen kopen van Shell puur om het dividend te doen dan? Want als ge kijkt naar afgelopen 10j, dan schommelt de koers toch gewoon tussen paar euro's en haalt ge er toch geen winst uit op lange termijn? Nu komen ze wel van een dipje natuurlijk

Ja, maar wel 8% per jaar. Ik heb mijn shells al bijna 10 jaar. En indertijd kreeg je aandelen ipv cash dividend. Op die jaren is mijn positie bijna verdubbeld en along the way nog wat cash dividend bijeen gesprokkeld.

Eens je een sizable amount hebt, ga je niet meer gokken en hopen op 50% winsten. Saaie 8% per jaar is goed :-)

Iemand die Degiro gebruikt hier? Zou je eens willen kijken wat de huidige koers van GME is op de NYSE? Bij mij is die nog 328.... maar dat klopt helemaal niet. Mocht die straks niet updaten, zou ik zelfs niet kunnen verkopen aan de echte koers aangezien er een limiet is van 202 EUR ofzo.

Olie is precies goed aan het gaan.
Ik koop om eeuwig te houden maar 45% bij een ETF op een halfjaar is toch leuk :) ING is +50% op een half jaar.

Ik heb het gecompenseerd door wat GME en AMC te kopen.

Het is altijd interessant om te zien hoe sommige (reddit/twitter) gebruikers op de voorgrond treden als een aandeel sterk stijgt of daalt. Heel vaak iets in de zin van: "ik zag dat al lang aankomen. Zie je wel." Maar nooit zijn ze er zelf ingestapt (buy of sell).

Zoals eerder gezegd, wacht ik gewoon af. Ik heb nu wel een stop gezet op 85 USD. Kwestie dat ik toch nog meer dan een 100% return heb. Het ging nooit een levensveranderende trade zijn, maar het is wel spijtig als het helemaal terugkeert.

Daarnaast ben ik ook benieuwd hoeveel van de 8 miljoen WSB-redditers er nog zullen blijven.

Laatst bewerkt:
Met alle commotie van de voorbije dagen heb ik nog eens wat geld overgemaakt op DeGiro. Buiten FUTU, dat door @Racing_Genk nog op 9Lives werd aangeraden zit ik 100% in de gekende IWDA/EMIM combo. Ik had verwacht dat er hier en daar wel een koopje kon gedaan worden, maar bijna alle individuele aandelen die ik volg staan mooi in het groen.
Watchlist: ADYEN, Avantium, FASTNED, Infineon Technologies, Royal Dutch Shell B, SAP, ServiceNOW, Umicore, Varta AG, VISA, ASML Holding, Danone.

Waarom? De prijs is de prijs, ook al staat die fout op DeGiro. Bij transacties zal DeGiro wel gewoon de geldende marktprijs nemen hoor.
Degiro laat niet toe om aan de huidige (echte) marktprijs te verkopen omdat de prijs in de app te hoog is. Waardoor je dus niet kan verkopen als het moet.

Degiro laat niet toe om aan de huidige (echte) marktprijs te verkopen omdat de prijs in de app te hoog is. Waardoor je dus niet kan verkopen als het moet.
Neen, Degiro laat u gewoon niet toe om buiten de reguliere handelstijden te handelen. Binnen 30 min gaat uw marktorder verzonden worden en wordt het verkocht aan de openingsprijs.

GME @ 133$ pre-opening.
Allé, het kan nog alle kanten uit natuurlijk, maar fundamenteel gezien is dat imo nog altijd een hele hoop geld voor een stervende business.

GME @ 133$ pre-opening.
Allé, het kan nog alle kanten uit natuurlijk, maar fundamenteel gezien is dat imo nog altijd een hele hoop geld voor een stervende business.
als de kleine beleggers in paniek schieten dan kan het héél snel naar beneden gaan natuurlijk,... blijft amusant om vanop de zijlijn te bekijken en "analyseren", maar zou er geen geld durven insteken... dan slaap ik 's nachts niet denk ik

als de kleine beleggers in paniek schieten dan kan het héél snel naar beneden gaan natuurlijk,... blijft amusant om vanop de zijlijn te bekijken en "analyseren", maar zou er geen geld durven insteken... dan slaap ik 's nachts niet denk ik
Ik probeer per definitie met niet teveel te laten afleiden door situaties als de deze, als ik al mee doe is het door er calls op te kopen. Hier ben ik nog een beetje aan het twijfelen om bear call spreads te doen, gewoon omdat de premie nog zo verdomd hoog ligt. Maar het kan gemakkelijk in je gezicht exploderen.
Geef mij maar BAC, Visa, MA, MSFT, QQQ, ... die dalen met 2%-5% om dan volop puts te verkopen en ze een paar dagen later alweer af te sluiten.

Krijgen we vandaag een 'dead cat bounce', een echte poging om nog eens omhoog te klimmen of is het helemaal naar sub 100 opnieuw?
Ik ben benieuwd.

Terug
Bovenaan