Kleine Beursfeiten

anders kunnen we elk ons lijstje van aandelen doorgeven en kan hij hier elke morgen een overzichtje posten van alle stijgingen en dalingen :)
Zou er geen add-on bestaan om de tickers van ieder zijn portfolio te tonen bij de user-info of in de footers? (zoals op het forum van jong beleggen het geval is eigenlijk).

Zou er geen add-on bestaan om de tickers van ieder zijn portfolio te tonen bij de user-info of in de footers? (zoals op het forum van jong beleggen het geval is eigenlijk).
Ik ken alleen de podcast jong beleggen. Het forum kan ik niet vinden.

Daarvoor moet je 'vriend van de show' worden voor €5/maand. Dan heb je toegang tot de community en hun divident tracker. Ik ga dat ook eens beginnen doen. Blijkbaar wel degelijke community die niet zo gevoeling is aan memes en hypes zoals de community/discords van youtubers en dergelijke. Dennis is wel een openbare website begonnen. Kan ook nog wel interessant worden. https://dennisemmelkamp.nl/

Niet defensief: Gevestigde tech als Microsoft, Apple, Texas Instruments etc + wat hippe en sexy tech Sonos, Airbnb, Uber, Netflix etc

Defensief: Walmart, Kimberly-Clark, Proctor en Gamble, Home depot, Colgate-Palmolive, Pepsico, Unilever etc

No go's: Belgische aandelen (Ontex, Abi, Nationale bank, Bpost ...)
Het is weer grappig dat je nu juist weer al de Belgische rommel opsomt...

Het is nochtans niet moeilijk om goeie Belgische aandelen te nemen die ook nog eens heel defensief zijn. AvH, Sofina, GBL, GIMV, Brederode, Aedifica,...

Wat is de reden dat Telenet al 5 jaar dalende is? Het is mijn eerste aandeel ooit aan GAK €14,3 dus nog altijd een topper voor mij:) Altijd tevreden geweest van hun producten en service en ik overweeg wel eens om bij te kopen maar het wordt hier geregeld ook aangehaald als voorbeeld van hoe het niet moet.
Die telecombedrijven hebben regelmatig last van hoge investeringen (zoals 5G toestanden nu) en zijn van nature defensiever bij een dalende algemene beurs. Bij een bullmarkt blijven die achter.

Daarvoor moet je 'vriend van de show' worden voor €5/maand. Dan heb je toegang tot de community en hun divident tracker. Ik ga dat ook eens beginnen doen. Blijkbaar wel degelijke community die niet zo gevoeling is aan memes en hypes zoals de community/discords van youtubers en dergelijke. Dennis is wel een openbare website begonnen. Kan ook nog wel interessant worden. https://dennisemmelkamp.nl/
Fundamenteel probleem dat ik heb met Pim Verlaan (Jong Beleggen) is dat hij nogal misleidt door elke maand extra geld (3 à 4 duizend euro) toe te voegen aan zijn portefeuille (daar is niks mis mee natuurlijk) en dan elke week met zijn portefeuillewaarde ligt te stoefen en te zeggen dat hij nieuwe ATH's behaald heeft.

Tja, als je elke maand geld toevoegt aan je port dan is het niet moeilijk om ATH te halen hé :rofl:

De podcast op zich vind ik wel amusant om te luisteren, maar er zit te weinig fundamentele analyse van de aandelen in naar mijn goesting.
Heb ook zo'n week proef om dat forum genomen maar echt hoogstaand waren de bijdragen daar toch niet, ik denk dat je beter je geld aan seekingalfa geeft dan

Die Dennis is idd al beter, en om bij de Hollanders te blijven -> de podcast van Rowan Nijboer is ook wel interessant om te volgen.

Zit nog niet zo ver in de podcat reeks, en moet zeggen dat ik hem nog niet zo heb horen stoefen. Je kan toch ook kijken naar zijn performance? Zijn portfolio staat ook publiek.

Daarnaast moet je het toch maar doen, een podcast maken, een tool er rond bouwen, ik wou dat ik zelf op het idee gekomen en het kon maken.

Het is ook niet gericht op fundamentele analyse, maar vooral op beginners met meer algemene info.

Bijlagen

• Screenshot 2021-12-09 at 11.03.43.png
    Screenshot 2021-12-09 at 11.03.43.png
    118,4 KB · Weergaven: 19
Zit nog niet zo ver in de podcat reeks, en moet zeggen dat ik hem nog niet zo heb horen stoefen. Je kan toch ook kijken naar zijn performance? Zijn portfolio staat ook publiek.

Daarnaast moet je het toch maar doen, een podcast maken, een tool er rond bouwen, ik wou dat ik zelf op het idee gekomen en het kon maken.

Het is ook niet gericht op fundamentele analyse, maar vooral op beginners met meer algemene info.
tuurlijk, en daar geef ik je volledig gelijk in -> chapeau voor wat hij doet en het kan alleen maar ons allen ten goede komen als er meer (jonge) mensen overtuigd worden om in de beurs te stappen.

Voor beginners is dit een uitstekende podcast, maar hij wil er natuurlijk geld aan verdienen, wat zijn goed recht is, maar om dan altijd over de portefeuillewaarde te spreken ipv zijn rendement, dat is gewoon misleidend. (en dat weet hij best volgens mij)

Hij was nu 3-4 weken OOO, maar ben eens benieuwd wat zijn commentaar deze week over Just Eat gaat zijn -> heb nooit geloofd in dat business model, maar zit wel in zijn port...

Fundamenteel probleem dat ik heb met Pim Verlaan (Jong Beleggen) is dat hij nogal misleidt door elke maand extra geld (3 à 4 duizend euro) toe te voegen aan zijn portefeuille (daar is niks mis mee natuurlijk) en dan elke week met zijn portefeuillewaarde ligt te stoefen en te zeggen dat hij nieuwe ATH's behaald heeft.
Mijn grootste kritiek is dat-ie beweert een buy-and-hold strategie te hanteren, maar ondertussen wel enorm veel transacties doet.

Mijn grootste kritiek is dat-ie beweert een buy-and-hold strategie te hanteren, maar ondertussen wel enorm veel transacties doet.
Je zou kunnen zeggen dat het goed is dat hij leert uit zijn "fouten" en corrigeert naarmate hij bijleert natuurlijk.

Uiteindelijk was 2021 een heel eenvoudig beursjaar om mooie winsten te maken, ik hoop dat hij de podcast verderzet als het ook eens wat minder gaat...

Ik zal lynx dan maar nemen, lijkt me wel makkelijker :)
Zeer tevreden van Lynx. Maandag aanvraag en vandaag kan ik al traden. Overzichtelijk ,geen gedoe met TOB en goedkoop. Tevens vd actie kunnen profiteren van 200euro. Direct antwoord via chat en via mail. Voor actieve deel van portefeuille zeker een aanrader!

heb mij voor de fun ne keer zo 4 weken gratis beurstips geabonneerd ... man man, die halen zelfs minder rendement dan de BEL20, laat staan S&P ... die zitten ook vol in mijnaandelen enzo, precies hun Nyrstar-lesje nog niet geleerd.

Maar wel in 't groot toeteren dat ze Resilux juist hadden ... tja, als je in totaal 200 aandelen kiest zal er wel eens ne goeie tussenzitten ;)

Momenteel doe ik mee met de beursrally met eentje in het team die meeschrijft aan 1 van die beleggingsblaadjes.

Tot hiertoe lijkt het uit te draaien op een afgang voor hem. :biglaugh:

Ceo van AMC heeft deze week 3/4de van zijn aandelen verkocht, en de cfo 100% van zijn aandelen.

Man man, die reddit fanboys worden gewoon compleet uitgelachen in hun gezicht en ze hebben het precies nog altijd niet door.

Wat ceo's van miljardenbedrijven soms uitkramen, is ook wel geschift. Je moet die gast zijn Twitter eens bekijken (Adam Aron). Die stelde zich op als 'ape leader'.

Het is precies een slechte karikatuur en complete parodie, maar het is gewoon echt.

Een tijd geleden uiteraard ook de voorspelbare pivot naar crypto om toch maar nog wat extra retailbeleggers te kunnen aantrekken (en wie beter aantrekken dan de naïefste groep retailbeleggers die ooit bestaan heeft, nl. cryptofans), zodat het management nog wat extra eigen aandelen kan verkopen aan onnozele prijzen.

Laatst bewerkt:
Ceo van AMC heeft deze week 3/4de van zijn aandelen verkocht, en de cfo 100% van zijn aandelen.

Man man, die reddit fanboys worden gewoon compleet uitgelachen in hun gezicht en ze hebben het precies nog altijd niet door.

Wat ceo's van miljardenbedrijven soms uitkramen, is ook wel geschift. Je moet die gast zijn Twitter eens bekijken (Adam Aron). Die stelde zich op als 'ape leader'.

Het is precies een slechte karikatuur en complete parodie, maar het is gewoon echt.

Een tijd geleden uiteraard ook de voorspelbare pivot naar crypto om toch maar nog wat extra retailbeleggers te kunnen aantrekken (en wie beter aantrekken dan de naïefste groep retailbeleggers die ooit bestaan heeft, nl. cryptofans), zodat het management nog wat extra eigen aandelen kan verkopen aan onnozele prijzen.

:rofl:

Terug
Bovenaan