Kleine Beursfeiten

Nog maar +20% ytd of zo.

Nabije toekomst belooft ook niet veel goeds.

FFnyEVIWYA0mR4v.jpg

Deze week heb ik Lotus verkocht. Te weinig groei voor die hoge waardering.
Denk dat extra liquiditeit (wat ze willen) de prijs op termijn naar omlaag zal duwen.

Denk dat bijna helft van mijn portfolio nu uit serial acquirers bestaat.

Ik heb vandaag tech gekocht met beetje USD dat ik had staan (van week of twee geleden ULTA te verkopen).

Mijn slechte performer vandaag is Inmode. Wordt beetje belachelijk goedkoop.

Laatst bewerkt:
19k euro naar beneden sinds mijn ATH begin vorige week, vandaag 6k weg. Voornamelijk door mijn MSFT-turbo's natuurlijk. Ik ga toch nog een schijfje bijkopen volgende week.

Ik begin interesting stuff te zien in de trend bij die overpriced bullshit 50x price/revenue SAAS/EV aandelen.
Velen staan al op hun 52 week low.

Alé, nog 90% er af, en dan kan ik er misschien zelfs eentje beginnen kopen!
Nog altijd >30% YTD en >200% sinds januari 2020, dus ik klaag niet over mijn 'bullshit' SaaS bedrijven. :)

Nog maar +20% ytd of zo.

Nabije toekomst belooft ook niet veel goeds.

FFnyEVIWYA0mR4v.jpg
Als het daarmee te maken heeft, waarom zakt stay-at-home lieveling Zoom dan ook -6%?

Zoals altijd in de laatste 400 jaar zal de onnozele bubbel geprikt worden, en elk random event is de mogelijke finale trigger.
Is het niet Omicron, het zal wel iets in China zijn, of Putin die een scheet laat.
De basisreden is gewoon totale debiele overwaardering.

Bedrijven aan 30-100 keer revenue (Upstart, dLocal, Futu, ...) zijn quasi nooit goede lange termijn investeringen.

"A pin lies in wait for every bubble. And when the two eventually meet, a new wave of investors learns some very old lessons: First, many in Wall Street will sell investors anything they will buy (nb Janus: SPACS, Crypto, sommige EV/SAAS).
Second, speculation is most dangerous when it looks easiest."

Snel verkopen dan, want er gaat nog 80% af ;-)
Nu, wanneer weet ik niet. Misschien nog een dead cat bounce of zelfs nieuwe high, who knows.
Maar op lange termijn wel.
Dit soort correcties van 30% tot 50% in high growth komen gemakkelijk 1-2 keer per jaar voor, ga je iedere keer hetzelfde komen zeggen? In de februari-mei correctie had je dezelfde beweringen.

Hoge volatiliteit is eigen aan multibaggers en sterke compounders.

Als ge dat niet aan kunt dan blijft ge er beter weg van.

Wat uitmaakt zijn de fundamentals en analyse.

Snel verkopen dan, want er gaat nog 80% af ;-)
Nu, wanneer weet ik niet. Misschien nog een dead cat bounce of zelfs nieuwe high, who knows.
Maar op lange termijn wel.
Hij toont wel zijn portefeuille alsook de updates en datums van aankoop. Dus je kan perfect zijn rendement volgen.
Jij geeft wel opmerkingen en veel blablabla maar portefeuille tonen...tja... Iets met olie:rolleyes:
Dus wie is dan het meest geloofwaardig?:thinking:

Er waren hier toch verschillende fans van de snelle groeier Docusign?
-40% vandaag.

En BABA? -60% van de top momenteel.
Nog fans ondertussen?

Mijn excuses op voorhand, maar na de vele discussies zal ik de crashes van alle 'groeiers' (die value investors zogezegd niet begrijpen) hier mooi uitsmeren ;-)

-40% vandaag.

Nog fans ondertussen?

Mijn excuses op voorhand, maar na de vele discussies zal ik de crashes van alle 'groeiers' (die value investors zogezegd niet begrijpen) hier mooi uitsmeren ;-)
Wie Docusing had gekocht begin 2020 heeft nog altijd 100% winst.
Wie OXY had gekocht begin 2019 heeft 50% verlies.

Lange termijn?

Laatst bewerkt:
-40% vandaag.

Nog fans ondertussen?

Oei Berkshire de laatste 6 maanden - 5%. Wat een slechte long term inverstering, hahahaha sukkel!

Oei Berkshire de laatste 6 maanden - 5%. Wat een slechte long term inverstering, hahahaha sukkel!
-5 gaan vergelijken met -60% anders?

En Berkshire is idd +- 10-15% ondergewaardeerd momenteel.
Is dan ook 40% van de portefeuille.

SAAS/EV nog altijd extreem overgewaardeerd.
De echte victory lap ben ik nog niet aan het doen hoor.
Dit is voorlopig immers een correctietje van niets de botten.
-70% en meer nog te gaan bij de meesten.

Op vrij korte termijn komt ook een victory lap over Cassava, want dat is 90% zeker fraude.

Laatst bewerkt:
Laten we het niveau een beetje opkrikken mensen. Je gelijk proberen halen ok, maar aan dit soort getreiter hebben we niets.

-40% vandaag.

Nog fans ondertussen?

DocuSign heb ik enkele maanden geleden verkocht, ik zag de groeivertraging aankomen. Uw leedvermaak is dus onterecht. :)

(Los daarvan staat DocuSign wel heel goedkoop nu, maar het groeit me iets te traag)

Terug
Bovenaan