Kleine Beursfeiten

goh, slechts fase 1 achter de rug, terwijl Biontech en Moderna nu hun mRNA vaccins aangepast aan omikron aan het fase3 testen zijn ... een beetje clickbait dus ;)
De gecombineerde fase 2-3 was bij de mRNA's slechts 3-4 maanden hé.

En van het aangepaste vaccin tegen delta hebben we nooit resultaten gezien alhoewel ze dat zouden doen, dus ik ben een beetje sceptischer dan vroeger over dat snelle aanpassingsvermogen.

En als een nieuwe variant komt, begint het opnieuw. We zien nu dat dan eerst de wereld potentieel 4-5 maand terug op slot moet, vooraleer er aangepaste vaccins effectief geproduceerd worden. En die moeten dan nog werken.
Die 6 weken om aan te passen waarvan vroeger sprake, blijkt wel wat langer precies...

Dus een realistisch vooruitzicht op een universeel vaccin vind ik wel vrij spectaculair.

Niewe aankoop: Berkshire hathaway
Port:

Gbl
Sentinel1
Berkshire
Buildersfirstsource
Zscaler
Oxy
Bntx (zeer beperkt)

1.Tips/kritiek?
2.In een berenmarkt gaan die wellicht mee naar beneden?

@Brt Ziet er een beetje van alles uit in uw portfolio? Wat small cap, wat grote holdings, oil play,... Wat is uw algemene strategie? Groeiaandelen, value aandelen?, dividend play?

Meer in detail: geen enkele healthcare? Een JNJ, Merck,... Zijn defensiever. Niet dat die niet naar beneden gaan bij een bearmarkt, maar zullen zeker minder volatiel zijn.

@Brt Ziet er een beetje van alles uit in uw portfolio? Wat small cap, wat grote holdings, oil play,... Wat is uw algemene strategie? Groeiaandelen, value aandelen?, dividend play?

Meer in detail: geen enkele healthcare? Een JNJ, Merck,... Zijn defensiever. Niet dat die niet naar beneden gaan bij een bearmarkt, maar zullen zeker minder volatiel zijn.
Gbl,bldr en berkshire is voor de langere termijn (renteverhogingen).
De rest is afhankelijk van kwartaalresultaten-sentiment-speculatie en hierop proberen in te spelen...
Nog iemand een tip mbt petrol? Is Apa een aanrader?

GBL en berkshire zitten hier ook in de PF. Maar bij mij is dat gewoon als saai stuk van de PF.

Als je wil gokken op renteverhogingen kun je beter banken nemen. Of bedrijven met veel pricing power en fixed schulden (e.g. Inbev - oops, did I say that).

Juist gecheckt. Nog een half % van ATH. YTD 27% + 68k. Choochoo. 1mo return -0.5% (weinig verrassend gezien de ATH een maand geleden :rofl:). Betere sideways moves laatste weken.

Niemand hier op het forum die aan kortetermijn speculatie doen? Ik gisteren oxy opgepikt onder de 27$ en nu 5% winst dus als ik nu verkoop dan ongeveer 300 dollar winst wat toch heel makkelijk is...Bij dip oppikken en nadien verkopen, doet niemand dit? Niet genoeg winst-rendement?
Nee, geen korte termijn speculatie. Maar momenteel wel alles van DeGiro naar IB aan het overzetten door bij degiro te verkopen en bij IB te kopen (en ik versnel het proces door op beide platformen zwaar gebruik te maken van margin trading zodat ik meer vrije cash heb om te transfereren).

Wat ik gemerkt heb is dat als mijn aandelen serieus volatiel zijn, zoals de laatste weken waarbij ze oftewel sterk dalen, oftewel sterk stijgen, maar steeds met een duidelijke trend, ik altijd een kleine marge van +- 0.2% kan nemen. Bv als de trend dalend is verkoop ik ze eerst en koop ik ze een paar minuten later wat lager in, als de trend duidelijk naar boven is koop ik eerst en verkoop ik ze nadien, steeds met een kleine marge winst. Niet dat ik geloof dat dit op lange termijn een duurzame strategie is, want als je net je transactie doet op het moment dat de trend omdraait zal het niet meer werken en zit je vast met je aandelen. Daytraden geloof ik dus niet in als retailbelegger aangezien je tegen professionals concurreert, gewoon een observatie die ik wou delen. (Ik moet geen beurstaks betalen, anders zou die 0.2% nog steeds verlieslatend zijn).

Laatst bewerkt:
Niewe aankoop: Berkshire hathaway
Port:

Gbl
Sentinel1
Berkshire
Buildersfirstsource
Zscaler
Oxy
Bntx (zeer beperkt)

1.Tips/kritiek?
2.In een berenmarkt gaan die wellicht mee naar beneden?
Builder (y)
Berkshire ook ok.
De SaaS ken ik minder van.

OXY, dat is een hoop schulden. Blijf ik van weg.

Laatst bewerkt:
Nee, geen korte termijn speculatie. Maar momenteel wel alles van DeGiro naar IB aan het overzetten door bij degiro te verkopen en bij IB te kopen (en ik versnel het proces door op beide platformen zwaar gebruik te maken van margin trading zodat ik meer vrije cash heb om te transfereren).

Wat ik gemerkt heb is dat als mijn aandelen serieus volatiel zijn, zoals de laatste weken waarbij ze oftewel sterk dalen, oftewel sterk stijgen, maar steeds met een duidelijke trend, ik altijd een kleine marge van +- 0.2% kan nemen. Bv als de trend dalend is verkoop ik ze eerst en koop ik ze een paar minuten later wat lager in, als de trend duidelijk naar boven is koop ik eerst en verkoop ik ze nadien, steeds met een kleine marge winst. Niet dat ik geloof dat dit op lange termijn een duurzame strategie is, want als je net je transactie doet op het moment dat de trend omdraait zal het niet meer werken en zit je vast met je aandelen. Daytraden geloof ik dus niet in als retailbelegger aangezien je tegen professionals concurreert, gewoon een observatie die ik wou delen. (Ik moet geen beurstaks betalen, anders zou die 0.2% nog steeds verlieslatend zijn).
Hier een aanvraag gedaan voor een transfer van mijn aandelen naar IB vorige week. Benieuwd hoelang dat nog gaat duren...

Dat retailbeleggers per definitie concurreren tegen professionals is imo echt de grootste hoax op de beurs.

Hier een aanvraag gedaan voor een transfer van mijn aandelen naar IB vorige week. Benieuwd hoelang dat nog gaat duren...

Dat retailbeleggers per definitie concurrentie hebben van professionals is imo echt de grootste hoax op de beurs.
Ook van DeGiro? Geen idee hoelang het duurt, ik las op Reddit dat sommigen weken moesten wachten, vandaar toch maar voor de verkoop/koop optie gegaan. Via margin trading gaat het veel sneller dan verwacht. Ik dacht dat het mij 2-3 maanden zou duren, maar op een maand zal alles rond zijn.

Ook van DeGiro? Geen idee hoelang het duurt, ik las op Reddit dat sommigen weken moesten wachten, vandaar toch maar voor de verkoop/koop optie gegaan. Via margin trading gaat het veel sneller dan verwacht. Ik dacht dat het mij 2-3 maanden zou duren, maar op een dikke maand zal alles rond zijn.
Inderdaad van DeGiro. Heb de aanvraag gedaan via IB maar weet eigenlijk niet of ik DeGiro ook op de hoogte moet brengen?
Portfolio was voor mij te eenvoudig (enkel VWCE) en te groot om via de bank te laten gaan... geen zin in alarmbellen.

Heb wel (beperkt) wat aandelen bij Binck verkocht om te transfereren maar wacht nog op een mogelijke extra dip om terug in te kopen.

Inderdaad van DeGiro. Heb de aanvraag gedaan via IB maar weet eigenlijk niet of ik DeGiro ook op de hoogte moet brengen?
Portfolio was voor mij te eenvoudig (enkel VWCE) en te groot om via de bank te laten gaan... geen zin in alarmbellen.

Heb wel (beperkt) wat aandelen bij Binck verkocht om te transfereren maar wacht nog op een mogelijke extra dip om terug in te kopen.
Hier 2 dagen geleden telefoontje van HelloBank met een hoop vragen achter de oorsprong van dat geld. :biglaugh:
Hun AML procedures staan daar dus ook op punt.

En volgens mij moet je bij DeGiro niks melden, maar als het lang duurt zou ik een ticket openen bij IB om wat druk te zetten.

Als ge beurstaks moet betalen lijkt het mij toch best ze te laten transferren.
Tenzij het allemaal lage bedragen zijn.

0.35% verkoop en 0.35% terug kopen loopt snel op.

Terug
Bovenaan