Kleine Beursfeiten

Momenteel doe ik mee met de beursrally met eentje in het team die meeschrijft aan 1 van die beleggingsblaadjes.

Tot hiertoe lijkt het uit te draaien op een afgang voor hem. :biglaugh:

Beursrally heeft bitter weinig te maken met beleggen, face it. Beleggen met een horizon van 10 weken, dat is gewoon gokken en geluk hebben.

Beursrally heeft bitter weinig te maken met beleggen, face it. Beleggen met een horizon van 10 weken, dat is gewoon gokken en geluk hebben.

Ja inderdaad, maar het tijdschrift produceert wel korte termijn advies, gebaseerd ook op een korte termijn visie op de economie, dus ik verwacht er wel van dat ze dan beter presteren op korte termijn ook.

Je kan op korte termijn ook strategiëen volgen die verder gaan dan blindelings gokken (bijv. kijken hoe het aandeel gaat reageren op een quarterly earnings announcement (en opties kopen/verkopen in aanloop hiervan), een pair trading strategie waarbij je inzet dat ze terug naar het gemiddelde gaan bewegen, ...)).

Je kan op korte termijn ook strategiëen volgen die verder gaan dan blindelings gokken (bijv. kijken hoe het aandeel gaat reageren op een quarterly earnings announcement (en opties kopen/verkopen in aanloop hiervan), een pair trading strategie waarbij je inzet dat ze terug naar het gemiddelde gaan bewegen, ...)).
Tuurlijk bestaan er tradingstrategieën die op kortetermijnrendementen gericht zijn, maar daar is dit spel echt niet voor ontworpen; je kan bv. niet shorten en geen opties of hefboomproducten verhandelen.

Het was dan bijna tijd om Lemonade te kopen zeker?

Disruptive digitalisation with AI en machine learning van de dinosaurussen in de verzekeringsindustrie!

AI disruptation met TAM van 7000 triljard en slechts te koop aan 38x price/sales!
En waarschijnlijk planten ze ook bomen, dus sustainable en esg as fuck!

Koopje!

@JanusDR

Hier op werk ooit een genius gehad die op alles BigData en AI zei. Buzzzzz

"Cege, kun je geen BigData gebruiken?".
- " Wat is je probleemstelling?"
"BigData kan het proces beter maken"
- "Maar het werkt toch perfect nu?" (ging dus over een Excel sheet van 200 lijntjes of zo)
"Maar misschien beter met BigData of AI"

Je weet wel, AI kan dingen oplossen die geen probleem zijn.

@JanusDR

- "Maar het werkt toch perfect nu?" (ging dus over een Excel sheet van 200 lijntjes of zo)

Selecteer die 200 lijntjes, verander lettergrootte naar 128 et voila: big data

@JanusDR

Ge steekt die excel in Google sheets. Dan zeg je "ik heb het in de cloud opgeslagen en het is te queryen met Google BigQuery".

@JanusDR

Dat excelbestand kan je volgens mij in het huidige beursklimaat wel IPO'n voor minimum 10 miljard.

Zeg dat er een deep learning neural network logaritme mee gemoeid is, met een voorziene groei van 150% per jaar.

Waarna het na een aantal jaar zo slim wordt dat er hoogstwaarschijnlijk een autonome vliegende elektrische auto komt uitgerold.

Dit alles co2 neutraal uiteraard, en een diversity compliant raad van bestuur bestaande uit zwarte lesbische midgetvrouwen.

Clown market 🤡

Mislukt product placement of gewoon pech dat het hun product was? :tongue:

"Clown market" vind ik prachtig verwoord!

Dat excelbestand kan je volgens mij in het huidige beursklimaat wel IPO'n voor minimum 10 miljard.

Zeg dat er een deep learning neural network logaritme mee gemoeid is, met een voorziene groei van 150% per jaar.

Waarna het na een aantal jaar zo slim wordt dat er hoogstwaarschijnlijk een autonome vliegende elektrische auto komt uitgerold.

Dit alles co2 neutraal uiteraard, en een diversity compliant raad van bestuur bestaande uit zwarte lesbische midgetvrouwen.

Elk kwartaal kun je bij het R&D praatje de bullshit bingo aflopen.

AI
Deep learning
Robot en cobot
Block chain
Big data

Maar gewoon name droppen, geen probleemstellingen

Is er iemand die gaat inschrijven op de IPO van DIDI Chuxing (Uber v China) binnenkort? Ze hebben vorige week hun file ingediend om te gaan noteren in New York. In tegenstelling tot Uber heeft DIDI laatste kwartaal wel winst geboekt.

Daarnaast is Didi zelf ook bezig met self driving technologie. Uber is hier al een tijdje mee gestopt. Een eerste self driving testproject is recent goedgekeurd in Beijing.

Door een eerdere deal om Uber uit de Chinese markt te krijgen, heeft Uber nu wel 12% positie in Didi. Die zijn dus ook tevreden als die waardering zo waanzinnig hoog gaat.
Didi wordt nu van de beurs gehaald op zijn all time low.
-60% van de IPO prijs.

Could we have known?

Yes we could.
- consensus onder autonomous driving experts dat het er nog minstens 10 jaar niet is. De laatste, maar essentiële, 5% blijkt veel complexer dan aangenomen.

En dan nog, bij robotaxis zouden ze de kapitaalkost van de auto's zelf moeten dragen. Nu wordt dat gedragen door chauffeurs die niet goed snappen wat afschrijvingen zijn.
Dus naar winstgevendheid toe is dat helemaal niet voor de hand liggend dat dat beter zou zijn voor de ubers van deze wereld.

- Didi maakte verlies van tussen 1,5 miljard en 2 miljard zowel in 2018, 2019, 2020 en 2021 zal hetzelfde zijn. (Hun winst in afgelopen kwartaal is enkel door niet-recurrente meerwaarden op participaties, anders was het weer zwaar verlies.
Typisch ipo-opsmuk gedrag dus.)

Kortom, neen.

Gokkers kunnen zeker een gokje wagen, in de wetenschap dat je dan op lange termijn het resultaat van gokkers zal bereiken :)

Volgens een artikel zou de kassa van Didi vol cash zitten van de IPO in de US.

Didi koopt nu alles lekker goedkoop terug, gaat dan naar de beurs van Shanghai met een nieuwe IPO en passeert nog eens langs de kassa.

Ik ruik een Janus beleggingstip voor na de verhuis. 🥰

F*ck eh, zo druk op het werk gehad dat ik niet V en MA uit het oog verloren was. Die puts op 200$ op V noteerden echt dik qua premie en worst case eindig je met een cash machine aan een redelijke entry price.

Nog een 3-tal weekjes te gaan, en het jaar lijkt al weer af te stevenen op dikke winsten voor quasi alle equities.
Toegegeven, Visa/Mastercard had ik niet verwacht in het bordeaux te zien staan, maar zo staan ze wel goed geplaatst om in 2022 weer op te veren als de rally zich doorzet.

Ik heb al vaker gehoord (en nu hier ook in het beurstopic) dat mensen enthousiast zijn over seeking alpha. Heb al eens op hun website gekeken, maar wat kan ik hier precies van verwachten? Waarvoor gebruiken jullie het specifiek? Misschien moet ik eens een maandje premium uitproberen.

Ik heb al vaker gehoord (en nu hier ook in het beurstopic) dat mensen enthousiast zijn over seeking alpha. Heb al eens op hun website gekeken, maar wat kan ik hier precies van verwachten? Waarvoor gebruiken jullie het specifiek? Misschien moet ik eens een maandje premium uitproberen.
Normaal kan je 14 dagen gratis proberen, dus gewoon zorgen dat je op tijd annuleert.
Je vindt er analyses, nieuws, earning call transcripts, financials, ... van bijna alle bedrijven. De analyses worden wel geschreven door gelijk wie, dus niet door professionelen, hier best rekening mee houden maar er zitten wel voldoende interessante dingen bij. Als je zoals mij niet in staat bent om grondige analyses te doen is het wel interessant.

Inderdaad, als je zelf niet quasi fulltime analyses wil of kan doen, is het beter om publiek beschikbare artikels te lezen van random dudes op het internet die geen enkele verantwoording dienen af te leggen.

Dat geeft jou een groot voordeel ten opzichte van professionele hedge funds en analisten waardoor je de markt en indexen kan verslaan.

Laatst bewerkt:
Anderzijds heb je niet zelden een dikke winnaar nodig om de markt te kloppen natuurlijk, en dan mogen die winnaars nog voor het grijpen liggen blijkt het toch niet zo eenvoudig om die te vinden en als je uiteindelijk toch eentje vind moet je nog de balls hebben om daar een meer dan gemiddeld gewicht aan toe te kennen.

In 2020 moest eigenlijk iedereen zijn huis (als je er een had) verkocht hebben om te investeren maar de werkelijkheid is dat we nog nooit zoveel huizen hebben gekocht die we bovendien nog nooit zoveel hebben betaald. Ook zouden de spaarrekeningen allemaal leeg moeten geweest zijn maar zelf deze zijn in 2020 aangegroeid.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan