JanusDR
Well-known member
Je hebt nog niet gezegd welke dat was, het waren er wel een aantalMijn Janus anti-tip investering is ook fameus aan het zakken, straks krijgt die nog gelijk.![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je hebt nog niet gezegd welke dat was, het waren er wel een aantalMijn Janus anti-tip investering is ook fameus aan het zakken, straks krijgt die nog gelijk.![]()

Hebt ge een gemakkelijke manier om dat voor een portfolio samen te stellen, of vult ge manueel die growth rates aan, of via een of ander script/programma?Hier mijn portfolio inclusief de YoY en QoQ revenue growth rates:
Gewogen gemiddelde YoY growth rate: 86%
Gewogen gemiddelde QoQ growth rate: 18%
Die 1% cash is niet alle cash die ik heb, ik heb ook ongeveer een jaar aan living expenses ergens anders staan.
Geen cloudflare? QoQ is wat lumpy, maar als je ziet met welke producten ze nog allemaal op de markt gaan komen en met de ambitie om de 4de grote cloudspeler te worden. Interessante long read: https://softwarestackinvesting.com/the-invisible-hand-of-product-agility-and-tam-expansion/Hier mijn portfolio inclusief de YoY en QoQ revenue growth rates:
Gewogen gemiddelde YoY growth rate: 86%
Gewogen gemiddelde QoQ growth rate: 18%
Die 1% cash is niet alle cash die ik heb, ik heb ook ongeveer een jaar aan living expenses ergens anders staan.
Mijn AMD aandelen doen mijn portefeuille nu ook pijn. Vasthouden of later bijkopen. Lange termijn zijn ze goede zaken aan het doen de laatste tijd. Mee naar beneden met algemene tech dump nu.Een nieuwe dag, een nieuwe mogelijkheid om tech nog wat dieper te duwen.
Is sinds slot op 19 november ondertussen al 19% van mijn tech heavy portefeuille af. Vooral NET en AMD krijgen er bij mij stevig van langs.
NET de afgelopen maanden zware rally dus ergens zat dat er aan te komen. Zit met de drop vandaag ondertussen op hun 100D SMA.
AMD imo onterecht mee getrokken in de negatieve spiraal van NVDA rond hun ARM acquisitie.
Zie hier mijn excel sheet met wat ik bijhoud per aandeel in mijn portfolio + ook voor een aantal aandelen in mijn watchlist: https://wetransfer.com/downloads/c6b56370253b07e40e410cafbe89e1ad20211203135728/67acd3Hebt ge een gemakkelijke manier om dat voor een portfolio samen te stellen, of vult ge manueel die growth rates aan, of via een of ander script/programma?
Ik had Cloudflare tot ergens in september in mijn portfolio maar verkocht omdat de waardering mij iets te gek werd. Zelfs als ik 2-3 jaar vooruit keek zouden ze nog altijd heel duur staan en er was iets teveel hype rond Cloudflare imo terwijl hun omzetgroei niet echt versnelde. Ze hebben de ambitie om de 4e speler te worden maar dat wil ik ook eerst zien in de cijfers dan. Na de recente sell-off is Cloudflare mogelijks wel weer interessanter op dat vlak.Geen cloudflare? QoQ is wat lumpy, maar als je ziet met welke producten ze nog allemaal op de markt gaan komen en met de ambitie om de 4de grote cloudspeler te worden. Interessante long read: https://softwarestackinvesting.com/the-invisible-hand-of-product-agility-and-tam-expansion/
Future growth ladidie ladida. Ik vind AMD geweldig overprijsd.Mijn AMD aandelen doen mijn portefeuille nu ook pijn. Vasthouden of later bijkopen. Lange termijn zijn ze goede zaken aan het doen de laatste tijd. Mee naar beneden met algemene tech dump nu.
Ticker | rev yoy | rev qoq |
APPS | 337,59% | 45,90% |
RICK | 286,48% | 30,79% |
WSTG | 189,43% | 25,35% |
ENPH | 96,93% | 11,22% |
XFAB.PA | 75,98% | 5,06% |
INMD | 57,73% | 7,84% |
XPEL | 48,59% | -0,31% |
GOOG | 41,30% | 8,25% |
ALGN | 38,38% | 0,50% |
RDSA.AS | 36,40% | -0,78% |
Hoe bepaal jij wanneer je een aandeel koopt? Ik zie bijvoorbeeld een mix tussen value en growth, large cap en small cap en ook zowel qua sectoren als geografisch divers. Wat is jouw strategie? Ben gewoon eens benieuwd.Ik heb eens gekeken naar yoy en qoq rev growth in mijn aandelen, maar er zit veel noise in door corona.
Top10 van mijn snelste groeiers, met paar verwijderingen omwille van niet per kwartaal rapporteren, en voor wstg ebitda ipv revs omdat in revs teveel variatie zit tussen % hardware en software van kwartaal tot kwartaal:
Ticker rev yoy rev qoq APPS 337,59% 45,90% RICK 286,48% 30,79% WSTG 189,43% 25,35% ENPH 96,93% 11,22% XFAB.PA 75,98% 5,06% INMD 57,73% 7,84% XPEL 48,59% -0,31% GOOG 41,30% 8,25% ALGN 38,38% 0,50% RDSA.AS 36,40% -0,78%
Gewogen gemiddelde yoy is 68.45%
Allemaal winstgevend en positieve fcf.
Op tikr nog dit gevonden:
![]()
Is copy paste van gelijkaardige vraag die ik ooit gekregen heb:Hoe bepaal jij wanneer je een aandeel koopt? Ik zie bijvoorbeeld een mix tussen value en growth, large cap en small cap en ook zowel qua sectoren als geografisch divers. Wat is jouw strategie? Ben gewoon eens benieuwd.
En na deze grondige analyse kom je dan blijkbaar bij Shell uitIs copy paste van gelijkaardige vraag die ik ooit gekregen heb:
- I start with a screener to filter somewhat. What's left I check at the past 10 years (not always obvious if something is interesting because big changes can always take place). Screeners are mostly on growth rate and roic.
- Than I make a list (can be top 10 or even top 50) and start comparing them on growth rate, roic, debt, market cap, fcf, sector, buy backs,...
- Than I quickly go through filings (last 4 quarters, and maybe annual one going back 2-3 years, it depends) just to check for red flags.
- Of the best ones that remain I try to determine quality of management and execution. I'm not part of any firm or a professional, so I mostly rely on transcripts and presentations where I go back (quarters, years) and compare what they said in the past and how their execution followed. Usually, because of the previous things I've selected the remaining companies by, the execution and quality of management is great.
- Than I read through annual filing and annual report of the company to get a better sense what they actually do, what their business culture is like, how they see themselves and their place in their sector.
- Than I read up more on the sector itself and compare them to others in their sector (if that's possible). I prefer the best companies in a sector and the sector itself should ideally have growth potential aside from the company.
- If all is well up to this point I look at their stock price and try to determine versus which metric it has traded the past few years, to determine if it's historically expensive or not. If it's below or near the avg I'll probably buy.
Maar ik durf ook af te wijken. Ik heb gemerkt dat ik sommige zeer goeie dingen mis door te rigide te zijn, dus ik probeer zeer open te blijven.
Ik probeer in communities ook goeie ideeën op te pikken die wellicht nooit niet op screeners gaan opduiken en soms op eerste zicht rommel lijken.
Paar regels waar ik niet van afwijk:
- Geen hoge net debt.
- Geen bedrijven in landen zonder scheiding der machten/gezond juridisch systeem.

Veel van de Shell thesis draait rond hun "marketing".En na deze grondige analyse kom je dan blijkbaar bij Shell uit![]()
Ik heb nooit iets gezegd over zonnepanelen of dat bedrijf.1tje
Chinese zonnepanelen
Details: putje van Jinko Solar 17 December 2021 strike prijs 36 verkocht voor 530 dollar.
Ik heb nooit iets gezegd over zonnepanelen of dat bedrijf.

Dat ging totaal niet over het financiële aspect als investering, wel over de ethiek van beleggen in oliebedrijven.Jawel hoor
BG heeft een goeie zoekfunctie.
Op een gegeven moment had jij het over slavenarbeid bij Chinese zonnepaneelproducenten.
Chinese zonnepanelen zijn toch ook echt wel het tegenovergestelde van Amerikaanse olie.